Skip to main content

Beste Operator,

Ik vind het erg prettig om zo nu en dan mijn koptelefoon aan de TV+ box te verbinden. Dit gaat ook goed. Maar zodra ik mijn koptelefoon aan zet om met een ander apparaat te willen verbinden, koppelt deze automatisch met de TV+ box. Ik moet dan eerst via het menu de koptelefoon ontkoppelen voor deze weer via de geluidsinstallatie werkt. Dit geeft weleens vervelende situaties als je huisgenoot gewoon lekker tv zit te kijken, en ik de koptelefoon ergens anders voor nodig heb. Is hier een oplossing voor te bedenken. Denk aan bijvoorbeeld een keuze optie zodra er een bluetooth apparaat wordt gedetecteerd, met keuze tussen output of koptelefoon.

Met vriendelijke groet,

Elise van der Horn 

Mijn JBL kan op meerdere apparaten aangemeld. Er zit een knopje op waarmee je dan kunt wisselen mits het andere apparaat op dat moment (ook) aan staat. 

Lijkt me onmogelijk om op welk apparaat dan ook daar een functie voor te maken. Dat apparaat kan simpelweg niet weten dat je hem daarop op dat moment niet wil gebruiken. Dat kan je op de koptelefoon zelf dus wel regelen. 


Mijn JBL kan op meerdere apparaten aangemeld. Er zit een knopje op waarmee je dan kunt wisselen mits het andere apparaat op dat moment (ook) aan staat. 

Lijkt me onmogelijk om op welk apparaat dan ook daar een functie voor te maken. Dat apparaat kan simpelweg niet weten dat je hem daarop op dat moment niet wil gebruiken. Dat kan je op de koptelefoon zelf dus wel regelen. 

Oh dat is goed om te weten. Dan ga ik dat eens uitproberen. Alvast bedankt.


Mijn JBL kan op meerdere apparaten aangemeld. Er zit een knopje op waarmee je dan kunt wisselen mits het andere apparaat op dat moment (ook) aan staat. 

Lijkt me onmogelijk om op welk apparaat dan ook daar een functie voor te maken. Dat apparaat kan simpelweg niet weten dat je hem daarop op dat moment niet wil gebruiken. Dat kan je op de koptelefoon zelf dus wel regelen. 

Ik heb het uitgeprobeerd, maar nu hoor ik na de switch geen geluid meer op de koptelefoon via de TV+ Box. Probleem is nu nog complexer geworden.

Op mijn Samsung A52 heb je de optie "media uitvoer". Hier kan je kiezen via welke output je geluid wilt horen. BV via telefoon of via bluetooth koptelefoon. Ik hoop dat dit ook mogelijk is voor de TV+ box. Want dan zie je ook of er verbinding is.


Ik vind het ook lastig. 

Daarom heb ik dan maar 2 bt koptelefoons. Een voor de tv en een voor de laptop. 

Op de telefoon gebruik ik geen headset maar daarop voor beter geluid met muziek en tv kijken een bt speaker. 

 


Ik vind het ook lastig. 

Daarom heb ik dan maar 2 bt koptelefoons. Een voor de tv en een voor de laptop. 

Op de telefoon gebruik ik geen headset maar daarop voor beter geluid met muziek en tv kijken een bt speaker. 

 

Ik hoop dat de Operators meelezen en wellicht een oplossing hebben. In ieder geval bedankt voor het meedenken.


Hoi @Elise86, bedankt voor je feedback.

Ik weet zelf niet beter dan dat mijn bluetooth oordopjes automatisch verbinden met het laatst verbonden apparaat. Ik zorg er zelf altijd voor dat ik bluetooth of het apparaat helemaal uit zet als ik mijn oordopjes op een ander apparaat wil gebruiken. Het is maar net wat je gewend bent, natuurlijk.

Voor zover ik weet, is het op dit moment niet mogelijk om de output van de KPN TV+ Box handmatig aan te passen. Maar misschien zijn er andere oplossingen te bedenken:

  • Input van koptelefoon veranderen, zoals @PeterG voorstelde.
  • Output van telefoon veranderen. Je zegt zelf dat je deze optie op je telefoon hebt. Als jij op je telefoon aangeeft dat je de koptelefoon voor output wilt gebruiken, dan zou deze moeten ontkoppelen van de KPN TV+ Box.
  • Soms kan het ook helpen om de TV+ Box even te pauzeren als je de input van jouw koptelefoon verandert. Daarna weer op play en dan zou het moeten werken.

Dag,

ook ik heb problemen met mijn oordopjes. Heb one plus gekoppeld op mijn telefoon en wil via Bluetooth dit via de kpn +box luisteren maar hoor geen geluid. 
Wie kan helpen 

 

groet 


Dag,

ook ik heb problemen met mijn oordopjes. Heb one plus gekoppeld op mijn telefoon en wil via Bluetooth dit via de kpn +box luisteren maar hoor geen geluid. 
Wie kan helpen 

 

groet 

Niet alle oordopjes willen verbinden met alle apparaten. Lees de handleiding van jouw oordopjes om te kijken of deze geschikt zijn voor Android TV.


Reageer