Skip to main content

Ik heb al een poosje KPN TV+, maar nu een paar dagen een Philips oled tv.

Deze ondersteunt nu HDR, maar ik snap het niet helemaal.

Als ik de TV+ de HRD modus op automatisch zet, gebeurd er niets, nooit HDR.

Als het op HDR continu zet, dat is alles dus HDR dolby vision (dat geeft de TV ook aan).

Ik zie de nadelen nog niet direct, maar logisch is het niet.

3 vragen:

-Wat zou in HDR uitgezonden moeten worden in automatische stand, ook streamingsdiensten meegenomen? (op dit moment Netflix standaard, skyshowtime premium, Youtube premium)
Rest zou dus in HDR zijn.

-Wat als dit (blijkbaar) niets doe bij mij?

-Wat doet HDR met SDR uitzendingen eigenlijk, behalve alles feller/helderder maken?

-Wat zou in HDR uitgezonden moeten worden in automatische stand, ook streamingsdiensten meegenomen? (op dit moment Netflix standaard, skyshowtime premium, Youtube premium)
Rest zou dus in HDR zijn.

Van TV zenders moet je de 4K pakket (3 zenders) hebben, andere zender hebben alleen SDR behalve NPO UHD tijdens speciale events op 690.

De andere apps (streamingsdienst) geven HDR door wanneer je HDR-content kijk en bij normale video's heb je alleen SDR

-Wat als dit (blijkbaar) niets doe bij mij?

Omdat je geen HDR-content heb.

-Wat doet HDR met SDR uitzendingen eigenlijk, behalve alles feller/helderder maken?

Niet, dus het is beter op automatisch te laten, bij continue heb je verkeerde contrast en het beeld is niet correct weergegeven. 

Alleen bij 4k en UHD is HDR mogelijk, maar niet per se. Dus alleen bij de 2 zenders in 4k en ESPN UHD. Deze 3 zitten in het apart af te nemen 4k zenderpakket. 

Verder bij Netflix, mits je het duurste pakket met 4k hebt. Disney+ en HBO hebben ook HDR.

De zenders zijn HD. Daar is HDR niet beschikbaar. 

Bedankt voor de reacties, heel duidelijk, ik had nergens gelezen dat HDR en 4K aan elkaar verbonden waren.

@MH71 Nee HDR en 4k zijn niet aan elkaar verbonden. Zoek b.v. in Youtube naar een video met HDR en je kan zelfs met 2k resolutie HDR zien op jouw TV. Wat ​@PeterG bedoeld dat van 3 4K zenders alleen de UHD zenders ook HDR ondersteunt (ik kan niet bevestigen omdat ik geen 4K pakket heb). De NPO 1 UHD heeft ook alleen 2k reolutie maar wel HDR.

Oke, nog duidelijker, zijn toch 2 losse technieken, maar regelmatig samen aangeboden.

Sky Showtime premium heeft meedere items in 4K (UHD), over HDR kan ik bij dit abo niets vinden, dus zal het niet aangeboden worden. De TV reageert er niet op, ook niet als ik de app in het smart gedeelte van de TV gebruikt.

Oke, nog duidelijker, zijn toch 2 losse technieken, maar regelmatig samen aangeboden.

HD + HDR mag (helaas) UHD genoemd worden. HDR is daarbij feitelijk een "add-on" (toevoeging) op HD maar blijft daarbij wel gewoon 2K.

Sky Showtime premium heeft meedere items in 4K (UHD), over HDR kan ik bij dit abo niets vinden, dus zal het niet aangeboden worden. De TV reageert er niet op, ook niet als ik de app in het smart gedeelte van de TV gebruikt.

Bij Skyshowtime hebben mogelijk de eigen nieuwere producties HDR of dat HDR10+ is of de duurdere Dolby Vision durf ik niet te zeggen. Ik kan hier weinig over vinden bij de mij bekende bronnen. De maker van een film of serie bepaald welke technieken worden gebruikt, dat is voor een groot deel kosten gerelateerd.

Reageer