Skip to main content
Beantwoord

HDMI CEC met de TV+ box werkt opeens niet meer

• April 5, 2025
  • 5 reacties
  • 101 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Bij mij werkt hdmi cec niet meer, terwijl dit altijd wel gewerkt heeft afgelopen 2jr.

Zowel tv als tv+ box van stroom gehaald, daarna opstarten en in beide apparaten staat het nog gewoon aan zoals het altijd was. TV heeft 2jr sowieso geen firmware upgrade gehad.

Meer mensen die dit hebben ineens?

Beste antwoord door HE1

Vanmiddag nog eens met de kabels zitten spelen daarna werkte het inderdaad weer. Maar ik had gewoon beeld dus dacht niet dat het aan de kabel zou liggen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 5, 2025

Beste ​@HE1 welk merk en typenumnmer tv-toestel heb je en hou oud is deze?

Kun je bij de fabrikant ook niet handmatig de laatste firmware downloaden.

Zelf heb ik een Sony, daar kwamen verlaat automatisch updates binnen, maar inloggen bij Sony had je de betreffende firmware eerder.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 5, 2025

Kijk even of de HDMI connectoren zowel in de tv als in de DIW7022 er goed inzit.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@HE1. Raar dat HDMI CEC ineens ophoudt met werken. Het kan aan de firmware van de tv liggen, maar je kunt nog een aantal dingen proberen. 

Zo kun je eens kijken of het met een andere HDMI kabel wel werkt. En als je een andere tv hebt (die ook HDMI CEC functionaliteit heeft) kun je daar eens de TV+ box op aansluiten. Dan weet je of vanuit de TV+ box de aansturing wel goed gaat. En op internet vond ik nog een methode waarbij sommigen aangaven dat het voor hun werkte: 

Here’s what I would try. Remove the HDMI connections from the TV. Turn off CEC. Power off all devices. Hook everything back up. Power on the TV and then on CEC. Then power on the devices. That would be my first step. After that who knows? Maybe disabling and reenabling CEC on each device?

Ik hoor graag of je het hebt weten op te lossen!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Vanmiddag nog eens met de kabels zitten spelen daarna werkte het inderdaad weer. Maar ik had gewoon beeld dus dacht niet dat het aan de kabel zou liggen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Geweldig. Daar ben ik blij om!