Skip to main content
Beantwoord

Het laatste stuk van een opgenomen serie ontbreekt door een ingelast programma

• August 24, 2026
  • 7 reacties
  • 64 keer bekeken

Het laatste stuk van een opgenomen serie ontbreekt. Tijdens het kijken ontdekte ik dat de zender een extra programma had ingelast. Het is nu te laat om terug te kijken en via internet lukt dat ook niet. Hoe wordt een programma door KPN ingesteld? Gaat dat met een begin- en eindcode of op de eerder door de zender aangegeven tijd?

Beste antwoord door joop2011

Peter, ik gok erop dat het ingelaste programma niet in de gids stond.

Heb ik ook een keer gehad en had toen geluk dat ik hem via jouw tip met NPO start kon kijken. 

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 24, 2026

Een opname start 5 minuten eerder en eindigt 15 minuten later.

Ik weet niet op welke zender dit was.

Mocht het op NPO 1, 2 of 3 zijn, dan kan je het meestal via (gratis) NPO start alsnog kijken.

(helaas niet alle programma's dacht ik)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2026

Een programma wordt opgenomen aan de hand van naam/titel, zender, datum. Niet zozeer aan de hand van de tijden. Herhaling of verplaatst wordt ook opgenomen MITS het hetzelfde kanaal was.

Welke serie is het?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 24, 2026

Peter, ik gok erop dat het ingelaste programma niet in de gids stond.

Heb ik ook een keer gehad en had toen geluk dat ik hem via jouw tip met NPO start kon kijken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 24, 2026

Het gaat om de laatste aflevering van Grandchester op 7 augustus NPO 2. Dat ingelaste programma stond inderdaad niet in de gids vermeld. Ik zal morgen eens kijken op NPO Start.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2026

Alleen via betaalt NPO PLUS abonnement, ​@Sheera .

https://npo.nl/start/serie/grantchester/afleveringen

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 24, 2026

Goed om te weten: het NPO Plus abonnement is de eerste maand gratis als je 12 maanden of langer geen Plus abonnee geweest bent.

Voor Grantchester kun je ook nog wachten totdat seizoen 10 weer eens herhaald wordt op BBC NL. Ze zijn daar nu aan S8 toe, dus dat kan nog een tijdje duren…

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 24, 2026

Een programma wordt opgenomen aan de hand van naam/titel, zender, datum. Niet zozeer aan de hand van de tijden. Herhaling of verplaatst wordt ook opgenomen MITS het hetzelfde kanaal was.

Was dat maar zo. Bij kpn tv worden, in mijn ervaring, programmas’s opgenomen op basis van de tijden die ten tijde van de start van de opname in de EPG vermeld staan voor dat programma. Last-minute wijzigingen in het uitzendschema worden blijkbaar vaak te laat doorgegeven om de EPG nog aan te passen, en dan krijg je dit…