Skip to main content
Beantwoord

HMB2260 tv-ontvanger werkt niet in combinatie met Experia Wifi

• July 21, 2025
  • 11 reacties
  • 96 keer bekeken

Sinds de update heb ik het volgende probleem. In de woonkamer heb ik een Experia Wifi boxje en deze is doorgelust naar het tv kastje HBM2260, maar komt de verbinding niet tot stand.

Alles gereset natuurlijk en opnieuw gestart.

De TV zonder de Experia Wifi doet het prima. Zodra ik het Experia Wifi kastje er tussen zet dan heeft ook deze geen verbinding.

Nu had ik nog een Fritzbox liggen en met die ertussen gaat het ook prima tv kijken. Het lijkt erop of het signaal niet door het Experia wifi kastje heen gaat. Met een Word arround (de aansluitingen omdraaien) kreeg ik wel beeld, maar uiteindelijk kreeg ik daar een storing mee.

Via de Experia wfi kan ik de hm niet meer gebruiken.

Als ik de aansluitingen op de ethernet aansluitingen verwissel krijg ik ook een rood knipperend ledje en geen connectie en beeld. Als ik de snoertjes weer terug plaats zoal ze zaten dan verdwijnt het rode knipperende ledje  maar nog steeds geen beeld.

Ik ben oud of options

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Sweert, allereerst welkom hier. Goed om te zien dat de community goed meedenkt. 

Het klopt inderdaad dat dit kan gebeuren na de update. We zijn hiermee bezig. In de tussentijd, heb je dit al geprobeerd? 

• Zet de tv-ontvanger uit
  • Verwissel de netwerkkabel van poort achterop de EW. (kabel van poort 1 naar poort 2 en de kabel van poort 2 naar poort 1)
  • Zet de tv-ontvanger weer aan en wacht tot de tv-ontvanger weer is opgestart

Lukt dit ook niet? Neem dan even contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

11 reacties

• July 21, 2025

Heb je nog wel WiFi vanuit de Experia WiFi versterker? Zonder dat ding er tussen heb je geen WiFi meer op je telefoon? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Ja de wifi doet het gewoon wel. En voor het omwisselen van de poortjes kon ik wel een laptop bedraad via het andere poortje toegang geven tot Internet.

En dat is dan het vreemde dat het heb boxje het niet doet/geen connectie krijgt

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 21, 2025

Beste ​@JanUtNH ook al eens een andere LAN-kabel geprobeerd op beide poorten?

Ook al eens een ander apparaat geprobeerd bekabeld aan te sluiten op de Experia Wifi?

Het kan ook aan de netwerkpoort van de TV-decoder liggen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Jazeker. Ik heb het op twee plekken geprobeerd .

En op 2 plekken hetzelfde issue.

Als ik dan die Fritzbox aan sluit dan werkt het prima.

Is ontstaan na de update

• July 21, 2025

Dat is een bekend probleem bij de EW, regelmatig doet één van beide poorten het niet. Ik had gehoopt dat dat bij de nieuwe software verholpen zou zijn. Niet dus en zal daarom wel een hardware dingetje zijn. Ik weet voor mezelf dat je van de EW maar één poort moet gebruiken en de andere niet. Doen ze 't beiden, dan heb je geluk, maar ik zou er niet op vertrouwen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Maar daar gebruik ik die experia wifi juistvoor. En extra wifi en bedraad mijn tv kastje doorlussen

• July 21, 2025

Je kunt een switch gebruiken:

https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-tl-sg105e-netwerk-switch-smart-managed-5-poorten/9200000032460226/

Dan kan je daar de tv ontvanger en de Experia WiFi beide op aansluiten. Probleem opgelost.

En tevens kun je dan nog 2 extra apparaten bekabeld aansluiten. Spelcomputer ofzo. Of als je een smarttv hebt kan je die bekabeld aansluiten. 

KPN verkoopt hem zelf ook:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=1042

Maar daar is die duurder.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Dank je wel Marlon voor je bijdrage.

dat hubje heb ik er nu min of meer tussen staan.

Ik had wel verwacht dat KPN dit dan op lost. Die hebben tenslotte de experia wifi aangeboden.

<Hierbij dan opgelost maar niet naar tevredenheid>

• July 21, 2025

Ik had wel verwacht dat KPN dit dan op lost. Die hebben tenslotte de experia wifi aangeboden.

Dat zal vast ook wel gebeuren. Maar daar gaat maanden overheen waarschijnlijk. Mijn ervaring is dat je daar beter niet op kan wachten. 

• July 21, 2025

Dat zal vast ook wel gebeuren. 

Niet als het écht een hardware probleem is, wat ik vrees. De garantie op die dingen is al lang verlopen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Hi ​@Sweert, allereerst welkom hier. Goed om te zien dat de community goed meedenkt. 

Het klopt inderdaad dat dit kan gebeuren na de update. We zijn hiermee bezig. In de tussentijd, heb je dit al geprobeerd? 

• Zet de tv-ontvanger uit
  • Verwissel de netwerkkabel van poort achterop de EW. (kabel van poort 1 naar poort 2 en de kabel van poort 2 naar poort 1)
  • Zet de tv-ontvanger weer aan en wacht tot de tv-ontvanger weer is opgestart

Lukt dit ook niet? Neem dan even contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.Â