Skip to main content

Onlangs ontving ik een email van KPN waarin stond dat de tv-ontvangers verouderd zijn en omgeruild kunnen worden. Na 28 november zouden deze VIP1853 ontvangers namelijk niet meer werken.

 

In de mail stond een link naar de omruiltool op de website. Via die tool kon ik maar 1 VIP1853 omruilen. Dat was de ontvanger die aangesloten was op het netwerk en in gebruik was. De tweede ontvanger tevergeefs proberen aan te sluiten, maar deze gaf een fout 14 melding.  Het lukte dus niet om de tweede tv ontvanger aan te sluiten op het netwerk zodat beide ontvangers via de tool omgeruild konden worden. Zelfs na het ontkoppelen van de werkende ontvanger en deze te vervangen door de andere op precies dezelfde manier/plek in huis aan te sluiten kregen we de tweede tv ontvanger niet aan de praat en gaf deze een fout 14.. Zoeken op het forum hoe de foutmelding op te lossen heeft helaas niet tot een antwoord geleid.

Daarom op vrijdag 27 oktober voor het eerst gebeld met KPN om uit te leggen dat via de omruiltool maar 1 ontvanger omgeruild kon worden, maar dat we ze allebei wilden omruilen. De medewerker wist totaal geen raad met het probleem en begon direct met ‘ik zie 1 tv ontvanger die ik kan omruilen’. Toen ik nogmaals zei dat ik snapte dat hij maar 1 tv ontvanger zag (want niet kunnen aansluiten van de 2e ontvanger) maar we de TWEE ontvangers die we hebben willen omruilen zei hij ‘ik heb zojuist de tv ontvanger omgeruild’ en vroeg waar de ontvanger naar toegestuurd kon worden. Een en ander afgesproken en kreeg de mails met bevestiging pincode en abonnementsnummer toegestuurd.

Daarna nogmaals gevraagd hoe het nu zat met die 2e ontvanger. Hij bleef zeggen dat hij er maar 1 zag in het systeem en snapte totaal het probleem niet. Ik gaf aan dat zelfs op de factuur staat dat we 2 (gratis) ontvangers hebben en dit bevestigde hij. De medewerker gaf aan met zijn manager/ leidinggevende te willen overleggen en zette me in de wacht. Na 2 a 3 minuten werd de verbinding verbroken.

De dag erna kon de nieuwe ontvanger HMB2260 opgehaald worden bij het PostNL punt en deze is succesvol aangesloten. We hadden nu dus 1 nieuwe en 1 oude.


Aangezien in het abonnement 2 tv ontvangers zitten willen we ook die 2e VIP1853 ontvanger omruilen. Daarom een week later nogmaals gebeld met KPN om die proberen om te ruilen. Ditmaal een medewerkster aan de lijn waar ik het gevoel kreeg dat ze het probleem snapte en dit ook wilde oplossen. Ze luisterde, vatte alles samen en vroeg door. Ik had goede hoop dat het  probleem opgelost kon worden.  Ook deze medewerker zette me in de wacht om te spreken met haar leidinggevende of manager maar na 4 a 5 minuten werd opnieuw de verbinding verbroken. Jammer want het probleem lijkt me echt niet moeilijk. Aangezien ik het telefonisch krijg geregeld probeer ik het nu via het forum.


 

We willen dus ook onze 2e VIP1853 ontvanger omruilen zodat we 2 nieuwe ontvangers hebben conform het abonnement. Omdat het aansluiten niet lukt kunnen we de omruiltool niet gebruiken. Ik mag toch hopen dat KPN weet welke apparatuur ze uitlenen en dat het niet uit moet maken of het apparaat al dan niet is aangesloten? 

 

Nog even voor de duidelijkheid, het gaat dus NIET om de nieuwe HMB2260 ontvanger die reeds 1 van de VIPs heeft vervangen (28 oktober opgehaald). Die zullen jullie vast via de systemen op actief kunnen zien staan en werkt perfect. Het betreft de tweede -niet aangesloten- VIP1853 ontvanger, die dus niet zichtbaar is in het systeem omdat die niet is aangesloten. (Serienummer kan ik geven als dit nodig is). 

