Skip to main content
Beantwoord

Het lukt niet om de afstandsbediening opnieuw te koppelen

• April 20, 2025
  • 9 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb een ARRIS VIP5202 tv-ontvanger en een T4HU1826 afstandsbediening. Het lukte niet meer om met de afstandsbediening de TV aan/uit te zetten, of het geluid aan te passen. Ik heb geprobeerd opnieuw te koppelen, maar dat lukte niet. Toen heb ik de afstandsbediening gereset, maar nu brandt als ik knoppen indruk alleen het groene lampje. Ik heb de fabrieksreset geprobeerd, maar ook dat helpt niet.

Beste antwoord door Jacqueline14

Je krijgt ook geen rood lampje op de afstandsbediening als je source én OK tegelijk samen 5 seconden ingedrukt houdt?

Batterijen ook vervangen? Bij mij werkte de afstandsbediening met batterijen onder de 40 % ook niet meer goed.

Bestel anders hier een nieuwe afstandsbediening voor KPN TV.

https://www.kpn.com/service/ugs/afstandsbediening-werkt-niet 

De nieuwe afstandsbediening is binnen. Koppelen met de televisie lukte nu meteen, alles werkt weer. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Jacqueline14. Welkom op de community! Wat vervelend dat je de tv niet meer aan of uit kunt zetten met de afstandsbediening. Kun je het volume nog wel veranderen?
In het topic hieronder leggen we stap voor stap uit hoe je de afstandsbediening opnieuw kunt koppelen aan je tv. Wil je dat eens proberen? Laat je mij weten of het gelukt is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Hoi Vikash, dit had ik allemaal al geprobeerd, maar niks werkt. De afstandsbediening blijft in de status dat hij bij iedere knop die ik indruk alleen een groen lampje krijg. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2025

Als het groene lampje brandt als je de volume knoppen gebruikt is de afstandsbediening op geen enkel merk televisie ingesteld.

Ik gebruik altijd deze methode voor instellen van de afstandsbediening. 

Weet je de 3 cijferige code(s) voor je merk televisie?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Zoals eerder aangegeven heb ik ook dit al geprobeerd. Ik krijg geen rood lampje, wat ik ook doe. Alleen het groene lampje doet iets. Ik denk dat de afstandsbediening kapot is of de software gecrasht is. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Je krijgt ook geen rood lampje op de afstandsbediening als je source én OK tegelijk samen 5 seconden ingedrukt houdt?

Batterijen ook vervangen? Bij mij werkte de afstandsbediening met batterijen onder de 40 % ook niet meer goed.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Jacqueline14 Heb je inmiddels al een nieuwe afstandsbediening bestelt en is het probleem daarmee verholpen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Ik heb een nieuwe afstandsbediening besteld, maar die is nog niet binnen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 29, 2025

Kun je de vip5202 nu nog wel bedienen? Of ook niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 29, 2025

De nieuwe afstandsbediening is binnen. Koppelen met de televisie lukte nu meteen, alles werkt weer.