Skip to main content

Het EK 2024 in UHD bij KPN

Het EK 2024 in UHD bij KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

494 reacties

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 42 reacties
  • 27 juni 2024

Nou, ik heb het eens twee weken afgekeken, maar heb nu alles maar teruggezet naar de oorspronkelijke instellingen. UHD waarbij er én geen enorm verschil in kleur, én geen enorm verschil in geluid is t.o.v. de andere zenders, is kennelijk teveel gevraagd. Ik had voorheen met de VIP5202 het 4K pakket wat prima werkte, maar met die nog immer dubieuze TV- box lijkt het nergens op. Oh ja, ligt natuurlijk aan míj́n settings op míj́n nieuwe Neo QLED! De zoveelste zeperd met die KPN TV- box 😵‍💫

nebregg
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juni 2024

2 weken verder alweer. Nog steeds stereo geluid alleen op het UHD kanaal. Hoe staat het er mee of zijn er nog steeds problemen? Gaan we dit überhaupt dit EK nog wel iets van 5.1 krijgen? Tempo van de wedstrijden gaan nu ook flink omhoog 😅.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7452 reacties
  • 29 juni 2024

Zodra we horen dat Dolby weer aan staat laten we het hier direct weten. 🙂

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1840 reacties
  • 1 juli 2024

Het is nu maandag maar nog steeds niet dolby 

voetbal bijna voorbij. 🤔

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 570 reacties
  • 1 juli 2024

hdr doorgifte naar tv werkt nog steeds niet.

itv app heeft geen hdr wel de tv+ daar heb je dus ook niets aan. 

zonde van alle moeite wat hier wordt gedaan, verbetering komt er maar niet.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 570 reacties
  • 1 juli 2024

philips gesproken , wt hier staat is wat er binnenkomt. dus de hdr komt niet binnen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 570 reacties
  • 1 juli 2024

ik heb gevraagd aan de service+ medewerker voor feedback op de problemen helaas komt er geen feedback.

nog een probleem zodra ik de hz op 59,9 zet stopt het beeld steeds 50 hz gaat goed. zonde

. de tv kan het aan.

wjb
Superuser
  • 74434 reacties
  • 1 juli 2024

@steffen1, Klopt het dat jij via de smart-TV app op een Armlogic MBox naar voetbal kijkt?

Ondersteunt die box überhaupt wel HDR?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3379 reacties
  • 1 juli 2024
steffen1 schreef:

nog een probleem zodra ik de hz op 59,9 zet stopt het beeld steeds 50 hz gaat goed. zonde

Met deze informatie denk ik te weten waar het probleem ligt. Jouw TV of jouw HDMI-kabel is niet HDMI 2.0 compatibel. HDMI 2.0 kan maximaal 18Gbs terwijl HDMI 1.4 alleen 10.2Gbs

4k50pSDR = 3080*2160*3*8*50 = 7,98Gbs + 0,58Gbs DD5.1 = 8,56Gbs

4k60pSDR = 3080*2160*3*8*60 = 9,58Gbs + 0,58Gbs DD5.1 = 10,16Gbs

4k50pHDR = 3080*2160*3*10*50 = 9,98Gbs + 0,58Gbs DD5.1 = 10,56Gbs

4k60pHDR = 3080*2160*3*10*60 = 11,98Gbs + 0,58Gbs DD5.1 = 12,56Gbs

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3379 reacties
  • 1 juli 2024
wjb schreef:

@steffen1, Klopt het dat jij via de smart-TV app op een Armlogic MBox naar voetbal kijkt?

Bijna alle Android Boxes hebben deze string "Amlogic Mbox ref.” als ze niet in souce codes zelfs verander

vend_data: vend_data{ /* Should modified by Customer */

vendor_name = "Amlogic";           /* Max Chars: 8     */
  vendor_id = <0x000000>;            /* Refer to http://standards.ieee.org/develop/regauth/oui/oui.txt */
  product_desc = "MBox Meson Ref";    /* Max Chars: 16    */

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 570 reacties
  • 1 juli 2024
TDN schreef:
wjb schreef:

Bijna alle Android Boxes hebben deze string "Amlogic Mbox ref.” als ze niet in souce codes zelfs verander

vend_data: vend_data{ /* Should modified by Customer */

vendor_name = "Amlogic";           /* Max Chars: 8     */
  vendor_id = <0x000000>;            /* Refer to http://standards.ieee.org/develop/regauth/oui/oui.txt */
  product_desc = "MBox Meson Ref";    /* Max Chars: 16    */

armbox is de diw7022.

er zit een 8k hdr hdmi kabel achter. en ja high end kwaliteit. , de originele kabel er achter gezet zelfde. tv hdmi2.1 kpn box dacht zo ook 2.1.

het zit in de diw7022 doorgifte(meta data). philips heeft eea ook doorgenomen en bevestigd, de apps op de tv geven 100% hdr en dolby atmos door, komt ook netjes in het scherm te staan de complete tv box niet.

• Topper
  • 21 reacties
  • 1 juli 2024

Valt mij op dat het geluid uit het stadion meer aanwezig is dat het commentator geluid bij deze wedstrijd van vanavond Portugal tegen Slovenië. Tot nu toe nooit last van gehad. Alleen bij deze wedstrijd staat het geluid van de verslaggever zachter. 

Ervaren jullie dit ook? 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 2 juli 2024
steffen1 schreef:

Begrijp ik het goed, @steffen1, dat jij wel op de TV+ Box kijkt maar via de losse Android app?