 

Graag hulp!

Beste @Groe_50,

Je kunt dan beter even de klantenservice bellen:

Klantenservice KPN:

0800 - 04 02

 

Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Zon- en feestdagen gesloten.


@Dennis Schreve je hebt gelijk om het via de klantenservice te regelen, maar wanneer je het bericht van de topic starter leest lees je ook dat hij meerdere malen al contact heeft gehad met de klantenservice. En helaas hebben zij het niet goed geregeld. Dan kan je inderdaad nogmaals bellen, maar hopelijk kan een moderator het oppakken. 
@Groe_50 er kan wel een aantal dagen overheen gaan voordat een moderator reageert. 


@Hoopvol

Ik ben benieuwd welk nummer @Groe_50 heeft gedraaid.

Want via het gratis nummer 0800-0402 moet het zeker lukken.

 

@Groe_50

“jullie”?

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉

 

En als je er al 1 hebt omgeruild, dan ziet hij alleen die ene die je nog hebt.

Want ik begrijp dat je er 1 hebt omgeruild voor de “oude” Arcadyan HMB2260.

 

@Groe_50 

Vul ook je profielgegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan ook een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


@Hoopvol 

@joop2011 

@Dennis Schreve 

bedankt voor jullie reacties!

Ik heb na het zoeken op het forum inderdaad geprobeerd via 0800 0402. De eerste medewerker heeft ook succesvol de eerste kunnen omruilen met de HMB2260, en die is nu ook aangesloten.

Zoals aangegeven hebben we nog 1 oude Vip1853 die niet is aangesloten en die we ook willen omruilen voor een nieuwere tv ontvanger die werkt na 28 november.   Ik hoop dat dit zichtbaar is voor de KPN medewerker, want de eerste medewerker die ik sprak zei dat hij maar 1 kon aanklikken en dat hij me daarom niet kon helpen met die 2e ontvanger. Omdat ik zei dat zelfs op de factuur staat dat we er twee hebben, en ik bleef aandringen om ook die tweede om te ruilen zette hij me in de wacht om te overleggen met zij manager / leidinggevende. Het vervolg heb ik hierboven al neergezet. Bij de tweede medewerker gebeurde helaas exact hetzelfde.

 

Ik kan wel weer voor een derde keer bellen, maar zoals @Hoopvol ook terecht aangeeft ben ik aan de telefoon 2x niet goed geholpen met het probleem. Het lijkt wel een smoes van de callcenter medewerker om zo van een lastige vraag af te komen, nu het 2x op de exact dezelfde manier is afgekapt. Daarom nu het forum, dan kan de KPN medewerker /moderator het ook doorlezen. Het profiel is op de relevante punten verder ingevuld (abonnementsnummer en NAW gegevens).Ik wacht wel even af.


@Hoopvol

@joop2011

@Dennis Schreve

bedankt voor jullie reacties!

Ik heb na het zoeken op het forum inderdaad geprobeerd via 0800 0402. De eerste medewerker heeft ook succesvol de eerste kunnen omruilen met de HMB2260, en die is nu ook aangesloten.

Zoals aangegeven hebben we nog 1 oude Vip1853 die niet is aangesloten en die we ook willen omruilen voor een nieuwere tv ontvanger die werkt na 28 november.   Ik hoop dat dit zichtbaar is voor de KPN medewerker, want de eerste medewerker die ik sprak zei dat hij maar 1 kon aanklikken en dat hij me daarom niet kon helpen met die 2e ontvanger. Omdat ik zei dat zelfs op de factuur staat dat we er twee hebben, en ik bleef aandringen om ook die tweede om te ruilen zette hij me in de wacht om te overleggen met zij manager / leidinggevende. Het vervolg heb ik hierboven al neergezet. Bij de tweede medewerker gebeurde helaas exact hetzelfde.

