Skip to main content

Bij opstarten stopt mijn HMB2260 bij 20p en geeft error 310. Hij kan de nieuwe software niet downloaden. Zelfs bij direct aansluiten op de router geeft hij dit probleem. Zijn er nog andere manieren om de HMB van nieuwe software te voorzien ? Via de USB poort ?

Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing @Mulder1972 :

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/updatesoftware


@N.N. 

Dank voor je reactie. Helaas helpt dit niets, hier was ik al mee begonnen.


Dan dus even bellen zoals de site ook adviseert @Mulder1972 


@N.N. ; wellicht weet er hier nog wel iemand of de decoders ook op een andere manier hun software kunnen vernieuwen.


@N.N. ; wellicht weet er hier nog wel iemand of de decoders ook op een andere manier hun software kunnen vernieuwen.

Wacht hun reactie dan even af @Mulder1972 .

 


Hi en welkom in de KPN Community @Mulder1972!

Je kunt de tv-ontvanger geen update geven via de USB poort. Heb je de foutmelding nog steeds in beeld? Het helpt vaak om de tv-ontvanger een frisse start te geven. Daarmee haalt de tv-ontvanger ook meteen eventuele updates binnen, mocht er iets nieuws beschikbaar zijn. 


Hoi @Alexandra van KPN , 

Kan ik de fabrieksinstellingen ook herstellen zonder het menu ? De decoder geeft error 310 en daar blijft het bij, start niet op dus fabrieksinstellingen terug zetten vanuit menu gaat niet werken.

Ik heb al geprobeerd om de decoder direct aan de router te hangen en de laatste ook herstart, niets helpt, vandaar dat ik hoopte de laatste software middels een usb stick te laden.

Ben bang dat de decoder dan niet meer werkt als de software enkel via de router geladen kan worden.


@Mulder1972 Ah ja, dan gaat het niet lukken op die manier. Lukt resetten wel met deze stappen?

Heb je geen beeld? Dan reset je zo

Voor de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan een aantal keer op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu. Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. 
  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt om deze keuze te bevestigen.
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20-30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 


Ja dit is een werkende oplossing. Nu gaat hij wel door met nieuwe software ophalen en start na enige tijd weer op.


Reageer