Skip to main content
Beantwoord

Het lukt niet om TV Gelderland en TV Oost als favoriete zender te gebruiken in de KPN TV+ voor de smart tv

• October 13, 2025
  • 10 reacties
  • 77 keer bekeken

KPN TV+ app op Sony Android TV.

Instellen lukt wel door de zenders aan te vinken.

Maar daarna zie ik deze zenders niet terug bij de favoriete zenders.

Beste antwoord door Noordzee

Een tijdje terug had iemand dezelfde vraag. 

Toen schreef ik: 

Je kunt de regionale zenders gewoon als favoriet aanwijzen. Ze zijn dan (alleen) benaderbaar via de gids. En inderdaad (nog) niet via het overzicht bovenin. Kortom:gebruik de gids als je naar een regionale zender wilt kijken. 

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 13, 2025

Hallo ​@Kees de Mooij ,

Hier lukt het wel op de KPN TV+-app op mijn iPhone. 

Voor de zekerheid de procedure: 

Kies onderin voor Gids. En daar zie je dan eventjes allerlei hartjes verschijnen achter de zenders. Via Start en opnieuw Gids kun je daarna ook andere zenders toevoegen door via alle zenders op het hartje te klikken. Daarna weer terug naar favoriete zenders. 

Misschien lukt het jou ook door de app daarna even af te sluiten en daarna weer opnieuw op te roepen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 13, 2025

Hallo ​@Kees de Mooij ,

Hier lukt het wel op de KPN TV+-app op mijn iPhone. 

Voor de zekerheid de procedure: 

Kies onderin voor Gids. En daar zie je dan eventjes allerlei hartjes verschijnen achter de zenders. Via Start en opnieuw Gids kun je daarna ook andere zenders toevoegen door via alle zenders op het hartje te klikken. Daarna weer terug naar favoriete zenders. 

Misschien lukt het jou ook door de app daarna even af te sluiten en daarna weer opnieuw op te roepen? 

Bij mij betreft het de app op een Sony Android TV.

Daar heb je geen hartjes, maar kun je zenders aanvinken.

Zenders zijn aangevinkt, maar daarna niet zichtbaar bij Favoriete zenders.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Toen schreef ik: 

Je kunt de regionale zenders gewoon als favoriet aanwijzen. Ze zijn dan (alleen) benaderbaar via de gids. En inderdaad (nog) niet via het overzicht bovenin. Kortom:gebruik de gids als je naar een regionale zender wilt kijken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 13, 2025

Inderdaad. Je kunt de regionalen '6000' keer selecteren, maar ze komen niet in de rij favorieten van de Smart-tv app voor Android-TV. 

Sterker nog. Je kunt ze alleen aanzetten via de gids.

Het lukt niet met zappen en ook niet met het zendernummer. En in de minigids staan ze ook al niet. 

Ik hoop toch dat het team DAT nou eens fixed. 

Want het is bloed irritant!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 14, 2025

Toen schreef ik: 

Dank voor jullie antwoorden.

De work around had ik al bedacht en werkt ook wel, maar … dan stuit ik op de volgende onvolkomenheid om het snel te kunnen gebruiken.

Volgens de handleiding zou je via P- / P+ (scrollen) en « / » (24 uur eerder of later) sneller door de gids kunnen gaan.

Bij mij werkt dat ook niet.

Ik heb geen box, alleen de app en het zou maar zo kunnen dat het op de box wel werkt.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

In de app moet je met de pijltjes toetsen omlaag en omhoog, bij de ok knop, door de gids scrollen. ​@Kees de Mooij 

En met de pijltjestoetsen links en rechts scroll je horizontaal door de gids. 

Ik heb geen box

Heb je je abonnement nog maar zo kort dat je al het app only abonnement hebt? Dat is er sinds april dit jaar.aar kost hetzelfde als met één gratis fijne ontvanger. 

De zaptoetsen en << en >> werken alleen voor de gids van de ontvanger

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 14, 2025

Toen schreef ik: 

Dank voor jullie antwoorden.

De work around had ik al bedacht en werkt ook wel, maar … dan stuit ik op de volgende onvolkomenheid om het snel te kunnen gebruiken.

Volgens de handleiding zou je via P- / P+ (scrollen) en « / » (24 uur eerder of later) sneller door de gids kunnen gaan.

Bij mij werkt dat ook niet..  

Graag gedaan ​@Kees de Mooij ,

Het is misschien wat behelpen maar je kunt op een bepaalde manier zappen. 
PeterG heeft intussen al uitgelegd welke knoppen wel en niet werken in de gids. Maar goed: Je kunt via de gids naar de regionale zenders en voorlopig is dat de enige manier. 

Deze bevinding is een tijd terug al doorgegeven aan het TV-apps-team van KPN, dus mogelijk wordt dit in de toekomst verbeterd. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 14, 2025

In de app moet je met de pijltjes toetsen omlaag en omhoog, bij de ok knop, door de gids scrollen. ​@Kees de Mooij 

En met de pijltjestoetsen links en rechts scroll je horizontaal door de gids. 

Ik heb geen box

Heb je je abonnement nog maar zo kort dat je al het app only abonnement hebt? Dat is er sinds april dit jaar.aar kost hetzelfde als met één gratis fijne ontvanger. 

De zaptoetsen en << en >> werken alleen voor de gids van de ontvanger

Ik zit al een hele tijd bij XS4ALL/KPN en maak gebruik van ITV via 2x Arris VIP5202.
Ook dan kun je TV+ app gebruiken.
Ik ben aan het rondkijken om goedkoper bij KPN te blijven (o.a. kastjes er uit) of over te stappen naar een andere provider.
De 1e box is gratis , maar de 2e kost weer geld.
Constateer ook nu weer dat de commerciële afdeling bij KPN beter werk aflevert dan de technische.
Onbegrijpelijk dat na 2,5 jaar er nog zulke fouten in zitten.

Maar wederom bedankt voor de antwoorden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Je kunt op 3 tv's zonder meerkosten kijken. 

1 x gratis ontvanger + 2 tv's met de app. Scheelt 2 x € 6 extra.

Overigens betaal je in je huidige abonnement ook gewoon extra voor die tweede ontvanger hoor.

Kpn nieuwe abonnement:

100 Mbps € 42,50 (200 Mbps = € 43,50)

KPN TV+ met en zonder de gratis ontvanger € 12,50 (basispakket, zonder opnemen, met week terugkijken)

In plaats van extra ontvangers de gratis 😀 app voor extra 2 tv's. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 17, 2025

Welkom op de community ​@Kees de Mooij, goed dat je even aan de bel trekt hier omdat je ergens tegenaan loopt!

Op het moment is het zo dat deze zenders niet weer worden gegeven in de rij met favorieten, als je de Smart TV app gebruikt.  ​@Noordzee en ​@PeterG hebben hier al wat meer over verteld. Het is bekend bij de ontwikkelaars en ik zal even navraag doen of er wellicht al wat meer over te melden valt.

De app geeft je de optie om tv te kijken zonder ontvanger, maar dit werkt een beetje anders en biedt ook niet exact dezelfde mogelijkheden. Mocht je dat prima vinden voor je 2e tv, dan is het stopzetten van je 2e ontvanger een goede manier om wat op de kosten te besparen 🙂