 

Ik kan wel weer voor een derde keer bellen, maar zoals @Hoopvol ook terecht aangeeft ben ik aan de telefoon 2x niet goed geholpen met het probleem. Het lijkt wel een smoes van de callcenter medewerker om zo van een lastige vraag af te komen, nu het 2x op de exact dezelfde manier is afgekapt. Daarom nu het forum, dan kan de KPN medewerker /moderator het ook doorlezen. Het profiel is op de relevante punten verder ingevuld (abonnementsnummer en NAW gegevens).Ik wacht wel even af.

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Echter heb ik inmiddels 7 x gebeld, is er 6 x een bestelling aangemaakt waarover ik mails en sms-jes heb ontvangen en is de 7e x door de leidinggevende van het moment op de klantenservice direct de afdeling logistiek aangesproken. Ook nu, na 7 x via 0800 0402, is er geen enkele actie ondernomen om 3 tv-ontvangers van een bestelling naar een levering om te zetten. De oude kastjes worden na 4 dagen gedeactiveerd en er zal dan geen signaal meer zijn. Een 8e x bellen zal ik gepaard laten gaan met een factuur voor een financiële tegemoetkoming. Maar ik denk dat publicatie via Kassa, Radar of een andere instantie beter gaat werken. Bij de KPN lijket de ene afdeling niet uit te vieren wat de ander als opdracht doorgeeft. En ik als klant krijg alleen de door mij als competent ervaren klantenservice medewerker aan de lijn. De mensen van de distributie of wie er tussen klantenservice en distributie iets fout doet krijg ik niet aan de lijn. Het is het eerste maar wel meest heftige conflict wat ik tot nu met KPN heb. Is het binnen een week niet opgelost, dan schaal ik mijn rechtsbijstand in.


@JohnSct je komt hier voor het eerst binnenvallen en meteen grote woorden van kassa, radar, rechtsbijstand etc. Doe eens rustig, leg het gewoon netjes uit en het wordt hier opgelost.  


@JohnSct je komt hier voor het eerst binnenvallen en meteen grote woorden van kassa, radar, rechtsbijstand etc. Doe eens rustig, leg het gewoon netjes uit en het wordt hier opgelost.  

Sorry Joep1965, maar als je tot 7x toe met de klantenservice spreekt verwacht je dat het opgelost is. Kun jij dit oplossen? Dan zal ik je enorm dankbaar zijn.


@JohnSct je komt hier voor het eerst binnenvallen en meteen grote woorden van kassa, radar, rechtsbijstand etc. Doe eens rustig, leg het gewoon netjes uit en het wordt hier opgelost.  

Sorry Joep1965, maar als je tot 7x toe met de klantenservice spreekt verwacht je dat het opgelost is. Kun jij dit oplossen? Dan zal ik je enorm dankbaar zijn.

Om er aan toe te voegen: de medewerkers van de klantenservice maken telkens keurig een bestelling aan. Daarover ontvang ik mails en sms-jes. Er wordt telkens een datum aangegeven wanneer ik de apparatuur kan verwachten. Telkens blijft dan de SMS voor ontvangst op het afhaalpunt uit. 3 verschillende afhaalpunten en ook 2x naar het huisadres is er niets geleverd. Ook in de PostNL app zie ik geen pakket onderweg en na met PostNL gebeld te hebben hoor ik dat zij geen levering van een pakket voor mij zien in hun systeem.

KPN Klantenservice heeft geen invloed op wat er tussen het maken van de bestelling en het inpakken van mijn apparatuur gebeurt en krijgt blijkbaar Ook niet de juiste persoon aan de lijn. 


