KPN,
wij hebben een systematisch probleem om programma’s op History Channel (terug) te kijken. Met name met terugkijken (American Pickers specifiek) gaat het fout. Het beeld en geluid raken volledig verstoord. Wat hierbij opvalt is dat de artefacting niet random is en zelfs reproduceert bij versneld terugspoelen. Zowel beeld als geluid gaan overhoop en het programma is niet meer te kijken. Tenzij je zoekt naar een psychedelische trip 😊
Geautomatiseerde troubleshoot cyclus doorlopen tot en met het punt van het opnieuw laden en installeren van de op de TV settop box (Arris) software. Toen vond ik het wel genoeg. Er trad geen verbetering op bij het kijken van de specifieke American Pickers aflevering.
Dit lijkt mij niet betrekking te hebben op hardware/software aan de ontvangstkant, maar iets wat specifiek met de de doorgifte van deze content fout gaat. Kijk ik naar de NPO 1 t/m 3 geen enkel probleem vast te stellen. Steekproeven bij de commerciëlen tot en met het tiende kanaal ook geen enkel issue.
Kunnen jullie hiernaar kijken? Het viel mij op dat een vergelijkbaar probleem drie jaar terug ook al eens is gemeld, met nota bene precies hetzelfde programma ook nog:
Met wat ik uit het topic opmaak is het toen ook niet aan de ontvangstkant opgelost.