Skip to main content

Bij deze even een nieuwe topic over mijn probleem die ik ervaar met de kpn plus box.

Als ik mijn kastje en tv aanschakel moet ik met mijn source knop van de tvĀ  eerst tussen hdmi kanaal schakelen voordat ik beeld krijg. Mijn kpn plus box loopt via mijn onkyo versteker naar mijn tv. Nu had ik dit probleem nooit met mijn oude kastje. De tv pakteĀ automatisch het juiste hdmi kanaal. Wat kanaal 2 is op de tv. Dat is het hdmi kanaal wat arc ondersteunt.

Nu moet ik eerst handmatig schakelen naar hdmi 1 en dan terug naar 2 voordat ik beeld krijg van mijn kpn plus box.Ā 

Zijn er meer die dit ervaren of ligt het aan mijn setup?

Heb jij HDMI CEC op de TV+ Box aangezet?

Dit is een instelling bij "Weergave en geluid".

Ā 


Heb jij HDMI CEC op de TV+ Box aangezet?

Dit is een instelling bij "Weergave en geluid".

Ā 

Nee die staat uit omdat ik dan altijd genoodzaakt me kastje aan moet laten als ik bijvoorbeeld een switch of playstation op de tv gebruik. Als ik het kastje uit schakel, gaat tv en versterker ook uit. En met hdmi cec aan is er ook geen verschil.


Heb jij HDMI CEC op de TV+ Box aangezet?

Dit is een instelling bij "Weergave en geluid".

Ā 

Nee die staat uit omdat ik dan altijd genoodzaakt me kastje aan moet laten als ik bijvoorbeeld een switch of playstation op de tv gebruik. Als ik het kastje uit schakel, gaat tv en versterker ook uit. En met hdmi cec aan is er ook geen verschil.

Ook als je HDMI CEC instelt op "Automatisch starten"?


Heb jij HDMI CEC op de TV+ Box aangezet?

Dit is een instelling bij "Weergave en geluid".

Ā 

Nee die staat uit omdat ik dan altijd genoodzaakt me kastje aan moet laten als ik bijvoorbeeld een switch of playstation op de tv gebruik. Als ik het kastje uit schakel, gaat tv en versterker ook uit. En met hdmi cec aan is er ook geen verschil.

Ook als je HDMI CEC instelt op "Automatisch starten"?

Die instelling is me ontgaan of al geprobeerd. Zal vanavond even kijken of dat wat brengt maar wil niet dat me kastje de rest bediend eigenlijk.Ā