Skip to main content
Beantwoord

Het zoeken van films die in de toekomst op TV komen geeft geen resultaten

• February 28, 2025
  • 6 reacties
  • 119 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In het menu van KPN instellingen staat het zoeken van films die in de toekomst op tv komen aangevinkt, maar ik zie ze niet. Als ik ga zoeken naar films in het huidige KPN menu krijg ik alleen de bioscoopfilms. Als ik kijk onder nu op TV kan ik films zien maar als ze al begonnen zijn kan ik niet meer terug naar het begin. Als ik op gids kijk, waar vroeger ook films stond, kan ik NIET MEER selecteren op films op TV… Waarom is dit niet meer mogelijk. Ik wil films opnemen die de komende week op TV komen omdat ik niet altijd tijd heb als ze uitgezonden worden maar nu moet ik zelf gaan zoeken in de gids. Leuk om films te huren (betalen) maar wat op TV komt kan ook leuk zijn. Waarom is dit niet meer mogelijk in het KPN menu?

Beste antwoord door zachary_02

Hoi ​@zachary_02 en ​@Luis56 . Ik vermoed dat er ergens iets niet deugt aan onze kan. 

Ik zal contact zoeken met onze gidsleverancier en navraag doen. 

Ik ben er inmiddels achtergekomen waar het probleem zit. De Start-pagina kan bij mij maar een beperkt aantal items weergeven. Via Instellingen (rechtsbovenaan) > Menu weergave > Startscherm aanpassen kan ik alle weer te geven items zoals Prime video, Films die op TV komen, Uitgelicht in het Pluspakket, Netflix, Pathé thuis, etc. verplaatsen. In mijn geval stond ‘Films die op TV komen’ vrijwel onderin de lijst. Dus buiten de grenzen van mijn tv-scherm. Met ‘Pijltje omhoog’ heb ik deze verplaatst tot vlak onder de standaard items, te weten ‘Nu op TV - Vast’ en ‘Apps - Vast’. Op Opslaan geklikt en terug gegaan naar Start. En daar vond ik ‘Films die op TV komen’ inderdaad vrijwel direct onder deze ‘vaste items’. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• Deelnemer
  • March 2, 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem. En ik heb sinds kort KPN TV+ geinstalleerd. Voorheen had ik iTV. Daar kon het nog wel.

Niets lijkt te helpen. Niet het restarten van de modem of het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger. Heb alle instellingen al nagekeken. Het lijkt er vooralsnog op dat dit een soort 'bug’ is dat gefixt moet worden. Heb KPN Webcare ook al op de hoogte gebracht.

Een tussenoplossing is om op de computer in te loggen op https://tv.kpn.com/. Als ik daar via het hoofdmenu bij ‘Films’ kijk, staat ‘Films die op TV komen’ opeens er wél bij. Een hele lange lijst tot aan het eind van de week.
Ik heb het uitgetest en een film gepland. Vervolgens ging ik in het menu kijken op mijn televisie bij ‘Opgeslagen’.

En waarempel, daar staat de door mij geplande film er ineens bij. Heel vreemd. 
Ik weet niet of dit ook bij u werkt, maar het is het proberen waard. Inmiddels hoop ik 1 dezer dagen een reactie te krijgen van webcare.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@zachary_02 en ​@Luis56 . Ik vermoed dat er ergens iets niet deugt aan onze kan. 

• Deelnemer
  • March 4, 2025

Ik ben vergeten te melden dat de laatste update van ‘launcher/firmware’ o.i.d. die dit probleem zou moeten oplossen, geen effect heeft helaas. Althans, niet bij mij.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 4, 2025

Ja ik denk ook dat er iets niet goed gegaan is aan jullie kant. Het werkte goed in het verleden. Een overzicht van films die al begonnen zijn heeft weinig zin.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 4, 2025

Een overzicht van films die al begonnen zijn heeft weinig zin.

Toch is dat het enige wat er momenteel is op TV+

Maar dat gaat óók niet goed. Alleen Filmbox momenteel. 

• Deelnemer
  • Antwoord
  • March 31, 2025

Ik ben er inmiddels achtergekomen waar het probleem zit. De Start-pagina kan bij mij maar een beperkt aantal items weergeven. Via Instellingen (rechtsbovenaan) > Menu weergave > Startscherm aanpassen kan ik alle weer te geven items zoals Prime video, Films die op TV komen, Uitgelicht in het Pluspakket, Netflix, Pathé thuis, etc. verplaatsen. In mijn geval stond ‘Films die op TV komen’ vrijwel onderin de lijst. Dus buiten de grenzen van mijn tv-scherm. Met ‘Pijltje omhoog’ heb ik deze verplaatst tot vlak onder de standaard items, te weten ‘Nu op TV - Vast’ en ‘Apps - Vast’. Op Opslaan geklikt en terug gegaan naar Start. En daar vond ik ‘Films die op TV komen’ inderdaad vrijwel direct onder deze ‘vaste items’.