Skip to main content

Ik heb de nieuwe Arris VIP 5202 op dezelfde plaats als de oude ontvanger. Nu werkt de afstandsbediening alleen als ik dichtbij sta. Via het menu info, zie ik staan: Afstandsbedieningversie: niet op bluetooth. Ik weet niet hoe ik om kan schakelen naar bluetooth. Ik heb een afstandsbediening type 2782

De 2782 is voor de witte zxv8001, die is niet geschikt voor Bluetooth connectie met de 5202.

Daarvoor moet je de T4HU1826 hebben. 

Zie http://kpn.com/ab

Morgen even de helpdesk bellen voor een afstandsbediening voor de Arris VIP5202.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


De 2782 werkte ook met bluetooth.

Waarom levert KPN met de nieuwe Arris VIP 5202 niet ook de juiste AB!! ik heb nu een paar uur zitten klooien en kom er NU pas achter dat ik een andere AB moet hebben.  En dat anno 2024, werkelijk ongelofelijk. Ik heb 2 kastjes die KPN omgeruild wilde hebben. Ze krijgen het niet voor elkaar om dit in 1 keer uit te wisselen. Morgen kan ik weer naar Postnl. en straks ws weer voor de AB.. tjonge tjonge wat een slechte service. Dit is zeer onprofessioneel en dat ben ik (overigens al 40 jaar klant) niet gewend van KPN. 


Vervangende ontvangers worden -altijd- zonder afstandsbediening geleverd. @haloc 
Maar je kunt zoals @PeterG zegt zo een afstandsbediening bestellen.


Vervangende ontvangers worden -altijd- zonder afstandsbediening geleverd.

Klopt. Normaal gesproken. 

Maar bij een wisseling van de ZTE ZXV8001 naar de Arris VIP5202 moet ie wel meegeleverd. Want de BT afstandsbediening van de 8001 is niet te koppelen met de 5202. Wel apart dat het nu niet is gebeurd.


In het doosje waar ik de nieuwe ontvanger heb gekregen is geen plaats voor een AB. Ik vind dan dat de medewerker van de helpdesk moet uitvragen welke ab de klant heeft en zo nodig nasturen. 
ik heb 2 ontvangers die ik op verzoek van kpn kan omwisselen en daarvoor moet ik 2 keer bellen en 2 keer naar een PostNL punt..

inmiddels 2 nieuwe ab besteld via de helpdesk en die gaan gewoon door de brievenbus😀👍🏻


Ben ik weer, ik kom thuis en idd ligt een afstandsbediening in de bus. Maar wat schets mijn verbazing, het is een 2782!! en daar heb ik niks aan. Weer bijna 20 min gebeld en een medewerker gesproken. Nu wordt er een T4HU1826 toegestuurd. Tjonge! Maar goed we wachten af..


Heb je inmiddels wel de juiste afstandsbediening?


Nee nog niet en ook het 2e kastje is nog niet ontvangen/omgeruild. Dit rammelt aan alle kanten😫


Ik heb hulp ingeroepen.

Overigens denk ik dat je in een kpn winkel wel de juiste afstandsbediening mee krijgt. Doen ze denk ik niet moeilijk over. Dan heb je tenminste één complete. En hopelijk lukt omruilen 2de 8001 voor een 5202 inclusief de juiste ab via een moderator wel.


Hoi @haloc, het gaat niet van harte met de nieuwe ontvangers en afstandsbedieningen begrijp ik! Ik wil voor je meekijken, om te kijken wat er precies gebeurt en of ik het in goede banen kan leiden. Op je forumprofiel zie ik alleen nog geen gegevens staan, zou je dat volledig kunnen invullen en een seintje geven? Dan weet ik dat ik een blik kan werpen.


Vanmiddag de juiste AB ontvangen. Vanavond de AB aangemeld en dat was zo gepiept. 
nu nog 1 ontvanger met nieuwe AB daarbij en dan is dit geregeld. Ik wacht het wel af.

ik heb mijn forumprofiel aangepast😉


Bedankt voor de gegevens @haloc, zo te zien was de tv-ontvanger handmatig omgeruild. Daarbij wordt een service pakket opgestuurd, waar inderdaad geen afstandsbediening zit. Als het om een 8001 gaat kan je de ruil ook aanvragen via onze website (omruilen tv-ontvanger), via die weg wordt er wel een correcte afstandsbediening meegeleverd. Kan je de 2e ontvanger via die weg proberen te vervangen? Ik verwacht dat het daarmee goed gaat. Ik krijg op dit moment de melding dat er nog een logistieke handeling openstaat, waardoor ik nog niets kan doen.


Het kastje welke nog omgeruild moet worden is een zxv8001

graag ontvang ik daarvoor de Arris VIP5202 met AB type T4HU1826


Probeer de omruil nu eerst weer via http://kpn.com/omruilen (uitgefaseerde ontvangers)

Bedankt voor de gegevens @haloc, zo te zien was de tv-ontvanger handmatig omgeruild. Daarbij wordt een service pakket opgestuurd, waar inderdaad geen afstandsbediening zit. Als het om een 8001 gaat kan je de ruil ook aanvragen via onze website (omruilen tv-ontvanger), via die weg wordt er wel een correcte afstandsbediening meegeleverd. Kan je de 2e ontvanger via die weg proberen te vervangen? Ik verwacht dat het daarmee goed gaat. Ik krijg op dit moment de melding dat er nog een logistieke handeling openstaat, waardoor ik nog niets kan doen.

 


Omruilen via de link gaat niet, ik krijg steeds een melding dat er iets fout gaat.


Omruilen via de link gaat niet, ik krijg steeds een melding dat er iets fout gaat.

@Jasper van KPN komt hier vast weer.


Ik vermoed dat je die melding krijgt doordat de vorige logistieke handeling nog niet helemaal is afgerond, de melding die mij hierbij ook in de weg zit.

Pas als die melding weg is kan ik een nieuwe ontvanger aanvragen, dan zou het dus eerst een ontvanger zijn en pas daarna een nieuwe afstandsbediening. Handmatig kan het niet samen vervangen worden, dat kan alleen via die pagina op de website. 


Gebruik je een ander modem dan die van kpn? Dan werkt de tool ook niet. 


Klopt Peter, ik heb een eigen modem.

wellicht een tip om op de website te zetten want als er staat : deze tool werkt niet als u een eigen modem gebruikt.

scheelt het veel onnodige ergernissen en pogingen !


Even de eveneens geleverde Experiabox aansluiten. Dan kun je de ontvanger zó omruilen.


Dat vind ik geen goed alternatief. Alleen omdat kpn wil omruilen zou ik eerst het modem moeten wisselen en dan via internet een aanvraag moeten doen, vervolgens het modem weer terugwisselen🤨


Dan zal @Jasper van KPN nog een poging "moeten” wagen als het systeem weer vrij is. Eigenlijk 2 pogingen. Eerst de ontvanger en dan nog weer een geschikte afstandsbediening toesturen.


Graag, bedankt en ik hoor graag


De logistieke opties zijn weer beschikbaar @haloc, ik heb je de vervangende tv-ontvanger toegestuurd! Ik stuur je ook een privébericht met de details daarover. Ook heb je er al een sms'je over ontvangen.

De afstandsbediening zit er nog niet bij zoals eerder genoemd, die kan ik opsturen zodra je de ontvanger binnen hebt.


Helemaal 👍🏻😀thanks