Skip to main content

Als het aanhoudt  @Twente dan adviseer ik je ook om even een los topic aan te maken. Dan kunnen we ook lokale factoren zoals wijze van aansluiting en andere zaken nalopen. 

De hd ontvanger is met een lan kabel verbonden dus geen wifi.

Het probleem zit echt bij kpn en dit is begonnen met de Olympische spelen en later was het weer zoals het hoort te zijn zonder hikjes, overslaan van beeld, en sinds een kleine week is het weer aanwezig.

Ze hebben de afgelopen weken ook paar keer een verbetering gedaan van netwerk en dergelijke en sindsdien is het probleem er ook weer.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Maak even een eigen topic aan hiervoor @Twente. Beschrijf daarin zo uitgebreid mogelijk wat je ervaart, wat je al hebt geprobeerd, welke apparatuur je gebruikt en hoe alles aangesloten is. Op die manier kunnen we je het beste helpen en houden we dit topic overzichtelijk.


Je hebt het over HD ontvanger @Twente .

Heb je de Arris VIP2952 of de Arcadyan hmb2260?

Of toch 4k ontvanger Sagemcom DIW7022?


Je hebt het over HD ontvanger @Twente .

Heb je de Arris VIP2952 of de Arcadyan hmb2260?

Of toch 4k ontvanger Sagemcom DIW7022?

We hebben de hd ontvanger Arris VIP 5202.


Hi @Twente, ik heb je berichten alsnog verplaatst naar een eigen topic, omdat we je zo beter kunnen helpen en het forum overzichtelijk houden. Tot in details uitzoeken wat er speelt bij één persoon werkt niet goed in zo'n algemeen topic.

Ik begrijp dat je hikjes ziet in HD zender kanalen. Hoe vaak gebeurt dit, constant of op specifieke momenten? Hapert het geluid ook? Welk modem heb je, en gaat de kabel vanaf je Arris tv-ontvanger daar rechtstreeks heen? 

Geef de tv-ontvanger ook een frisse start. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.


Hi @Twente, ik heb je berichten alsnog verplaatst naar een eigen topic, omdat we je zo beter kunnen helpen en het forum overzichtelijk houden. Tot in details uitzoeken wat er speelt bij één persoon werkt niet goed in zo'n algemeen topic.

Ik begrijp dat je hikjes ziet in HD zender kanalen. Hoe vaak gebeurt dit, constant of op specifieke momenten? Hapert het geluid ook? Welk modem heb je, en gaat de kabel vanaf je Arris tv-ontvanger daar rechtstreeks heen? 

Geef de tv-ontvanger ook een frisse start. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.

Het gebeurt bij alle zenders in hd.

Heb de Experia V10A modem, en deze is rechtstreeks op de Arris VIP 5202 4k hd ontvanger met lan kabel aangesloten.

En we hebben 200 mbit snelheid van kpn glasvezel.i

Gisteren een schone software installatie gedaan, maar moet nog eerst even kijken of dit wel echt geholpen heeft. Heb nog weinig tijd gehad om tv te kijken en te zien of het probleem echt is verholpen.

Weet ook niet of een nieuwe hd 4k ontvanger of nieuwer modem dit kan verhelpen.

 


Beste kpn,

Na de schone software installatie zie ik nog steeds de hikjes) overslaan van het beeld.

Zie het op 1,2,3 rtl4, rtl5, sbs6, rtl7, Veronica, net5, Discovery, national GeoGraphic , Ziggo alle hd zenders en ESPN alle zenders.

Dit zijn de favoriete voorkeur zenders .

En ik lees dat er meer klanten zijn die dit probleem ervaren.

Hopelijk komt kpn met een oplossing, want de hikjes/ overslaan van beeld was aanwezig met het EK 2024, en daarna was het weer weg, en sinds kort is het probleem er weer.


En ik lees dat er meer klanten zijn die dit probleem ervaren.

Tja, als je op het forum zoekt naar hikjes dan vind je ze wel. We (ik ook) hebben een tijdlang gehad dat het via de app (die op een smart-tv) opspeelde. En tijdens het EK ook, maar dan alleen de Android-TV box Sagemcom DIW7022. Juist niet met de Arris boxen zoals jij hebt.

De 5202 is gewoon 50 Hz, waarop ook tv signalen werken. Ik zit eraan te denken dat je tv niet helemaal lekker ermee omgaat.

Heb je al een andere HDMI ingang geprobeerd voor de ontvanger? Er zijn tv's die bij een of twee ingangen alleen 60 Hz kunnen verwerken. Met de 50 Hz van de ontvanger (Europese systeem dus niet te veranderen) geeft dat om de zoveel seconden scheefloop en slaat de tv ca 2/10 de over om weer in de pas te komen.

Wat is het merk en type van je televisie?


En ik lees dat er meer klanten zijn die dit probleem ervaren.

Tja, als je op het forum zoekt naar hikjes dan vind je ze wel. We (ik ook) hebben een tijdlang gehad dat het via de app (die op een smart-tv) opspeelde. En tijdens het EK ook, maar dan alleen de Android-TV box Sagemcom DIW7022. Juist niet met de Arris boxen zoals jij hebt.

De 5202 is gewoon 50 Hz, waarop ook tv signalen werken. Ik zit eraan te denken dat je tv niet helemaal lekker ermee omgaat.