Ik snap je boosheid wel hoor. Probeer het hier even. (Klik op groene tekst)


Ik snap je boosheid wel hoor. Probeer het hier even. (Klik op groene tekst)

Hoi Joep, ook dit al geprobeerd en via de QR-code op het scherm. "Service toon lijkt niet te werken, probeer het later opnieuw!" Ook al een keer of 8 geprobeerd. Niets werkt. Stuitend is het, dat ook de leidinggevende van de klantenservice desk van alles op de achtergrond in gang heeft gezet. Hij lijkt ook  daar compleet in zijn handelingen te worden genegeerd.


@Groe_50 

@JohnSct 

Als bellen met 0800-0402 echt niet helpt, dan zou ik zelf met de oude ontvanger naar een KPN-winkel toestappen. De oude ontvanger daar achterlaten en met een beetje geluk krijg je daar een nieuwe ontvanger mee. 


@Groe_50

@JohnSct

Als bellen met 0800-0402 echt niet helpt, dan zou ik zelf met de oude ontvanger naar een KPN-winkel toestappen. De oude ontvanger daar achterlaten en met een beetje geluk krijg je daar een nieuwe ontvanger mee. 

Dank je wel. De medewerkster van de KPN winkel was zo vriendelijk om alles om te ruilen. Helaas werken de afstandbedieningen niet volledig. Ze doen alles behalve de tv ontvanger uitschakelen en de oude tv ontvanger kon het signaal door het kast deurtje heen ontvangen.


Graag gedaan @JohnSct 👍🏽

Wat betreft de afstandsbediening. Lees daar meer over in dit topic : 

 


En vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Graag gedaan @JohnSct 👍🏽

Wat betreft de afstandsbediening. Lees daar meer over in dit topic : 

 

 

 

Ze hebben de Sagemcom DIW7022 niet.

Maar de Motorola 1853 en de Arcadyan HMB2260😉


@joop2011 

De Motorola hebben ze nu net ingeruild…

Maar bedankt, ik heb de link aangepast naar het algemene topic voor alle afstandsbedieningen.  


@JohnSct fijn dat het is gelukt! Ik hoop dat het voor mij ook snel geregeld is :)


@Groe_50 

Gewoon ook langsgaan bij een KPN-winkel. Je ziet hierboven dat dat de oplossing kan zijn. 


Hallo @Groe_50, wat een gedoe om een ontvanger te laten vervangen. Voor de 2de ontvanger heb ik dan nu alsnog een omruil geregeld. Alle informatie ontvang je per sms en e-mail. 


Hallo @Groe_50, wat een gedoe om een ontvanger te laten vervangen. Voor de 2de ontvanger heb ik dan nu alsnog een omruil geregeld. Alle informatie ontvang je per sms en e-mail. 

@Jeroen_dB ik ben na 7 mislukte bestellingen en of leveringen naar de KPN-winkel gegaan. Kreeg daar oude Arris kastjes mee. Ze hadden geen 4K-kastjes op voorraad. Die waren in het omruilproces echter wel aan mij beloofd. Die hebben ook als je geen 4K gebruikt namelijk een net iets grotere functionaliteit. Na de 7e keer bellen met 0800-0402 heb ik voor €2,50 alsnog 3 nieuwe tv ontvangers in huis gestuurd gekregen maar wel pas nadat ik een 4K-abonnement heb afgesloten. Gelukkig kan ik die uitschakelen na 1 maand en blijft het bij €2,50 extra betaling.  Helaas is mijn tijd, zo'n 6 uur telefoontijd en een uur op en neer naar de KPN-winkel, niet in mindering gebracht op mijn abonnement. Het tot 8x  in gebreke zijn van KPN zou wel met een tegemoetkoming gepaard mogen gaan. We zullen zien! In ieder geval mooi beeld wat ik gewend was van de KPN.


@Jeroen_dB Dank! mail en sms voor het omruilen van de ontvanger zijn ontvangen. 


@Jeroen_dB Dank! mail en sms voor het omruilen van de ontvanger zijn ontvangen. 


en de oude ontvanger is omgeruild voor een nieuwe. Fijn dat het nu is opgelost.