Hier een vraag van een zeer trouwe KPN-klant die eigenlijk nog nooit een beroep heeft hoeven doen op dit forum. Maar ik zit nu met een probleem met Interactieve TV dat blijkbaar moeilijk op te lossen is. Ik heb namelijk al meerdere keren met de klantenservice gebeld, een nieuwe TV-ontvanger in gebruik. Een monteur heeft de NT/MC vervangen, maar er blijft toch nog iets mis gaan.
De situatie (ongewijzigd sinds januari 2017): Glasvezelaansluiting, Experiabox V10, Arris VIP2952-ontvanger rechtstreeks (via UTP) verbonden. Laat ik proberen te omschrijven wat er aanvankelijk, sinds zo'n 3 weken geleden en met toenemende frequentie gebeurde:
- Live TV-kijken geeft melding "Zender niet beschikbaar, zap naar een andere zender...". Zappen werkt dan wel, maar als je gepauzeerd had, was je de 'buffer' kwijt.
- Terugkijken van opnames of OnDemand stopt spontaan, en live TV-beeld wordt weergegeven. Als je dan het menu oproept, vraagt de ontvanger of de weergave van de opname/video gestopt moet worden. Maar dat is al gestopt. Optie NEE: Live TV-beeld gaat gewoon door. Optie JA: Menu verschijnt over live TV-beeld.
- Live TV-kijken hapert soms even (ongeveer elke 5 minuten) waardoor we telkens zo'n 5 seconden beeld en geluid missen
- Hetzelfde gebeurt bij opnames en OnDemand, maar deze blijven nu meestal wel gewoon doorspelen i.p.v. 'eruit te knallen' naar live TV-beeld. Soms breekt de weergave toch volledig af, alsof je op de stop-knop gedrukt hebt.
Kleine toevoeging: de internetverbinding is op alle apparaten in huis volledig stabiel. Er is geen enkele hapering te merken, ook niet als de ITV-ontvanger dat wel doet.
Ik hoop dat ik langs deze weg nog tot nieuwe inzichten kan komen en dat het probleem eindelijk opgelost kan worden.
Martijn