Hallo, ik had problemen m.b.t. HDMI-CEC. Ik heb een Samsung TV en als ik met mijn KPN afstandsbediening de TV+ box uitzette, bleef mijn TV aan staan (ging niet naar standby) Ook werd de TVĀ niet uit de standby gehaald bij aanzetten van de TV+ box. Dat laatste veroorzaakte ook dat ik steeds van de HDMI de bron moest opzoeken, omdat steeds bij aanzetten naar het TV kanaal werd gesprongen.
Met de firmware 0.26.24 update waren deze problemen opgelost en leek alles goed te werken. De TV volgde de KPN TV+ box en viceversa. Perfect!
Echter, vanwege problemen met het niet kunnen regelen van het volume met met de KPN afstandbediening, kreeg ik een nieuwe KPN afstandsbediening toegestuurd en tijdens het instellen van de nieuwe afstandsbediening bleek dat plots de fix voor het HDMI-CEC probleem ongedaan is gemaakt!?? Ik ben dus weer terug bij af en de HDMI-CEC functie werkt niet meer, waardoor mijnĀ TV de KPN TV+ box niet meer volgt. Super irritant dit, omdat ik steeds 2 afstandbedieningen nodig heb en een hele riedel aan handelingen moet uitvoeren om gewoon TV te kunnen kijken.
Ik heb de TV en de KPN TV plus box beide zo ingesteld dat bij HDMI-CEC alles aan staat, dus daar ligt het niet aan. Hoe kan dit zomaar gebeuren en hoe kan dit worden gefixt?
Kan ik op de 1 of andere manier deze firmware update opnieuw uitvoeren? Kan de laatste firmware update ongedaan worden gemaakt, waarna ik deze weer kan installeren? Ik heb ondertussen de fabrieksinstellingen terug gezet van de KPN TV+ box. Ook dit biedt helaas geen soelaas.
Hoe kunnen de TV en de KPN TV+ box elkaar weer zien?