Skip to main content

Sinds een paar maanden heeft KPN mij de DIW7022 box gestuurd ivm het overstappen naar een zakelijk abonnement, had ik dat maar niet gedaan, want sindsdien is het niets dan ellende. Sinds die tijd heb ik een groot aantal problemen, waaronder een vertraagd geluid tov het beeld, verspringende programma's die bij terugkijken ineens een stuk vooruit springen, Netflix dat constant blijft hangen op 0% terwijl dat bij de APP in de TV op dat moment WEL prima werkt, spontane resets van de box als je gewoon in het menu iets wilt selecteren etc etc. 

 

Nu heb ik ook ongeveer sinds ik die dingen heb regelmatig dat ineens het geluid van mijn soundbar met subwoofer akelige geluiden begint te maken, het best te omschrijven als geplop in de subwoofer en een vervormde bas die klinkt alsof de subwoofer van binnen aan flarden uit elkaar hangt.  Als je de KPN ontvanger reset is het weg, en als je bv geluid afspeelt via bv spotify op de telefoon dan is dit nog nooit voorgekomen, ik heb dus een ernstig vermoeden dat ook deze storing wéér te maken heeft met de KPN box, aangezien de software daarin nog steeds na maanden van updates niet naar behoren funtioneert.

 

Heeft iemand anders daar ook soms last van, en denk je wellicht ook in eerste instantie dat je soundbar kapot is?

 

 

Hoi @ThedudeNL. Heb je al eens bij Instellingen->geluid gekeken? Daar kun je audio vertraging instellen om beeld en geluid synchroon te laten lopen. Ook kun je de audiokwaliteit aanpassen naar passtrough als je een soundbar hebt

 

Admin: zie ook 

 


Hoi @ThedudeNL. Heb je al eens bij Instellingen->geluid gekeken? Daar kun je audio vertraging instellen om beeld en geluid synchroon te laten lopen. Ook kun je de audiokwaliteit aanpassen naar passtrough als je een soundbar hebt

 

Uiteraard, maar het geluid IS al vertraagd tov het beeld, je kunt het alleen nog erger maken als je er nog extra vertraging aan toevoegt… Je zou dus eigenlijk het beeld moeten kunnen vertragen, die instelling is dus bij mij in ieder geval zinloos.  En het staat al op passthrough.

Maar dit is niet het ernstigste probleem dat ik heb. Er is nog een extra ‘feature’ bijgekomen sinds kort: de Netflix APP blijft constant hangen bij het starten van een film of serie op 0% buffering. En als ik de Netflix APP in de TV zelf gebruik heb ik nergens last van, dat ligt dus waarschijnlijk ook weer gewoon aan die DIW7022 KPN TV+  kastjes...alle storingen komen zowel in de huiskamer als op de slaapkamer voor, dus het is ook geen defect kastje, ze doen het allebei niet.

 En ik heb tevens begrepen dat er ook geen terugweg meer is naar de oude Arris kastjes als je eenmaal overgestapt bent dan zul je als je het echt beu wordt dus waarschijnlijk op zoek moeten naar een andere provider die wel zijn zaken op orde heeft...binnenkort zal het wel op TV zijn bij Trosradar denk ik. 

 


Hoi @ThedudeNL, welkom op ons forum!
Ik heb in de reactie van @Robbie1985 ook nog even de link naar onze kennisbank toegevoegd, daar staat eigenlijk alles wat je moet weten over de geluidsinstellingen.

Wat betreft de Netflix app, die hoort natuurlijk gewoon te werken. Kun je je ontvanger nog eens een Frisse Start geven?


Hoi @ThedudeNL, welkom op ons forum!
Ik heb in de reactie van @Robbie1985 ook nog even de link naar onze kennisbank toegevoegd, daar staat eigenlijk alles wat je moet weten over de geluidsinstellingen.

Wat betreft de Netflix app, die hoort natuurlijk gewoon te werken. Kun je je ontvanger nog eens een Frisse Start geven?

 

 Hahaha, wat een humor, die frisse start geeft hij zichzelf al regelmatig namelijk met spontane resets. Gewoon blijven ontkennen dat er structurele problemen met die dingen zijn is niet netjes. Men heeft vaker toegegeven aan de telefoon ook dat er problemen zijn, dus resetten en geluidsinstellingen checken heeft geen enkele zin als de firmware gewoon nog niet bugvrij is… 

Ik moet wel eerlijkheidshalve erbij zeggen dat die geluidsproblemen nu een stuk minder opvallend zijn dan in het begin, toen je werkelijk eerst de mond van iemand zag bewegen en een halve seconde later pas het geluid hoorde. Het geluid is nu redelijk synchroon met het beeld als de vertraging op 0 staat. Maar hiervoor in de plaats heb ik wel andere geluidsproblemen: af en toe valt het geluid weg en kraakt als je hem aanzet, dan moet je hem inderdaad wéér resetten en dan heb ik dus dat rare ploppen en vervormen van de subwoofer, waarvan ik niet 100% zeker weet of het vanuit de ontvanger komt, of in de soundbar zelf zit. Maar dan verwacht je natuurlijk dat het ook met Spotify vanuit de telefoon zou gebeuren, en dat is niet zo...