Skip to main content

Goedenmorgen 

Ik heb sinds gisteren HBO max besteld.

Het koppelen van mijn kpn id is gelukt. Het kijken via de Android app lukt. Het kijken via mijn set top box lukt helaas niet.

Ik zie op kanaal 210 de startpagina van HBO, maar kan hem niet met de rode knop openen. Enkel blauw is beschikbaar voor pakketkeuze. Wat gaat er mis?

Heb de HMB2260 set op box. Hoor het graag. Groet Mark

De  Arcadyan HMB2260 en de Arris 2952 hebben geen app voor HBO.

Optie 1: “Als je het 4K pakket afsluit, dan krijg je nieuwe ontvangers, de VIP5202, die heeft ook de HBO Max app. Het 4K pakket kost € 2.50 per maand en is na een half jaar weer op te zeggen. De ontvangers kunnen dan gewoon behouden worden. Voor € 15 heb je dan nieuwe ontvangers. “ bron
Let op: Dit kan als je nog een “Hussel abonnement” hebt. Als je een “Alles in één abonnement “ hebt dan werkt dit niet. bron

Optie 2: “Overstappen naar TV+ is ook een mogelijkheid en misschien is het wat goedkoper, maar met ontvanger die daarbij hoort, worden door sommige gebruikers nog problemen ervaren en vinden ook het bedieningsgemak (nog) niet optimaal.”  bron

Optie 3: “Een andere optie is een “Google Chromecast met Google TV”.
De HD versie kost momenteel 39,99*, maar is ook regelmatig goedkoper verkrijgbaar.
Er is ook een 4K versie voor als u een 4K TV heeft. “ bron

Persoonlijk zou ik voor de 1e optie gaan. Optie 2 kan nieuwe problemen geven
en optie 3 is een apart apparaat en kost meer (maar geeft wel meer mogelijkheden) dan optie 1.


En de Arcadyan HMB 2260 is al een oud beestje.

Verder is het interne geheugen (voor de buffer) bij de HMB2260 en ook bij de Arris 2952 erg laag.

Deze zijn beide gemaakt om tv te kijken en dat doen ze goed.

 

Er is ook nog een optie 4:

Op de Smart tv heb je meestal de HBO Max app en dan kan je hem op de Smart tv kijken.

 

Wij kijken hem momenteel op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) vanaf eind april en daarvoor op de LG Smart tv.😉


Bedenk bij optie 2 nog, dat na overstap terug naar het vorige abonnement niet mogelijk is en er (officieel) ook geen andere ontvangers geleverd worden dan de TV+ ontvangers.


Bedenk bij optie 2 nog, dat na overstap terug naar het vorige abonnement niet mogelijk is en er (officieel) ook geen andere ontvangers geleverd worden dan de TV+ ontvangers.

 

En ook belangrijk, opnames gemaakt op de HD glaskanalen 661 - 670 gaan niet mee.

Alle overige opnames wel. 


Bedenk bij optie 2 nog, dat na overstap terug naar het vorige abonnement niet mogelijk is en er (officieel) ook geen andere ontvangers geleverd worden dan de TV+ ontvangers.

 

En ook belangrijk, opnames gemaakt op de HD glaskanalen 661 - 670 gaan niet mee.

Alle overige opnames wel. 

Goede aanvulling ook, daar had ik niet aan gedacht. Maar dat komt omdat ‘opnemen’ voor mij niet zo interessant is maar desalniettemin voor anderen héél belangrijk is. 😉 En ook omdat er hier nog steeds geen glasvezel is  ☹️


@Berteman 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft nog een voordeel.

Als je download voldoende is (meer dan 40 Mb/s) dan heb je ook op koper de beste kwaliteit en op de DIW7022 gewoon (zoals het hoort) op kanaal 1 - 10

Ook ESPN is in de beste kwaliteit op de DIW7022.😉😊


Iedereen bedankt voor de heldere uitleg en aanvullingen. Hier kan ik zeker wat mee. Ik ga dit weekend even rustig kijken voor welke optie ik zal gaan.

Bedankt en nog een fijne avond allen!


De HD+ zenders 

@Berteman

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft nog een voordeel.

Als je download voldoende is (meer dan 40 Mb/s) dan heb je ook op koper de beste kwaliteit en op de DIW7022 gewoon (zoals het hoort) op kanaal 1 - 10

Ook ESPN is in de beste kwaliteit op de DIW7022.😉😊

Dat is correct maar ik lees hier op het forum regelmatig dat die beste beeldkwaliteit nogal eens problemen geeft met de stabiliteit van de TV+. Dan wordt aanbevolen voor de unicast-mode te kiezen en dan is die hoge beeldkwaliteit  weer niet beschikbaar. 

Op termijn komt HD+ ook beschikbaar op de andere ontvangers maar - en dat is puur persoonlijk, ik ben tevreden met de huidige beeldkwaliteit van de eerste tien zenders. Voor mij - en nogmaals, dat is puur persoonlijk - is 90 % van het programma aanbod van die zenders, bestaande uit infantiele spelletjes, absurde shows, ‘home improvement’ of de zoveelste herhaling van een herhaling van een B-film - niet om aan te gluren. De allerbeste beeldkwaliteit maken die programma’s inhoudelijk niet beter 😉. Maar goed… ik gun iedereen het zijne, dus geniet ervan.


@Berteman 

Ik heb glasvezel en gelukkig geen problemen.

Misschien is dat bij koper anders.

 

En je hebt gelijk, wij kijken ook heel erg veel via Netflix, Disney+ en HBO Max.😉😊


Heb ook Netflix (voornamelijk vanwege de ‘entertainmentkorting), ook weer HBO Max (drie maanden gratis), @joop2011,  maar voornamelijk CineMember, Apple TV+, BritBox en Mubi. En joetjoep heeft ook veel interessante documentaires.


Aangezien ik heel tevreden ben met mijn huidige situatie qua internet, tv-pakket en dergelijke heb ik besloten om een chromecast aan te schaffen.

HBO max is 3 maanden gratis en zal daarna waarschijnlijk weer verdwijnen. Netflix en alle andere pakketten kan ik gewoon via mijn set op box bekijken. Bovendien heb ik hier 5 puberzoons wonen die graag van alles casten. Voor mij dus de ideale oplossing voor nu.