Skip to main content

Heb gister een goed gesprek gehad met KPN. Div. testen gedaan. Werkt niet en advies opgevolgd; zet alles terug op fabrieksinstellingen en begin opnieuw. Done en werkt niet. Teveel storingen vooral in donkere gedeelten en meest bij bioscoopfilms. Geen DD DTS etc. Er is niets mis aan mijn TV noch receiver. Ga nog 1 ding proberen doch geloof er niet in. Kastje met HDMI stekker uit de tv en aan de receiver plaatsen dus andersom. Denk dat hetzelfde gebeurt. Heb nog geen glasvezel tot april 2025 doch op UTP heet dat via de telefoonverbinding en ik denk dat daar het probleem zit. Het beeld is slecht en is heel zwaar door mij via de tv mogelijkheden (android) opgewaardeerd voor een acceptabel beeld in 3840 maar is geen Full HD 1920 omgezet door de tv (of receiver) naar 4k zoals er voor bij Ziggo. Stereo is wel goed en de geluidseffecten (opeens harder random) Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben als ik .. TV via de telefoon via een router en een box aan de tv en/of receiver ?

Heb nog geen glasvezel tot april 2025 doch op UTP heet dat via de telefoonverbinding

UTP zijn de interne verbindingen vanaf het modem altijd. Glasvezel (FttH) of koper, dat heet DSL.

Bij aflevering staat de TV+ box op stereo pcm.

Als de TV+ box geen Dolby geeft nadat je 'm zélf op Dolby Digital Plus hebt gezet is deze mijns inziens defect. En zou dus omgeruild moeten worden. 

Test het met een zender die Dolby 5.1 heeft. Niet alle films in on demand hebben dat, vaak nog stereo (wel met Dolby surround voor de pro logic instelling op je HC)

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/dolby-geluid-bij-kpn/

 


ik kijk alleen reguliere tv en huur nooit films. Weet wel dat KPN mij heeft verzekerd dat bij ca 10 -12 zenders hetzelfde ongewijzigd door word gegeven zoals bij Ziggo. DD Multichannel en mijn receiver automatisch het aangeboden signaal instelt en laat zien. NPO 1 2 3 hebben Audissy die werd doorgegeven bij Ziggo doch niet bij KPN en de rest DD de meeste Nederlandse zenders en buitenlandse sommigen, meestal in DTS .. de rest is gewoon stereo. KPN zegt dat alles wat ik lees in hun programma , word aangeboden. Ja bij glasvezel geloof ik dat wel en zo niet ben ik straks in april.mei in de aap gelogeerd en ga ik zeker terug naar Ziggo coax. ( Z gaat in the future ook over op glasvezel en van DVB af) Beter beeld beter geluid en vrijwel dezelfde aanbieding zenders als KPN. Het beeld ? Mijn god zeg net 720 met 1080p er overheen en via mijn Android tv opgekrikt met HDR en true cinema (beeld & geluid) 3840 dochnhetorigineel is absoluut geen 1920 en extreme beeldstoringen in de donkere partijen … dolby vision heft de kleuren wat opgekrikt doch ik vind jet als gepensioneerd alg. fotograaf en reprografie ook digitaal een ramp. mijn compact 1camera 4mpx er over heen Progressive scan ziet er beter uit en gaat niet verder dan 4,++ K foto / 1920 camera .. beetje droevig dus nu en ga maar bellen met KPN .. ze hadden mij beloofd dat we er wel uitkomen. Vond bekabeld Ziggo beter dan draadlos met een box en HDMI stekker die geen originele beeld geeft hier. Weinig genieten dus met mijn 4k tv (upscale van1920 - 4k) voorheen wel .. Laatste bericht. Weet nu genoeg na alles hier voorheen te hebben gelezen en uitaard dankbaar doch de bal ligt nu echt bijKPN  


Nou. Eerlijk. Niet je hele verhaal gelezen. Maar.…

Bij kpn geeft de box bij levering standaard stereo. Dit moet je zelf aanpassen naar Dolby Digital Plus. 

Via mijn eerdere link vind je de zenders die kpn met Dolby 5.1 doorgeeft. Ongeacht de drager. 

Zenders (!) zijn niet gecodeerd met HDR, Dolby vision. Als je dat aanzet als je alleen lineair kijkt wordt het beeld juist slechter.

Dolby Digital wordt ook via koperlijn doorgegeven. 

En ik snap niet waarom je weggegaan bent bij Ziggo als het daar uitermate beviel. Velen stappen over om glasvezel, maar dat is bij jouw dus ook niet het geval.

 


dat is het, ik heb geen glasvezel doch via telefoon en dat werkt niet of de telefoonlijn die al heel lang uitgeschakeld is en van 1973 is misschien stuk … daarom ik ga bellen. Ik geloof in glasvezel van KPN doch niet in de telefoon. Als ze dat hadden gezegd had ik ng een jaartje gewacht tot glasvezel er is. Heb al toestemming gegeven het straks aan te leggen in 2025 al was het alleen maar voor de volgende bewoner … keuze .. glasvezel KPN of COAX Ziggo …  zo heb ik het ook gedaan in mijn verkochte huis elders … bleef bij Ziggo doch heb glasvezel aan laten een voor als ik ooit verhuis en de keuze i dan aan de nieuwe bewoner. Als KPN mij niet kan helpen/ aanbod waarmaken dan heb ik het recht contract te verbreken en ga ik terug naar Ziggo (voorlopig) .. het mij echt vies tegen dat ze mij dat niet hebben verteld dat het niet werkt met telefoon (tenzij de telefoonkabel defect is) 


Lees je wel? Ik zeg het nog één keer.

Ook via de oude telefoon lijn geeft kpn Dolby Digital 5.1 door.

En.…

De TV+ ontvanger moet je daar zelf op instellen. 

Dan heb je bij de zenders in mijn lijst Dolby 5.1 geluid. 

Bij heel oude tv's kan het voorkomen dat ze geen Dolby Digital aankunnen. De decoder blijft dan op stereo. Ook via de optische uitgang. Dan is een nieuwe tv de enige oplossing. 


ik lees het wel doch 5.1 7.1 of 9.1 het blijft stereo … geen dolby formaten en verschrikkelijk beeld. 

ik stop er mee. Ga weer bellen en als niet goed komt dag KPN 


heb mijn best gedaan; zelfs v..a. fabrieksinstellingen opnieuw begonnen.

stereo niets mis mee ook niet over 5.1 .. (stereo multichannel). DD multichannel geeft KPN niet weer.

7.1 DTS 5.1 + 2 hoogtespeakers geeft ook stereo weer doch ook geen DD/DTS want dan zou mijn receiver automatisch op het aangeboden geluidsignaal reageren alle dolby’s) heb wel het juiste beeld  3884net als Ziggo. Twee storingen. Te weinig licht waardoor mijn Android tv in zowat de uiterste stand staat op alle 5 de beeldinstellingen. Overdag zie je het niet zo erg doch ‘s avonds ja hoor in de donkere partijen. of het slaat in 1 x om van ‘donker’ naar ‘intens zwart’ en bij een vol donker beeld zie iik korrels, (witte pitjes) en rare vervormde blokjes en slierten. soms schokcut het beeld en zelden zie ikeiharde kleuren in een soort bliksemschicht. Heb er na 3 maanden genoeg van en ga KPN bellen. Niet minstens zo goed (of niet goed) als Ziggo komt er een contractprobleem. Ben echt die teleurgesteld hoe iets in mijn maag is gedrukt. Spijt als haren op mijn hoofd tenzij KPN het verbeterd 


Reageer