Skip to main content

Sinds afgelopen 3 Maart slaat het beeld bij HD channels vast na ongeveer 1 minuut. Alle niet HD channels werken gewoon zonder problemen. Films kijken op bijv Netflix ook (U)HD channels via de VIP5202 gaat wel gewoon prima. Is er qua software iets gewijzigd misschien wat dit veroorzaken kan ? 

 

Een nieuwe ontvanger (vervanging) lost het issue niet op. HDMI kabel is ook vervangen voor de zekerheid maar ook dit lost het niet op.

Hoi @PTKT . Dat is een merkwaardig verschijnsel.  Je hebt dus al een nieuwe tuner?  Ik ben wel heel benieuwd hoe die is aangesloten.


Beste @Erwin van KPN 

 

Ik heb een nieuwe VIP5202 ontvangen aangezien dit als vermoeden was dat deze niet meer ok was (na doorlopen allerlei stappen in hulpprogramma)

 

Helaas na installatie en configuratie van de nieuwe VIP5202 bleek hetzelfde issue te spelen

De VIP5202 is rechtstreeks met kabel aangesloten op de meegeleverde glasvezel modem (gigabit aansluiting)

 

Probleem blijft zich voordoen helaas. Betreft alle HD channels dat de eerste 1 a 2 minuten het beeld prima werkt en dan begint te haperen en dan zwart wordt. Soms komt het beeld een beetje terug maar blijft dan wel haperen (net alsof er te weinig snelheid is voor de verbinding)


Wat voor een andere apparatuur heb je allemaal in jouw netwerk?


Beste @wjb Computer, tablets enz, maar de VIP5202 zit rechtstreeks bekabeld aangesloten. Verder ook geen issues op het netwerk en ook de gewone (niet HD) zenders en apps werken allemaal gewoon zoals het hoort


Ik weet dat de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia/KPN Box is aangesloten, maar toch zou een ander apparaat (tweede "router", zonnepanelen, etc.) wel een de oorzaak kunnen zijn. Vandaar mijn vraag.


Zo spontaan als het begonnen is zo spontaan is het nu opeens ook afgelopen. Nee er is bij mij niets veranderd om dit weer werkend te krijgen. Vraag voor nu dus opgelost :)😀


Toch blijf Ik benieuwd naar de andere apparatuur die in jouw netwerk is aangesloten.

Maak je bijvoorbeeld gebruik van een "draadloze" verbindingsset?


Beste @wjb  Alleen telefoons en Tablets maken gebruik van Wifi. Rest is bekabeld aangesloten eigenlijk


Beste @wjb  Alleen telefoons en Tablets maken gebruik van Wifi. Rest is bekabeld aangesloten eigenlijk

Maar wat is die rest nu toch?

En je gebruikt dus geen "draadloze" verbindingsset (Internet via het lichtnet) in jouw thuisnetwerk?

Heb je zonnepanelen en zo ja wat is het merk van de omvormer?

Heb je een extra wifi toegangspunt en zo ja, welke (merk en type)?


Beste @wjb  Nee gebruik geen internet via lichtnet (dat is megatraag), Geen zonnepanelen of wat voor andere aparatuur dan ook maar. Tuurlijk de al eerder aangegeven computer en laptop maar alles bedraad dus


Beste @wjb Computer, tablets enz

En wat is nu die enz?


Beste @wjb 

 

Er is geen enz. meer.

Computer/Laptop/Telefoons/Tablets/VIP5202 is alles in het netwerk

Belangrijkste is dat alles weer goed functioneerd gelukkig. HD is toch beter kijken 😄