En dat dié app geen HDR doorgeeft?

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 334 reacties
  • 2 juli 2024
nico-s schreef:

Ook het opnieuw installeren van de TV ontvanger software zorgt er niet voor dat kanaal 690 werkt.

We hebben even voor je gekeken, maar sorry, je bandbreedte profiel is niet voldoende. Dingen proberen heeft geen zin. Ja, je haalt momenteel nét die 38 Mbit, maar het is een stukje ingewikkelder dan alleen dat getal. Nooit leuk om slecht nieuws te brengen, maar met deze verbinding laten we het incl. marges niet toe, vandaar dat alle pogingen geen effect hebben. 

PeterG
Superuser
  • 60898 reacties
  • 2 juli 2024

het zit in de diw7022 doorgifte(meta data)

Maar ja. Hier werkt het UHD kanaal wel goed via de DIW7022 @steffen1 . Dus die 7022 de schuld geven is kort door de bocht. 

En via de app in de Samsung televisie werkt het ook.

wjb
Superuser
  • 74434 reacties
  • 2 juli 2024
TV Apps Team schreef:
nico-s schreef:

Ook het opnieuw installeren van de TV ontvanger software zorgt er niet voor dat kanaal 690 werkt.

We hebben even voor je gekeken, maar sorry, je bandbreedte profiel is niet voldoende. Dingen proberen heeft geen zin. Ja, je haalt momenteel nét die 38 Mbit, maar het is een stukje ingewikkelder dan alleen dat getal. Nooit leuk om slecht nieuws te brengen, maar met deze verbinding laten we het incl. marges niet toe, vandaar dat alle pogingen geen effect hebben. 

Mijns inziens zou je als abonnee dan eigenlijk moeten mogen verwachten dat je dan ook helemaal niet de mogelijkheid krijgt om kanaal 690 te kiezen of kanaal 1 in UHD mode te zetten.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
wjb schreef:

Mijns inziens zou je als abonnee dan eigenlijk moeten mogen verwachten dat je dan ook helemaal niet de mogelijkheid krijgt om kanaal 690 te kiezen of kanaal 1 in UHD mode te zetten.

Maar dat is ook het geval. Nico-s ziet het kanaal niet, dat was ook de vraag.

Kanaal 690 is ook niet zichtbaar in de gids. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 2 juli 2024

We hebben een handig artikel gemaakt over hoe het kan dat je soms eerder of later juicht dan de buren. En wat de beste instellingen zijn om te zorgen dat je zo dicht mogelijk op de bal zit 😄

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 570 reacties
  • 2 juli 2024
Erik van KPN schreef:
steffen1 schreef:

Begrijp ik het goed, @steffen1, dat jij wel op de TV+ Box kijkt maar via de losse Android app?

En dat dié app geen HDR doorgeeft?

ja en de itv app ook geen hdr wel de tv+app maar die is er niet voor de tv

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 42 reacties
  • 6 juli 2024

Al met al een lachertje, dat “UHD” op de KPN Android box. Het is het gewoon niet. Ik verheug me nu al op de OS in normaal HD, want ik begin er niet meer aan. Bah.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 570 reacties
  • 6 juli 2024

het wordt leuk... de tv geeft aan dolby vision ... 

dus de hlg stream wordt nu als dolby vision gezien.. grappig. wel us de hdr uitzending nu aardig te bekijken.. dat scheelt.

Zeeuwse
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 159 reacties
  • 8 juli 2024

Hoi!

Bij mijn LG-TV verschijnt er altijd een ballonnetje als iets HDR/Dolby/Filmmaker word afgespeeld.

Echter nu bij dit kanaal 1 , wat UHD - HDR moet zijn gebeurt dit niet?… 

is het nu wel HDR/Dolby-UHD ? Of wat snap ik niet 🤓

wjb
Superuser
  • 74434 reacties
  • 8 juli 2024
Zeeuwse schreef:

Naar mijn weten is kanaal 1 op de TV+ Box alleen UHD tijdens de voetbalwedstrijden en niet bij andere uitzendingen. Maar zeker weten doe ik dat niet immers ik kijk geen voetbal en heb UHD dan ook niet aan staan op NPO 1.

Zeeuwse
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 159 reacties
  • 8 juli 2024
wjb schreef:
Zeeuwse schreef:

Naar mijn weten is kanaal 1 op de TV+ Box alleen UHD tijdens de voetbalwedstrijden en niet bij andere uitzendingen. Maar zeker weten doe ik dat niet immers ik kijk geen voetbal en heb UHD dan ook niet aan staan op NPO 1.

Ik had het ook toen ik nog de 4K zenders van KPN had toen verscheen er ook niks.

Verder kijk ik ook niet echt voetbal.

PeterG
Superuser
  • 60898 reacties
  • 8 juli 2024

Tja, hier werkt het UHD kanaal wel. Overigens gebruik ik dan 690 via de DIW7022. Want bij de overige programma's wordt het er niet mooier op. Dan zet ik 'm weer gewoon op 1 (HD+). 1 staat hier gewoon op HD. Niet op UHD.

Ik weet wel dat ik het verschil té klein vind om naast mijn ESPN pakket ook nog voor € 2,50 ESPN UHD erbij te nemen. LoveNature is voor mij sowieso 'behang’. InPlus kijk ik al nooit naar. Uiteraard wel gekeken wat voor zender dat is. Maar meer van hetzelfde ten opzichte van Discovery, National geographic en dergelijke.