Skip to main content
Vraag

Het geluid van de Soundbox springt 's nachts opeens aan

• May 11, 2026
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Gisteravond was het weer zo ver. Ik had iets gekeken via een app op de soundbox. Toen ik bijna sliep sprong de box opeens aan, dus wel geluid geen beeld. 

Ik gebruik alleen de kpn afstandsbediening. Als ik de uit knop indruk komt er beeld bij en nog een keer zet 'm uit.

TCL tv is net zo oud als kastje zelf. Beiden een half jaar ofzo.
Dit is al meerdere keren gebeurd en je schrikt je wezenloos. Waardoor komt dit?! 

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@itMarijke . Welkom hier.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, zeker niet als de soundbox midden in de nacht ineens aanspringt. Daar schrik je je inderdaad behoorlijk van. 

Hoe is de soundbox precies aangesloten op de tv? Bijvoorbeeld via HDMI-ARC/eARC of op een andere manier?

Daarnaast ben ik benieuwd of de soundbox al eens een volledige reset heeft gehad sinds dit probleem speelt. Soms kan een vastgelopen HDMI-CEC koppeling dit soort vreemd gedrag veroorzaken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2026

Inderdaad gewoon aangesloten met hdmi. Een reset heb ik niet gedaan…

Ik heb inmiddels ook alle automatisch slaap standen op “nooit” gezet. Kijken of dat nog wat uitmaakt.

Erwin van KPN
Moderator

Stel dat het weer gebeurd, probeer dan nog even die reset. En als dát ook niet mag baten, laat het mij hier weten!