Skip to main content

Hier sinds een aantal dagen hetzelfde probleem met het geluid. Het beeld loopt wel, maar het geluid hapert enorm. Het herstarten van het KPN kastje lost het probleem tijdelijk op. We hebben onlangs een nieuwe PON gekregen; want de vorige was er mee gestopt na een stroomonderbrekeking.

Het KPN kastje zit met HDMI aangelsoten op onze TV en onze TV stuurt het geluid via optical door naar onze geluidsinstallatie. Ik heb de uitgang op stereo moeten zetten, want met Dolby zorgt het voor een enorm plop-geluid wanneer we van zender wisselen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @scornelissen, welkom hier. 

Het geluid hapert dus. Je hebt hier al wat met de instellingen gespeeld, maar heeft het nog niet opgelost. Heb je verder ook naar de geavanceerde geluidsinstellingen gekeken? Heb je deze ook al op passthrough geprobeerd?


Hallo Bart,

Ik heb de instellingen aangepast naar stereo. Ik snap dat het stabieler is als ik mijn TV er tussenuit haalt en de geluidsinstallatie rechtstreeks aansluit op de KPN box, maar we hebben ook apps op de TV die dan geen geluid meer door kunnen geven?


O ja, die had ik niet helemaal scherp. Heb je dan op de tv zelf ook gekeken naar de instellingen. Heb je die dan ingesteld op geluid via externe bron of hoe dat ook heet op jouw merk tv. Het heet overal net weer anders namelijk. 


Ik heb de TV op PCM staan; momenteel lijkt het haperen opgelost. Ik meld me weer als dit weer op treed.


Kijk, dat klinkt top. Ik verwacht hier dan niets meer over te horen. 

Mocht je wel weer vragen krijgen, dan zien wij jou wel weer verschijnen. 


Ik heb ook al een tijdje last van korte geluidsonderbrekingen. Instellingen op stereo gezet. Heb 3 kpn boxen. 2 rechtstreeks op tv via HDMI en 1 via Bose set met optische kabel. Alle 3 kpn boxen geven dezelfde geluidsonderbrekingen. Ook de radio-uitzendingen bijv kanaal 805. Vandaag is het dramatisch. Modem V10 gerest, maar probleem blijft.


@Hendrik Antoon graag een eigen topic aanmaken. Dan kunnen we het analyseren