Skip to main content
Antwoord

Heb ik pincode en klantnummer nodig bij installatie TV+?

• February 19, 2025
  • 11 reacties
  • 200 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Gisteren de TV+ box met succes geïnstalleerd, draadloos achter de Fritzbox, die een paar meter verderop staat. Voor de installatie kreeg ik een SMS van de KPN met een pincode en mijn abonnementsnummer. Die zou ik nodig hebben bij de installatie. Alleen: er werd niet om gevraagd tijdens het installatieproces. Heb ik die nummers nou nodig of niet? 🙂

Beste antwoord door Jeroen-bart Engelen

Dit klopt helemaal. Sinds begin dit jaar zijn we begonnen met het koppelen van ontvangers op het moment dat ze verstuurd gaan worden. Het proces gaat nog niet altijd goed, om verschillende redenen kan het koppelen mislukken, en dan val je gewoon terug op het oude systeem waarbij je het abonnementsnummer en de PIN code moet invullen. Maar we zijn constant bezig om dit te verbeteren zodat je in de toekomst nooit meer de ontvanger zelf hoeft aan te melden. Zodra je deze thuis hebt ontvangen kun je hem aansluiten en gebruiken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 19, 2025

Als alles het doet dan heb je em dus niet nodig 😉. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 19, 2025

Zoiets vermoedde ik al!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 19, 2025

Maar ik mag toch hopen dat er standaard wél om die gegevens gevraagd wordt. Als dat niet is gebeurd, dan staan er misschien de inloggegevens van een andere klant in...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2025

Maar ik mag toch hopen dat er standaard wél om die gegevens gevraagd wordt. Als dat niet is gebeurd, dan staan er misschien de inloggegevens van een andere klant in...

Zorgwekkend als er bij installatie niet om werd gevraagd! ​@janauk 

Controleer dus het tv abonnementsnummer!!

Zie Tandwiel - Informatie 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Dit klopt helemaal. Sinds begin dit jaar zijn we begonnen met het koppelen van ontvangers op het moment dat ze verstuurd gaan worden. Het proces gaat nog niet altijd goed, om verschillende redenen kan het koppelen mislukken, en dan val je gewoon terug op het oude systeem waarbij je het abonnementsnummer en de PIN code moet invullen. Maar we zijn constant bezig om dit te verbeteren zodat je in de toekomst nooit meer de ontvanger zelf hoeft aan te melden. Zodra je deze thuis hebt ontvangen kun je hem aansluiten en gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2025

Dan is het bij mij dus goed gegaan!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Dit klopt helemaal. Sinds begin dit jaar zijn we begonnen met het koppelen van ontvangers op het moment dat ze verstuurd gaan worden. 

---

Uitstekende ontwikkeling!

Ik denk dat we dan in de toekomst steeds minder tv-ontvangers op Marktplaats voorbij zien komen. 😃

• February 20, 2025

Dit klopt helemaal. Sinds begin dit jaar zijn we begonnen met het koppelen van ontvangers op het moment dat ze verstuurd gaan worden. 

---

Ik denk dat we dan in de toekomst steeds minder tv-ontvangers op Marktplaats voorbij zien komen. 😃

Blijf dromen. Dat zal niet veranderen. Mischien juist meer.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

---

Blijf dromen. Dat zal niet veranderen. Mischien juist meer.

Nee hoor. Dat gaat in de toekomst absoluut veranderen. Er komen nog veel meer maatregelen om illegale doorverkoop tegen te gaan.

• February 20, 2025

Er zullen altijd mensen zijn die ondanks alle maatregelen dit blijven proberen. Of de providers moeten afspraken gaan maken met marktplaats dat deze dergelijke advertenties meteen verwijderen. Ook van Ziggo staan er genoeg Mediaboxen en modems tekoop die gewoonweg niet worden geactiveerd. 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Oh, maar dat kan kloppen hoor. Je kunt de ontvangers blijven verkopen. Maar op een gegeven moment kan niemand meer een ontvanger gebruiken als die niet vanuit KPN is verstuurd, dus dan heeft het kopen geen zin meer. En dan verkopen dus ook niet meer.