Skip to main content

Ik heb nu al dagen last van zeer slechte TV ontvangst via 2 x de DVS200, deze vervangen door 2 x DVS1200, geen enkel resultaat. (beeld en geluid hapert enorm, is dus geen kijken……….)

Nu is mijn vraag of het KPN TV kastje (de HMB2260 van ARCADYAN) ook evt. draadloos werkt, dus op de WiFi via de Router.
Dan kan ik m.b.v. een Wifi Versterker het signaal van de routrer naar de HMB2260 sturen en dan deze wel met een kabeltje aa de SMART TV koppelen….

Weet iemand of dat kan?
Groet Hans

Nee die is niet geschikt voor wifi.


Hi Joep, ik waardeer je snelle reactie en ja antwoord, maar dat schrijf je wel zo een beetje bij alle vragen dus daar schiet ik weinig mee op , sorry, evenegoed bedankt wederom...


Ik heb nu al dagen last van zeer slechte TV ontvangst via 2 x de DVS200, deze vervangen door 2 x DVS1200, geen enkel resultaat. (beeld en geluid hapert enorm, is dus geen kijken……….)

Nu is mijn vraag of het KPN TV kastje (de HMB2260 van ARCADYAN) ook evt. draadloos werkt, dus op de WiFi via de Router.
Dan kan ik m.b.v. een Wifi Versterker het signaal van de routrer naar de HMB2260 sturen en dan deze wel met een kabeltje aa de SMART TV koppelen….

Weet iemand of dat kan?
Groet Hans

Nee, deze kan alléén bekabeld aangesloten worden d.m.v. een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e, bij voorkeur rechtstreeks op de modem/router van KPN. @Hans53 

Via een DVS kan wel, mits de DVS exclusief gebruikt wordt voor de TV-verbinding en NIET in combinatie met internet via een 3e DVS.

 

 


Dank je wel Nomen Nominandum, helaas kan het wat ik hoopte dus niet…

 


@Hans53 Misschien tijd voor de nieuwe TV+ Box van KPN ?
KPN TV Box - De best mogelijke entertainment ervaring | KPN


Hi Sally, de SMART TV is nog geen 3 maanden oud en een topper van SAMSUNG, dus daar ligt het zeker niet aan ga ik vanuit hahaha…
En het KPN TV kastje, de HMB2260 heb ik max. een half jaar geleden van KPN opgestuurd gekregen..
(wat wel erg gek is , is dat de Productie datum staat vermeld als: 2013/12/25.(is dat ding dan al 9 jaar oud of zo???)


Heeft u SuperWiFi's van KPN? Dan kunt u de tv ontvanger bekabeld aansluiten op een SuperWiFi. Dit werkt bij zowel de witte als de zwarte SuperWiFi’s. 

U kunt ook uw abonnement aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan krijgt u de TV+ ontvanger waar Salty naar linkt. Deze ondersteund WiFi. Maar u moet wel de zwarte KPN Box hebben of zwarte SuperWiFi’s.

De TV+ ontvanger werkt niet op het WiFi van de witte Experiabox(welk type maakt niet uit). En ook niet op het WiFi van de witte SuperWiFi's.

Als u voor TV+ kiest, bedenk u dat u een nieuw jaarcontract afsluit. En hou er rekening mee dat de ontvanger toch wel iets anders werkt. 


Je huidige kastje is inderdaad erg oud, ik kon hem niet eens.
Ik heb de TV+ Box, en ben er erg tevreden over. Maar denk ook vooral na over wat @Nick83 zegt!
Ter verduidelijking, ik heb nooit uw tv toestel bedoelt om te vervangen, het nieuwe kastje heet 'TV+ Box’.


Hi Joep, ik waardeer je snelle reactie en ja antwoord, maar dat schrijf je wel zo een beetje bij alle vragen dus daar schiet ik weinig mee op , sorry, evenegoed bedankt wederom...

O u bedoelt mijn standaard onderschrift 😂.  Ik ga iets anders verzinnen 


Hi, dank allen voor nu, ik ga mijzelf maar naar de KPN winkel slepen en daar mij laten voorlichten wat de mogelijkheden zijn om weer met plezier naar de TV te kunnen kijken.
Bekabelen is echt mijn allerlaatste optie, moet daar veel voor gaan slopen en zo, en draadjes langs de plintjes is ook geen optie helaas.

Ik ben “veroordeeld” tot KPN, waar ik woon (buitengebied) is KPN de enige levenrancier..

Wordt vervolgd


Als je van Hussel of ouder over gaat naar TV+ kan dat alleen als je contract vrij bent @Hans53 , anders heeft de gang naar de KPN-winkel geen zin.