Heb je al een andere HDMI ingang geprobeerd voor de ontvanger? Er zijn tv's die bij een of twee ingangen alleen 60 Hz kunnen verwerken. Met de 50 Hz van de ontvanger (Europese systeem dus niet te veranderen) geeft dat om de zoveel seconden scheefloop en slaat de tv ca 2/10 de over om weer in de pas te komen.

Wat is het merk en type van je televisie?

Aan de tv of ontvanger ligt het niet, heb andere ingangen al met ek geprobeerd ook een andere dure hdmi kabel.

Tv is de nieuwste lg 55 oled tv van 2024 deze tv is sinds enkele maanden uitgebracht.

Had in het begin toen ik de lg had gekocht ook dit probleem niet van hikjes of overslaan van beeld.

Het is begonnen met het EK 2024 en na het EK was het beeld weer goed, en nu sinds een ruime week is het er weer.

De hikjes overslaan van beeld is ook bij mijn ouders aanwezig, en deze hebben een gewone simpele Sony led tv. 

Het is goed bedoeld, maar je hoeft mij niet uit te leggen wat ik moet doen, of welke hdmi ik moet proberen, heb goede kennis van tv's en ontvangers en andere zaken, ben geen leek op dit gebied.

Het probleem ligt echt bij kpn!

 


We weten hier alleen wat jij ons vertelt. Vandaar dat andere behulpzame forumgebruikers en ook moderators vragen stellen, zodat we weten hoe jouw opstelling thuis eruit ziet. Ook, zodat we dan weten wat je eventueel al hebt geprobeerd en wat je nog kunt proberen. 

Hikjes in beeld (en geluid) is geen algemeen ding bij de Arris tv-ontvangers, vandaar dat we vragen stellen en dat je tips krijgt. Als je daar niet voor open staat en niet je bevindingen kan of wilt delen, dan houdt het op het forum vrij snel op, omdat we dan niks kunnen doen. In veel gevallen kan een andere HDMI kabel - bijvoorbeeld - een gigantisch verschil maken, ook al is het een goede kabel en heeft het tijden goed gewerkt.

Je kunt natuurlijk ook met onze klantenservice bellen voor hulp hierbij (0800-0402).


We weten hier alleen wat jij ons vertelt. Vandaar dat andere behulpzame forumgebruikers en ook moderators vragen stellen, zodat we weten hoe jouw opstelling thuis eruit ziet. Ook, zodat we dan weten wat je eventueel al hebt geprobeerd en wat je nog kunt proberen. 

Hikjes in beeld (en geluid) is geen algemeen ding bij de Arris tv-ontvangers, vandaar dat we vragen stellen en dat je tips krijgt. Als je daar niet voor open staat en niet je bevindingen kan of wilt delen, dan houdt het op het forum vrij snel op, omdat we dan niks kunnen doen. In veel gevallen kan een andere HDMI kabel - bijvoorbeeld - een gigantisch verschil maken, ook al is het een goede kabel en heeft het tijden goed gewerkt.

Je kunt natuurlijk ook met onze klantenservice bellen voor hulp hierbij (0800-0402).

Toch wel gek dat meerdere kpn klanten deze klacht hebben, en hdmi kabels heb ik verschillende geprobeerd, maar dit lost het niet op.

Merk wel dat het sinds een paar dagen weer minder voorkomt.

Dus er is toch iets bij kpn die dit veroorzaakt, omdat m'n ouders ook kpn hebben en ook hetzelfde probleem hebben.

Maar goed hoop dat er meerdere zich melden en kpn er toch eens na kijken gaat, want het is een tijdje weggeweest, dus aan kabels of aansluiting en instellingen ligt het niet, anders zou het probleem altijd zijn geweest.

Zeker nu het weer veel minder vaak voorkomt op een avond tv kijken.


Toch wel gek dat meerdere kpn klanten deze klacht hebben

Jij bent, tot op heden, de enige die dit meldt i.c.m. de Arris VIP5202. 

Het wordt veel gemeld i.c.m. de smart-tv app van kpn. En in mindere mate met de Sagemcom DIW7022 (TV+). 

Maar je bent echt de eerste van wie ik het, in 10 jaar community, tegenkom m.b.t. een Arris. En dan ook nog de zeer stabiele 5202 4k ontvanger. Lastig probleem daardoor.

Maar… heb je toch eens de mogelijkheid het met een ander tv'tje te testen. Misschien een kleintje te lenen bij buren ofzo. Je kunt je 5202 wel gebruiken op andere adressen met kpn internet én itv in hun abonnement. Dan kun je je ontvanger daar naar toe meenemen.


Heb in de keuken ook een tv met de Arris hd 4k ontvanger, en hier zien we het ook.

Het is een lastig verhaal, maar hoop dat het weer stabiel wordt zoals voorheen. Maar ben zeker tevreden met kpn!


@Twente Goed om te horen dat je wel tevreden bent :) 

Door wat Peter al beschrijft is het inderdaad lastig om zo even de vinger op de zere plek te leggen. Ik raad je aan om te bellen met onze klantenservice op het moment dat je de hikjes ziet. Via die web heb je direct contact, en kunnen onze collega's op dat moment dat 't gebeurt jouw verbinding nakijken. Dat is de kortste klap, dan ben je het snelst geholpen. Je bereikt onze klantenservice gratis op 0800-0402.


Reageer