KPN Arris 4K Ontvanger, zinloos ?
Hoewel ik eerder al een glasvezel abonnement had met een van de voorgaande Arris ontvangers ( de witte ) heb ik dit abonnement een jaar geleden opgezegd omdat de ontvanger toen feitelijk niets kon met 4K TV. Dat is inmiddels verbeterd in de vorm van de nieuwe Arris VIP5202 ontvanger die - zo lijkt het - wederom is voorzien van dezelfde verouderde en achterhaalde software van KPN. Daarom deze openbare open brief aan KPN, hopelijk gaat er eindelijk eens iemand echt iets doen, in plaats van een dik salaris opstrijken en uit z’n neus peuteren terwijl de klanten maar wachten op een oplossing.
Beste KPN,
Waarom staat uw forum vol met vragen over het, inmiddels vermaarde, HDMI-CEC protocol ?
Waarom wordt dit door KPN in diens TV ontvangers nog steeds NIET ondersteund ?
Waarom houdt KPN zo angstvallig vast aan het principe “ Als we het niet aanbieden hoeven we het niet te ondersteunen ? “. Zijn de support medewerkers echt allemaal zo dom dat ze het principe achter HDMI-CEC niet snappen ? Zo ja, dan wordt het tijd ze een cursus te geven. Zo niet, wat is dan de reden dat wij als klant zijnde nog steeds met allerhande kunst en vliegwerk onze tv’s moeten omschakelen naar de juiste HDMI ingang als we TV willen kijken via uw kastje ?
Elk modern apparaat wat uitgerust is met een HDMI aansluiting kan het apparaat waar het op is aangesloten informatie doorgeven, signalen voor bediening doorgeven en allerlei andere handige voorzieningen aanbieden….. alle moderne apparatuur behalve de apparatuur van de KPN want daar wordt deze functie doelbewust UIT GEZET !
Ik zou graag eens een reactie zien van de persoon die hiervoor verantwoordelijk is, die duizenden klanten onnodig laat aanklooien met hun toestel en die zelf mogelijk thuis nog naar ene buizen tv in zwart/wit zit te kijken ?!
KPN, fix dit nou eens !!
Zorg eens voor een moderne ervaring waarin we gewoon de tools tot onze beschikking hebben waar we allemaal dik voor betalen !!
Een jaar geleden heb ik dit ook al aangekaart en er is in dat jaar NIETS gedaan door KPN.
( https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/4k-ontvanger-prehistorisch-gedrocht-446740 )
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board