Skip to main content
Vraag

Historie van gekeken films terugzien mogelijk? Wordt mijn kijkprofiel opgeslagen?

• January 17, 2025
  • 3 reacties
  • 129 keer bekeken

Geachte heer, dame,

Ben benieuwd of mijn kijkgedrag door KPN wordt opgeslagen en/of gemonitord.

Het valt mij n.l.op dat regelmatig de (Samsung) tv ná uitzetten op andere zender staan bij aanzetten. Wie doet dit? Mijn huisgenoot misschien, of iemand die b.v.mijn router heeft gehackt anders?

Tevens, gisteren op tv gezien dat ik erg veel extra aan u betaal omdat ik al langere tijd bij KPN zit en dit  eigenlijk voelt als gestraft wordt i.p.v.beloond…. Moet ik echt overstappen naar een andere aanbieder of hoe gaat dit?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 17, 2025

Tja over overstappen wellicht loont het inderdaad maar levert het ook op wat je verwacht?

Vaak weer ander email adres (kan je wel zeggen moet je gmail / hotmail nemen maar dat doet het gros van de mensen niet die overstappen) andere tv indeling en apparatuur wifi werkt anders etc…..

je kan als vaste klant van KPN ze ook bellen en zeggen ik wil overstappen heb je me nog wat aan te bieden dan komen ze vaak wel met leuke aanbiedingen geen gratis ipad of tv maar daar moet je het ook niet voor doen vind ik persoonlijk.

Uiteindelijk gaat het ook om service en niet alleen maar of het goedkoper is vaak is het gras niet groener bij de buren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 17, 2025

Ja wordt mede overwogen natuurlijk Menno, maar als OOK de dienst Streaming tv veel klachten kent bij ons (elke dag app resetten anders geen tv! ) wordt het vaak anders beleefd. 

Andere item kijkgedrag niet bekend of KPN dit wel/niet doet?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 20, 2025

Goedemiddag ​@Albert1861 , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht!

Welk type tv ontvanger heb je precies in gebruik? De ontvanger hoort namelijk op te starten op de zender waar je bent gestopt maar als de ontvanger bijvoorbeeld stroomloos is geweest, wordt de buffer gewist en start hij automatisch weer op NPO 1. Tevens zien we sinds de laatste update dat er bij gebruik van de ecostand de laatst zender ook niet meer wordt onderhouden en dat wordt momenteel onderzocht. 

Wat betreft het monitoren; wij kijken natuurlijk wel hoe vaak en hoeveel er naar bepaalde zenders en/of programma's wordt gekeken, maar dat wordt niet op persoonsniveau opgeslagen, vanuit de Privacy wetgeving mag dit natuurlijk ook niet.