Skip to main content

Mijn nmb2260 wil nieuwe software downloaden. Wordt gevraagd eerst de oude te verwijderen, maar blijft daarna in een loop zitten. Komt steeds foutcode f189. Hoe op te lossen?

Moet hmb2260 zijn


Hi @Bores, jouw tv-ontvanger heeft moeite met downloaden van de nieuwe software zo te lezen. Helpt het als je de tv-ontvanger een frisse start geeft? Ik hoor graag of het is gelukt!


Helaas, hij blijft tijdens het laden van de software continue in een loop zitten. Van 20p naar foutcode f189 en daarna opnieuw. Ik krijg ook geen mogelijkheid om het menu te starten. Ook niet na het uithalen van de stekker en daarna opnieuw aanzetten, begint dan weer net 20p totdat de foutcode verschijnt. De HMB2260 is trouwens van bouwjaar 2013 en dus ongeveer 8 jaar oud.


Goedemorgen @Bores, dat lukt dus niet, dat is goed om te weten. Fijn dat je gegevens al in je profiel staan, ik heb ze erbij gepakt. 

Als ik nu de verbinding met de tv-ontvanger nakijk, dan krijg ik de melding dat de tv-ontvanger wel verbinding met het netwerk heeft gehad vanochtend. Klopt dat, is er intussen iets verandert? En ik zie dat je meerdere tv-ontvangers hebt thuis, werkt het op de andere ontvangers wel goed? Wat gebeurt er als je de tv-ontvanger omwisselt met een van de andere twee?


Klopt, ik had vanwege het niet meer werken van de hmb2260 een Vip geleend van mijn zoon. Die werkte zij het traag. Op internet stond dat dee omgeruild moest worden voor een viper en dat heb ik ook gedaan. Deze werkt goed. Alleen moet deze eigenlijk weer terug naar mijn zoon en dan heb ik nog steeds een hmb2260 die in een loop zit om de nieuwe software te installeren. Dus ik zou ook deze graag willen omruilen. 


@Bores Dat is geen probleem. 'T systeem geeft gek genoeg wel aan dat ook de HMB2260 actief geweest is. Kan je voor de zekerheid het serienummer van die tv-ontvanger in je forumprofiel zetten? En laat de stekker maar uit het stopcontact, van die tv-ontvanger die het niet doet. 


Serie nummer in Profiel vermeld achter type decoder.

HMB2260 (serie nr: J331203098)


@Bores Dankjewel! Ik heb een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd. Dat betekent dat je je tv-ontvanger vanaf morgenmiddag kan omruilen op het servicepunt bij jou in de buurt. Je levert daar je oude tv-ontvanger in en krijgt de nieuwe dan meteen mee. Ik stuur je de details toe in een privébericht. Je ontvangt ook een bevestiging per sms hiervan. Ik hoor hier in je topic graag of alles is gelukt.