Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb al tijden dat het Netflix volume veel lager is dan de volume van mijn gewone TV of van andere apps als ik kijk via de TV box. Ik moet hem bij Netflix zo hard zetten dat mijn speakers gaan ruizen, dit lijkt me niet de bedoeling. Ik heb al de instellingen van het geluid veranderd, dit heeft geen effect. Zouden jullie dit kunnen verhelpen? Netflix kijken wordt zo wel erg lastig en irritant, ook ontploffen mijn speakers elke keer als ik van Netflix terug ga naar TV en het geluid vergeet zachter te zetten.

Hoi @EmEr, welkom op ons forum!
Dit is een bekend issue:

Toelichting Oplossing Opgelost in update
Verschil in geluidsniveau (volume) tussen radio/tv zenders en streamingdiensten. Oorzaak bekend. Er wordt aan gewerkt om dit te verbeteren. Soms kan er in de audio apparatuur wat bijgesteld worden. Eerste stap: aanpassingen in audiovolume voor verschil Dolby en stereo zijn gedaan in KPN TV+ firmware 0.16.4

Ondanks de update is het volume verschil nog steeds erg groot. Aanpassingen in de audio instellingen op de tv+ box werken niet. Apps als Sky Showtime hebben wel een normaal luid volume. Is het nog steeds werk in uitvoering?


Ik mag hopen dat het nog steeds “ werk in uitvoering” is. Euvel hier ook nog niet verholpen. Normaal tv kijken, geluid op 10, Netflix via KPN  geluid op 21. 🤪


Hahaha, ja inderdaad. Ik kijk boven via google speakers. Tv standje 40, Netflix standje 100. En dan per ongeluk op de home toets drukken waardoor live tv begint. Zit je ineens in een bak herrie!


Hier ook nog steeds hetzelfde oude probleem: TV kijken op volume 40-50 (van 100), bij Netflix heb ik regelmatig volume 80 nodig om iets te kunnen verstaan...


Hi iedereen, het is/was inderdaad nog ‘werk in uitvoering’. Ik hoop dat de problemen voor jullie zijn opgelost met deze komende update:
 

 


Het lijkt voor mij inderdaad opgelost.


Reageer