Skip to main content
Beantwoord

HDMI signaal van DIW7022 wordt niet meer herkend door TV

• December 28, 2025
  • 12 reacties
  • 130 keer bekeken

Hoi

Sinds een paar dagen het probleem dat als we TV en KPN Box (een DIW7022) aanzetten, de TV het HDMI signaal niet meer herkend,

Na paar keer KPN box uit/aanzetten werkt het weliswaar weer, maar is hoogst irritant.

KPN box al herinstalleert maar geen verschil helaas.

Daar het na paar keer proberen wel lukt, lijkt het me geen kabel-probleem (als ‘ie het eenmaal doet is kwaliteit gewoon goed)

Ook gekeken of CEC het probleem oploste, maar helaas (staat normaal gesproken uit omdat ik vaak ook alleen audio luister via kpn box)

Kortom, wie weet raad?

Beste antwoord door joop2011

Het beste kan je bellen (gratis) met 0800-0402

Ik heb het idee dat de Sagemcom DIW7022 niet goed is.

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Het kan liggen aan:

1. De tv
  2. De Sagemcom DIW7022
  3. HDMI kabel
  4. HDMI ingang tv

Heb je het al geprobeerd op een andere HDMI ingang op de tv?

Dat is het makkelijkste om als eerste te proberen.

Hoe oud is jouw tv? (bouwjaar)

Stel, het zou aan de HDMI ingang van de TV liggen, waarom zou de TV dan denken om het bij de 2e of verdere poging ineens wel te doen?

(ik kan morgen wel eens proberen de set aan een ander scherm/kabel te hangen, maar dit soort eliminatie-strategieën werken (zo is mijn ervaring) alleen als je een consequente storing hebt, niet als het dan wel, dan niet werkt, of na 2 of meer keer proberen ineens wel)

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Staat de tv+ box schermresolutie op “Automatisch beste resolutie”? Misschien gaat er dan soms iets mis in de onderhandeling tussen tv+ box en tv. Misschien gaat het met een vastgeprikte resolutie beter.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Stel, het zou aan de HDMI ingang van de TV liggen, waarom zou de TV dan denken om het bij de 2e of verdere poging ineens wel te doen?

Omdat hij dan wel iets ziet en er niets mee kan doen.

De HDMI driver in de tv kan defect zijn.

Net even de hdmi kabel uit de kpn box gehaald en in de laptop gestoken

TV aan, vervolgens laptop en meteen beeld

Kabel terug in kpn box, kpn box aangezet. In eerste instantie soort ruis en vervolgens melding van geen signaal. Kpn box uit en aan, vervolgens wel beeld

TV/Kabel/hdmi driver TV lijken me dus in orde

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Het beste kan je bellen (gratis) met 0800-0402

Ik heb het idee dat de Sagemcom DIW7022 niet goed is.

het lijkt erop dat de kpn box op meerere manieren van slag is … als ik alleen de kpn box en mijn geluidsinstallatie aan zet (gekoppeld via optische kabel) hapert het geluid; als ik dan de tv er weer bij aan zet gaat het goed

dit heeft in het verleden ook gewoon gewerkt

straks maar eens kpn bellen 

na contact met KPN een bios-upgrade gedaan van de KPN box; alles lijkt vooralsnog te werken zoals vanouds … 🤞🏻

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

KPN Box (een DIW7022)

een bios-upgrade gedaan van de KPN box

Dat maakt toch nieuwsgierig. Wat bedoel je precies met “bios-upgrade”?

Een bepaalde manier van opstarten waardoor er een nieuwe bios versie geïnstalleerd wordt.

Kunnen ze op afstand doen mits je bedraad aangesloten bent. Ik kreeg de instructie hoe je het zelf kunt doen omdat ik eerst nog een kabel uit de kelder moest gaan vissen 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

na contact met KPN een bios-upgrade gedaan van de KPN box; alles lijkt vooralsnog te werken zoals vanouds … 🤞🏻

Fijn dat het dan toch gelukt is Pascal! 

Helaas te vroeg gejuicht lijkt het … vandaag zelfde probleem weer terug

Morgen maar weer bellen