Skip to main content
Beantwoord

Heb DVS adapters in gebruik, maar niet meer bestelbaar voor nieuwe tv

• September 16, 2025
  • 7 reacties
  • 141 keer bekeken

De afgelopen jaren hebben wij tv gekeken via de experia v10 modem, 2 tv ontvangers en 2 dvs. Handig omdat we dan boven op de slaapkamer gewoon tv kunnen kijken zonder allerlei kabelgedoe. 

Nu is zoonlief zo oud dat hij ook tv op zn kamer krijgt. Dus ik mn abbo braaf aangepast naar 3 tvs. Een ontvanger besteld en toen ontstond mijn probleem. De dvs zijn niet meer bestelbaar. Dus nu heb ik een tv met ontvanger en een loshangend kabeltje waar ik niks mee kan. De modem staat immers een verdieping lager. 

Wat heb ik allemaal nodig om zonder kabels ook op de nieuwe tv te kunnen kijken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@mh_1204 

KPN is begin februari 2025 gestopt met de verkoop van de DVS1200.
De vooraad liep op z’n eind en er is besloten die niet meer aan te vullen.

Als alternatief zijn er al geruime tijd de KPN SuperWifi 2 punten.

Je kan eventueel de Devolo powerline adapters overwegen. Te koop bij Media Markt, Coolblue en dergelijke. Ook is de DVS nog ruim aanwezig op marktplaats.

Bedenk wel dat internet via het lichtnet tegenwoordig vaak storing ondervindt door overbelasting, ledlampen, zonnepanelen en andere bronnen. Tevens zit je met 3 DVS adapters (2x bij TV plus 1x bij modem V10) al aan het maximaal aantal wat KPN ondersteunt.

7 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 16, 2025

DVS is ook buiten KPN te koop, en op marktplaats staan er genoeg.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

Als het een smart tv is waar je de kpn tv(+) app op kunt installeren, én het Wifi signaal sterk genoeg is op de slaapkamer van je zoon, dan is dat misschien een optie.  Heb je ook geen extra ontvanger nodig.

Ander alternatief is om een SuperWifi 2 punt te installeren en daar de tv ontvanger bekabeld op aan te sluiten. Hangt  van je type tv ontvanger af of dat officieel ondersteund wordt door kpn, zie ook 

Welk type tv ontvanger heb je?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Hallo ​@mh_1204 

KPN is begin februari 2025 gestopt met de verkoop van de DVS1200.
De vooraad liep op z’n eind en er is besloten die niet meer aan te vullen.

Als alternatief zijn er al geruime tijd de KPN SuperWifi 2 punten.

Je kan eventueel de Devolo powerline adapters overwegen. Te koop bij Media Markt, Coolblue en dergelijke. Ook is de DVS nog ruim aanwezig op marktplaats.

Bedenk wel dat internet via het lichtnet tegenwoordig vaak storing ondervindt door overbelasting, ledlampen, zonnepanelen en andere bronnen. Tevens zit je met 3 DVS adapters (2x bij TV plus 1x bij modem V10) al aan het maximaal aantal wat KPN ondersteunt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

Dank je voor jullie reacties. Geeft een boel meer duidelijkheid. 

De beste oplossing is dan één nieuwe devolo erbij te hangen. 

Gaat dat goed of moet ik die 2 van kpn vervangen omdat ze elkaar 'bijten'?

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Dank je voor jullie reacties. Geeft een boel meer duidelijkheid. 

De beste oplossing is dan één nieuwe devolo erbij te hangen. 

Gaat dat goed of moet ik die 2 van kpn vervangen omdat ze elkaar 'bijten'?

Een nieuwe Devolo kan prima samenwerken met de DVS’en van KPN. Tip: plaats de DVS of Devolo met de hoogste snelheid bij het modem. Dat komt de verbinding ten goede.

Piet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 17, 2025

Wat heb ik allemaal nodig om zonder kabels ook op de nieuwe tv te kunnen kijken?

Beste ​@mh_1204 de KPN-app op de tv

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 20, 2025

Hi ​@mh_1204, wat leuk voor je zoon dat hij nu zijn eigen tv mag, is hij vast heel blij mee 😃

Ik zie dat anderen hier al verschillende mogelijkheden hebben benoemd, en dat het plaatsten van een extra devolo jouw voorkeur heeft. Mocht je hier aanvullende vragen over hebben of krijgen, laat het hier dan vooral weten!