Skip to main content

Vandaag twee DIW7022 TV+ kastjes ontvangen. Helaas is er 1 kapot… DOA

 

Maar het leuke is dat toen ik de werkende op mijn beamer aangesloten had, je bij het opstarten zo'n groen KPN logo krijgt. De beamer gaf toen aan dat dit een 8K signaal was met 50Hz.

(het is een 8K JVC beamer)

Op moment dat de interface in beeld komt springt hij naar 4K 50Hz.

Heb geen scaling aan staan in de versterker of de beamer….

Het is de eerste keer dat ik een native signaal zie van 8K.

 

???  Weet iemand of het TV+ kastje al voor 8K voorbereid is.???

In de video instellingen staat geen 8K

 

Heb de app's van mijn Nvidea shield al op de TV+ gezet, die kan dus ook de motte ballen in.. :)

 

Heb in mijn Draytek 2927 router ook de aanpassingen uitgezet om IPTV te kunnen kijken met de vorige generatie iptv kastjes. 

Dit werkt dus ook goed, heb alleen de TV+ op Unicast gezet waardoor het zappen een stuk sneller gaat. 1-2 sec ipv 5 sec.

 

Kan alleen de Logitech Elite niet meer gebruiken om de TV+ te bedienen, heb wel gelezen dat je een heel eind op weg komt maar nog niet alles, gebruik de Logitech in iedergeval om de Bioscoop op te starten en TV kijken we toch met dim licht, dus de KPN afstandbediening is ook oke.

Grt Jan

Hoi @Pipo10, welkom hier. 

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het kan best zo zijn dat de ontvanger 8K al ondersteund, maar omdat er nog geen 8K aanbod is dat we dat nog niet ondersteunen. 

Zoals ik al zei is dit een vermoeden. 
Als je de Draytek weer instelt op op VLAN6 verwacht ik dat multicast ook weer goed werkt. 


Hi @Bart_Z 

moest ‘oude’ iptv zoiezo weer aanzetten omdat één van de twee TV+ kastjes niet werkte en ik een ‘oude’ en een TV+ kastje tegelijk moest gebruiken. 
Als je Unicast kiest in de tv+ lijkt het wat soepeler te werken. 


Heb van de week één en ander uitgezocht en begrijp het nu.

Wat blijkt mijn Denon versterker had toch de mogelijkheid om het naar 8K up te scalen, die fopte mij dus, maar waarom…          

Had een Arris VIP5202 aangesloten op de Denon deze gaf nooit een 8K beeld ook niet als je vraagt om up te scalen. Heb de Vip vervangen voor de TV+ DIW7022 op dezelfde HDMI ingang als waar de Vip zat. Wat blijkt nu als de Denon een Unicast signaal ontvangt, de versterker wel kan upscalen. Bij het starten van de TV+ wordt dus tijdens het logo uitzenden een unicast signaal gebruikt wat in 8K geupscaled wordt, daarna ging hij naar Multicast en werd het beeld weer 4K.   De VIP draaide altijd in Multicast wat blijkbaar geen upscaling toe laat in de Denon.  Maar toen ik de TV+ aansloot kon ik zelf instellen of ik multi- of unicast wilde als ik dus Unicast kies kan ik de Beamer naar 8K laten upscalen.

KPN zal niet echt blij worden als iedereen Unicast kiest dit belast het netwerk meer omdat je dan een eigen stream krijgt, maar deze zapt wel makkelijker door de kanalen heen als dat hij op Multicast staat.

Wat het verschil van het HDMI uitgangs signaal van de TV+ voor mijn Denon versterker is, bij Uni- of Multicast is mij niet duidelijk, maar er zijn dus verschillen...


8K is leuk, maar ga jij op een afstand van minder dan 1 meter van je tv zitten? 

8K is vooral leuk voor hele grote schermen zoals in een bioscoop. 

 

En 4K staat voor tv nog in de kinderschoenen. 

Via streamingdiensten wel heel veel 4K content.

Alleen Netflix vraagt er erg veel extra voor (de anderen gelukkig niet). 


Wij kijken naar 4 meter breed scherm, alleen maar 4K.  4K is geen overbodige luxe voor deze breedte. :)
Wij gebruiken een laser beamer die 20.000 uur mee gaat dat zijn heel wat jaren. 3 uur per dag is 1000 uur per jaar is dus 20 jaar, wilde wel toekomst bestendig zijn 🙂 daarom maar voor 8K max gekozen. 


Wij kijken naar 4 meter breed scherm, alleen maar 4K.  4K is geen overbodige luxe voor deze breedte. :)
Wij gebruiken een laser beamer die 20.000 uur mee gaat dat zijn heel wat jaren. 3 uur per dag is 1000 uur per jaar is dus 20 jaar, wilde wel toekomst bestendig zijn 🙂 daarom maar voor 8K max gekozen. 

 

4K tv zenders zijn er maar 2, rest is gewoon HD (2K).

Ook op de streamingdiensten is niet alles 4K

 

Maar 4 meter brede tv? Die ken ik niet.

Welke heb je dan?

En dat is bijna 2,5 meter hoog, heb je dus ook een hoge kamer.

Een 83” tv toestel is 1,85 meter breed en 1,08 meter hoog.


---

Maar 4 meter brede tv? Die ken ik niet.

Welke heb je dan?

---

Maar, @Pipo10 schreef toch: Wij gebruiken een laser beamer


Bijna 4m breed scherm 🤓 met beamer, geen TV, is een speciaal gebouwde kamer met 15 kanaals geluid. Zitten 8 speakers in het plafond verwerkt voor DD/Atmos 7.6.1 of Auro 3D 13.1 geluid. 2 speakers wisselen tussen DD en Auro geluid. Auro kent een zogenaamde God speaker deze zit recht boven de luisteraars en een midden speaker voor het scherm in het plafond. Dit wijkt af van Atmos plafond speakers. Alle muren gestoffeerd tegen galm en 100 kleine dimbare lichtpuntjes in het plafond. Kun je een “sterren hemel” maken 🤗
Ik weet dat nog niet alles 4K is. Maar streamen en blueray’s en NL TV zijn allemaal 4K.