Skip to main content

Ik vul deze topic maar aan i.p.v. een nieuwe te starten. De afstandsbeding hapert regelmatig met de ronde pijltjes knop, ook geluid harder zachter gaat niet altijd even vlot. Wanneer je met de pijltjestoest van de ronde knop naar opgeslagen gaat start er zomaar Netflix op en wanneer je dan op het huisje (home knop) drukt, start de KPN box weer opnieuw op. Ook start de KPN TV box+ zomaar uit het niets opnieuw op. Al met al, het loopt gewoon niet lekker. Buiten dit vind ik zo wie zo de afstandsbediening niet echt fijn met die kleine knopjes. Een iets bredere afstandsbediening zou fijner zijn. 

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Wat kan helpen is om de afstandsbediening te ontkoppelen en daarna opnieuw te koppelen.

Zie ook hier. 

 

P.S.

Nu heeft de moderator er een nieuwe topic van gemaakt.

Meestal is het aanmaken van een nieuwe topic de beste oplossing. 😉


Die is al paar  keer ontkoppeld. Maar geen verschil.

 


 Een iets bredere afstandsbediening zou fijner zijn. 

 

Mee eens.

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in, dan kan een moderator het voor je nakijken en erop terug komen.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Zover ik kan zien kan ik alleen mijn naam invullen. Zoals hierboven welke apparaten, geen idee hoe en waar.


@PhilipJGr

 

Rechtsboven op je avatar in de groene balk klik. (bij mij zie je dan de foto me mijn kat en bij jouw een cirkel met de P erin. 

Kies voor profiel bewerken.

Je kan alles aanpassen, ook een “handtekening” die bij elke reactie verschijnt (zie onder mijn bericht) Vul daar je gegevens zo compleet mogelijk in. 

 


Vergat ik nog te vermelden, wanneer ik de TV harder wil zettenreageert de KPN AB niet direct, druk je nog een keer in dan schiet het volume omhoog tot max. Gevolg, snoeihard geluid in de woonkamer. Ander probleem wat zo nu en dan gebeurt is wanneer je naar opgeslagen gaat ineens Netflix opstart.

 


Hi Philip, de vraag is in dit geval of het aan het kastje ligt of aan de afstandsbediening, ik zag namelijk dat het bij jou met Netflix ook niet goed liep. Mag ik je nog een keer vragen het kastje te resetten en daarna ook de afstandsbediening? Anders beginnen we daarna met het omruilen van de afstandsbediening. 


De TV+ Box naar fabrieksinstellingen reset en AB reset gedaan. Duurde even maar alles werkt weer.

Of het probleemloos werkt weet ik nog niet, moet ik komende dagen ervaren.

Wat wel blijft is de grote ronde pijltjes toets, soms hard en diep indrukken als het niet werkt.

Wie weet of er AB te koop zijn die de KPN AB volledig vervangen.


Geen idee wat er tijdens de reset heeft plaats gevonden, maar de volume knoppen van de KPN AB werkt nu andersom, hard is zacht en andersom. :-(

Sinds augustus KPN, het houd je regelmatig bezig, maar ook ergenis.


De AB van KPN weer gereset, nog steeds is hard zacht en zacht hard. 

Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen?


KPN maar gebeld, er komt een nieuwe AB aan.


Fijn dat je een nieuwe krijgt. Laat je even weten of het met de nieuwe wel werkt?


De nieuwe KPN AB binnen, knoppen voelen beter aan, maar probleem hard en zacht zetten van volume is nog steeds een probleem. Is dus niet de AB, dan is het KPN TV+ kastje het probleem denk ik.


Geen iedee of er meer zijn met het KPN TV+ boksje, maar naast de problemen met de AB loopt ook het kastje regelmatig vast, kan je niks meer met de AB. Enige optie is opnieuw opstarten. Buiten vast lopen gebeurt het soms ook dat het KPN kastje zomaar ineens opnieuw opstart, dan groen KPN logo in beeld. Het begint best irritant te worden. Sinds kort heb ik een nieuwe homecinema versterker die werkt met HDMI ARC en CEC. Het irritante van de KPN AB is, dat je 2 knopjes in moet drukken, voor TV en het KPN kastje. Dat werkt niet echt lekker met de versterker. Versterker zet  door de HDMI ARC, TV aan en KPN kastje, maar die begrijpt het niet wat het moet doen, gaat aan en gelijk weer uit, dan weer aan, soms beeld maar soms ook niet en krijg ik het LG beeld te zien. Maar soms gaat het goed. 

Hoe makkelijk was het allemaal toen ik de Logitech Harmony afstandsbediening kon gebruiken met Ziggo. (helaas is Ziggo zover ik weet ook overgestapt op zo klein kl%#& kastje) 1 afstandsbediening en alles werkte. Helaas heeft KPN voor Bluetooth gekozen waardoor de Harmony waardeloos is geworden.

Ben ik de enige heeft iemand goede ervaring met het KPN TV+ kastje en een Homecinema versterker, ik ben erg benieuwd hoe deze dan is aangesloten. Ik heb het aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing. Ook mijn leverancier van de Homecinema versterker komt er niet uit.

ps  Zowel TV+ kastje en AB gereset, en inmiddels ook nieuwe AB ontvangen.

 

 


@PhilipJGr, volgens mij heb je alles gedaan wat je kon doen. Ik heb je een privébericht gestuurd. 


Reageer