Wil je de DIW7022, zo heet de (draadloze) STB van KPN draadloos aansluiten moet je modem en/of de KPN-wifipunten daar geschikt voor zijn, zie onderstaand schema:

Ondersteunde configuraties

 


Je huidige kastje is inderdaad erg oud, ik kon hem niet eens.

Toch word die nog steeds uitgedeeld door KPN volgens mij. Ik las in een ander topic dat iemand de Motorola ontvangers omruilde en er HMB2260 kastjes voor terug kreeg.


Ik mag toch aannemen dat als ik wil overstappen qua abonnement dat dat dan kan???
Heb nu een abonnement van ruim € 65 voor alleen TV en opnemen etc...


@ SaltyBart: Ik heb mijn KPN kastje net 4 a 5 maanden geleden van KPN ontvangen,….


Ik mag toch aannemen dat als ik wil overstappen qua abonnement dat dat dan kan???
Heb nu een abonnement van ruim € 65 voor alleen TV en opnemen etc...

Zie mijn eerdere reactie binnen dit topic @Hans53 , je moet contractvrij zijn, dan kun je overstappen naar het TV+ abo, dan kun je controleren binnen MijnKPN.


Je huidige kastje is inderdaad erg oud, ik kon hem niet eens.

Toch word die nog steeds uitgedeeld door KPN volgens mij. Ik las in een ander topic dat iemand de Motorola ontvangers omruilde en er HMB2260 kastjes voor terug kreeg.

Ik ben pas sinds twee jaar weer klant van KPN, daarom zal ik ze niet kennen gok ik.


De hmb2260 kan op 2 manieren draadloos.

Via dvs duo set

Via TWEE Superwifi2 schotels. Eentje bij modem, verbinding tussen de 2, eentje bij hmb2260.

Wel dure en heel erg dure oplossing. Best en meest goedkoop is natuurlijk gewoon een kabel trekken!

Heb je goede, voldoende wifi bereik op de plek van de tv? Dan zou je kunnen overwegen om een tijdje de KPN TV app beschikbaar in Samsung te gebruiken. Natuurlijk totdat je de kabel hebt liggen voor de Arcadyan met de beste beeldkwaliteit en meer mogelijkheden dan via de app.

 


De hmb2260 kan op 2 manieren draadloos.

Via dvs duo set

Via TWEE Superwifi2 schotels. Eentje bij modem, verbinding tussen de 2, eentje bij hmb2260.

 

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, raad ik een DVS altijd af.

Het 230 volt netwerk is daar ook helemaal niet voor gemaakt.

 

De Arcadyan HMB 2260 is inderdaad oud, maar als tv decoder werkt hij nog wel.

 

@Hans53 

Je hebt een paar opties:

  1. Draadloos via WIFI en Arcadyan HMB 2260, Zie optie 3 van het aansluitschema boven
  2. Optie 1 van dat schema is altijd in alle gevallen de beste. UTP kabel
  3. Overstappen naar het nieuwe abonnement (als je contractvrij bent) en met het abonnement KPN tv+ krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en die werkt via WIFI. Het ligt dan aan de het type experiabox of Box12 die je hebt i.v.m. aansluiten via WIFI

 

P.S.

Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor UTP kabel, is éénmalig heel erg veel werk, maar daarna veel plezier en veel minder energie (volksmond stroom) verbruik.


Ik mag toch aannemen dat als ik wil overstappen qua abonnement dat dat dan kan???
Heb nu een abonnement van ruim € 65 voor alleen TV en opnemen etc...

U moet contractvrij zijn. KPN verlengt tegenwoordig ook oude abonnementen. Als u dat een maand geleden gedaan heeft voor 2 jaar, dan zit u dus nog 23 maanden vastgeketend aan uw huidige ontvangers. 

Als u het abonnement aan laat passen naar TV+ betaald u € 42,50 voor 100 mbit internet, € 17,50 voor 2 TV+ ontvangers + opnemen en € 2,- voor telefonie. Is dus 62 euro.

Heeft u nu een abonnement met 100 mbit internet? En 2 tv-ontvangers? 


Heb nu een abonnement van ruim € 65 voor alleen TV en opnemen etc…

Dan neem ik aan dat je nu 50 of 100 Mb/s hebt en basispakket + opnemen. 

Nieuwe abonnement:

100 Mb/s € 42,50 + TWEE ontvangers met gratis opnemen € 17,50 = € 60

100 Mb/s € 42,50 + EEN ontvanger € 17,50 + Opnemenpakket € 4,99 = € 59,99

De nieuwe ontvangers zijn eigenlijk door kpn gemodificeerde Android-TV boxen. Die kunnen ook via wifi aangesloten worden.