Skip to main content

Sinds oktober op kpn glasvezel. De monteur heeft twee ab's geinstalleerd op een tv ontvanger. Werkte goed, tot er een kapot ging. De nieuwe afstandsbediening krijgt ik gekoppeld en doet het goed, maar helaas ontkoppelt dan de eerste ab. Koppel ik die dan ontkoppelt de tweede.

Wat deed de monteur wat ik niet kan en niet kan vinden?

Hi, @Rutger 51 , welkom op het forum.

2 ab's via Bluetooth kan volgens mij ook niet.

Ik denk dat de monteur er één via BT gekoppeld had. En de andere ging/gaat 'gewoon’ via InfraRood. Dat kan wel naar mijn idee.


Nee beide gingen echt via bluetooth. De ontvanger zit niet zichtbaar achter de tv. Dan werkt de infrarood niet.


Zijn er echt 2 ab's nodig?

Mijn moeder en ik zitten naast elkaar op de bank. De ab ligt dan tussen ons in.


Hmm, bij mijn weten kan er ook echt maar 1 afstandsbediening gekoppeld worden, maar als dit bij jou heeft gewerkt sinds oktober bestaat er wellicht 1 of ander trucje voor waar alleen monteurs van op de hoogte zijn. @Ik_Hussel, @NHendriks, @LaurensZalm heeft 1 van jullie een idee of en hoe het voor elkaar te krijgen is om 2 afstandsbedieningen tegelijk te koppelen via bluetooth?


Ik zou het oprecht niet weten, bij mijn weten is het ook slechts mogelijk om maar één afstandsbediening via bluetooth te koppelen.


Jammer dat niemand weet hoe het moet. Het heeft echt gewerkt. Maar het lijkt vooralsnog dat er niets aan te doen is.

Hartelijk dank voor de reacties.

Rutger


Heel jammer inderdaad :slight_frown: Mocht het jou zelf in de toekomst toch weer lukken, zou je hier dan willen delen hoe je het voor elkaar hebt gekregen? :slight_smile:


Doe ik zeker Maja. Maar verwacht er niet te veel van.

Rutger


Hoi @Rutger 51 

Als de ene afstandsbediening geprogrammeerd is met bluetooth dan kun je de 2e afstandsbediening
programmeren op IR (Infrarood) en dan werken ze beide op je ontvanger.
Om de afstandsbediening op IR te programmeren dien je deze eerst even te resetten, en de code in te stellen. 

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

 


Even een weetje (als je een 5202 hebt):

Je kunt met een IR-afstandsbediening probleemloos de 5202 bedienen. Je hoeft die IR-afstandsbediening niet in te stellen om de tv-ontvanger zelf te kunnen bedienen.

(Uiteraard moet je die wel nog instellen om geluid e.d. van de tv te kunnen bedienen.)