Skip to main content

De codes voor HC voor Samsung soundbar HW-B550 serie werkt alleen code 250 maar de indicatie volume is nog steeds zichtbaar op mijn Samsung TV met de KPN afstb dat had ik niet met mijn oude soundbar de 450 serie, is daar een oplossing voor zoals nieuwe aangepaste codes .

We hebben geen aangepaste codes, @JDD. De codes die op de website staan, zijn de codes die beschikbaar zijn voor home cinema. 


Wil geen aangepaste codes wil codes die werken op alle Samsung Soundbars met rearkit ,begrijp n8et dat het mogelijk is om dit verder te onderzoeken om meereere coee te ontwikkelen door ee KPN.


Nogmaals: de codes die op de website staan zijn de codes die werken. Er zijn niet meer codes beschikbaar.

Je kunt er eventueel voor kiezen om de soundbar op jouw TV aan te sluiten met HDMI eARC. Dan heb je helemaal geen code nodig en wordt het geluid van jouw soundbar via de TV geregeld.


Ik begrijp dat de code werkt op BEIDE tegelijk?

Zet in je Samsung tv het geluid uit door 'm alleen op ‘optisch’ te zetten. Het geluid van de tv inclusief volume is dan uitgeschakeld. 

 


Ik heb optisch ,hdmi earc/arc geprobeerd blue tooth allemaal seperaat geprobeerd op mijn HW-B550  en alle HC codes gebruikt de volume indicator op TV blijft zichtbaar  op TV,   kon wel bij mijn vorige Soundbar HW-B450 gebruikte een van de codes en dat werkte wel.  Heb de soundbar al gerest en weer geprobeerd geen resultaat ,de codes werken bkijkbaar niet op de HW-B550 . Weet niet wat er verder nog kan de KPN vermeld dat de codes die zij hebben de enigste zijn .


Ik begrijp dat je eerst een Samsung SB had en nu weer? Dan had je niks opnieuw hoeven instellen. Dan had het zonder meer weer moeten werken omdat je kpn afstandsbediening al op Samsung HC was ingesteld. 

Mogelijk werkt deze soundbar niet met infrarood. Dan gaat het met de kpn afstandsbediening nooit werken.

 HC codes gebruikt de volume indicator op TV blijft zichtbaar  op TV

Als de TV op ‘optisch’ staat is er wel een volume indicator maar die doet niks als het goed is. Zeker als je onder “universele bediening” niks hebt ingesteld.

Als je 'm dan op (alleen) optisch zet geeft ie alleen de kreet “Optisch” zonder + of - om aan te geven dat het volume niet werkt. Op de TV dus.

Gelukkig is het geen dramatische tekortkoming. De ab van mijn HC ligt naast me en hoef ik niet eens op te pakken voor de volume knoppen.

De ab van kpn heb ik nog geen 3 dagen ingesteld gehad op m'n HC. Ik vond dat heel lastig. Bij journaal, talkshow e.d. gebruik ik alleen het tv geluid. En dan moest ik dáár steeds de TV ab voor pakken…. Pakken, want die bloedirritante Samsung One Remote heeft alleen tuimelaars en geen druktoetsen voor volume.


Heb alles geprobeerd ,het zij zo.

 

Bedankt voor de feedback.


Je zou nog een dingetje kunnen doen. Volledig resetten afstandsbediening. Druk rood en blauw enkele seconden samen in totdat ledje brandt, bevestig met OK.

Daarna, mogelijk, weer eerst koppelen met de DIW7022. Houdt de knop op de DIW7022 gedurende 7 seconden in.

Dan instellen met TV code.

En pas dan weer met HC code.


Al gedaan geen resultaat..


Dan ben ik door mijn opties heen. Werkt het ook niet via HDMI CEC? De soundbar dient dan, ook, via hdmi met de televisie verbonden te zijn. Er zijn geen codes nodig voor HC. Alleen TV code is voldoende.


Alles geprobeerd. Geen resultaat .Vind het zeer vreemd dat bij de oudere versie wel en de nieuwere niet lukt.


Reageer