Skip to main content

Sinds een paar dagen is het geluid zachter op bepaalde zenders voornamelijk ned 1 2 en 3 rtl 4, normaal zette ik mijn versterker op 14 nu moet ik hem op 20 zetten.

Het doet zich niet bij alle zenders voor, zijn hier meer mensen die hier last van hebben?

Groetjes Ronald.

Hier ook en van meerdere klanten gehoord in en buiten mijn omgeving. Ik weet niet direct of het (alleen) aan KPN ligt, het ligt wel aan de doorgifte van de zenders. 


Wat ons opvalt dat het bij de eerste 10 zenders is.

Gaan we naar de zenders met glas is het stukken beter!


Hoi @Gebruiker510, opvallend dat het geluid op vooral de eerste 10 zenders zachter is. Ik begrijp dat je dat sinds enkele dagen ervaart en dat 't eerder niet zo was. Ook lees ik dat je je volume bedient via een versterker.

Van wat voor geluidsinstallatie maak je gebruik en hoe is deze op je tv en tv-ontvanger aangesloten? Welke tv-ontvanger heb je? Als je tijdelijk als wijze van test het geluid van de tv gebruikt, dus even zonder geluidsinstallatie er tussen, hoe gaat het dan met het geluid? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde ervaart, of dat het volume dan hetzelfde is op de verschillende zenders.


Volgens mij ligt het er aan of de KPN tv ontvanger op Dolby, Auto of Stereo staat.

Wij hebben hem weer op Stereo gezet en alle zenders zijn zo goed als hetzelfde.

(de eerste 10 zenders kijken wij op 661 - 670 HD glas, dus in de originele stream van 12,5MB en dat beeld is echt heel veel mooier).


Dolby geluid kan sowieso als zachter worden ervaren dan stereo geluid. Want bij Dolby komt het belangrijkste uit maar 1 speaker.

En ik wil het '’feestje'’ verder niet bederven: Hier gaat de versterker nog steeds op dezelfde waarde bij deze bovengenoemde zenders.


hoe kan je de kpn tvbox  dij de zenders npo harder zette,  radio en tv zenders?

dan hoef je niet steets aan de vomoele  knop te driaajen.  of kan je de Kpn tv box geluid bij stellen?

groete Bertus


hoe kan je de kpn tvbox  dij de zenders npo harder zette,  radio en tv zenders?

dan hoef je niet steets aan de vomoele  knop te driaajen.  of kan je de Kpn tv box geluid bij stellen?

groete Bertus

 

Lastig leesbaar moet ik zeggen.

 

Je kan het beste het geluid op de DIW7022 op maximaal zetten.

Geluid kan je het beste op de tv of soundbar regelen. 

Zie ook reactie van @PeterG 


Het sinds paar dagen dat op bepaalde zenders goed z'n qa geluid en op sommige zenders heel er zacht is ? Of op sommige zenders gewoon helemaal GEEN geluid heb ?? Tv geluid gaat al jaren via m'n sound bar nooit geen last tot dat we over z'n gegaan op tv+ ?? Hoe kan dat ....?????


Ik ga geen 90 zenders uitproberen. Dus specificeer eens zenders waarop het wel 'hard’ is en zenders waarop het ‘zacht’ is.


@RayRV Hoe is jouw sounbar aangesloten? Via HDMI of optische kabel. Via optische kabel moet je eerst optische uitgang activeren en audio kwaliteit op auto of passthrough (geen omzetting in DD+) instellen. Via hdmi gaat het best via auto


Geluid staat op passthrough en optische kabel zat in ontvanger nu in tv maar maakt niets uit op sommige zenders helemaal geen geluid en niets veranderd en in eens geen geluid op sommige zenders of radioÂ