Skip to main content
Beantwoord

Hoe bestel ik een nieuwe afstandsbediening?

• January 31, 2026
  • 12 reacties
  • 149 keer bekeken

in geen 12 jaar een nieuwe besteld, maar nu dus werkt ie niet meer..

Ik lees hier dat de tool nooit werkt, is er een andere manier, ik denk niet dat ze het in onze kleine KPN winkel iets hebben liggen..

Overstappen kan natuurlijk ook nog, dat hoeft niet maar zonder tv is ook lastig als het lang duurt..

Beste antwoord door Ik_Combineer

Misschien ben ik abuis maar stuurt de VRS niet zelf een afstandsbediening? Ik kan me herinneren dat als je inspreekt dat je afstandsbediening kapot is hij zelf je gegevens erbij pakt, je die kan bevestigen aan de telefoon en het systeem automatisch een afstandsbediening opstuurt. 
Gewoon 0800-0402 bellen en dan heb je erg snel een afstandsbediening. Past gewoon in de brievenbus.

alternatief heeft je KPN winkel ze wel op voorraad. Hoe klein hij ook is, ze hebben afstandsbedieningen.

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 31, 2026

Werkt de tool ook inderdaad niet ​@Rick227 , heb je het wel geprobeerd?

Zie 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Bel gratis 0800-0402.

Of via de (a)socials.

12 jaar oude KPN tv ontvanger?

Een Arcadyan HMB 2260 of Arris VIP 2952

Misschien tijd om het nieuwe model te nemen.

Of nog beter abonnement omzetten naar KPN tv+, meestal ben je dan totaal goedkoper uit en dan krijg je het nieuwste model.

Kan via gratis 0800-0402 (ook voor nieuwe ab of nieuwe KPN tv ontvanger) 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Het lijkt erop dat de ab besteltool niet werkt als je een xs4all abonnement hebt.

Terzijde: toen ik 12 jaar geleden tv nam -via xs4all dus- kreeg ik een Motorola ontvanger. (Traag…) Gelukkig zijn die nu afgeserveerd.

• Auteur
  • January 31, 2026

Ik hoef alleen een simpele AB, verder helemaal niets heb nu geen tv...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2026

Bestellen via de tool en als dat niet lukt telefonisch via 0800-0402. Wat dat laatste betreft. Je zult naar de tool verwezen worden, waarna waarschijnlijk de verbinding wordt verbroken. Bel dan echter binnen 15 minuten nogmaals 😉. 

Het wordt wel dit model. 

TV kijken kan gelukkig ook via de app op een smart-tv, mits geschikt model en niet ouder dan 2019.

Via laptop (met hdmi aan tv te verbinden)

App in tablet / smartphone 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 31, 2026

Misschien ben ik abuis maar stuurt de VRS niet zelf een afstandsbediening? Ik kan me herinneren dat als je inspreekt dat je afstandsbediening kapot is hij zelf je gegevens erbij pakt, je die kan bevestigen aan de telefoon en het systeem automatisch een afstandsbediening opstuurt. 
Gewoon 0800-0402 bellen en dan heb je erg snel een afstandsbediening. Past gewoon in de brievenbus.

alternatief heeft je KPN winkel ze wel op voorraad. Hoe klein hij ook is, ze hebben afstandsbedieningen.

• Auteur
  • January 31, 2026

Bedankt, ga maandag naar de KPN winkel..

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 31, 2026

Als je de oude meeneemt recyclen ze deze voor je en krijg je kosteloos je nieuwe mee.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Zoals ik ook al schreef, het beste kan je (gratis) 0800-0402 bellen.

Of bel de KPN winkel of ze de ab in voorraad hebben.

Misschien kan je hem dan vandaag nog ophalen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 31, 2026

De kpn winkel kan je niet bellen ​@joop2011, maar toen ik nog in de winkel werkte hadden we er standaard een stuk of 30 op voorraad en werden ze elke 2/3 dagen bij gevuld als we er wat hadden weggegeven. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Waarom heb je een nieuwe topic gestart?

Zie hier.

Bel gratis 0800-0402

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 3, 2026

Hoi ​@Rick227, ik heb het nieuwe topic dat je aanmaakte verborgen. Het is niet de bedoeling om een nieuw topic aan te maken voor iets waar je al een topic over hebt. 

Ik begrijp dat de omwisseltool het niet doet, erg onhandig, en zetten we door, dank voor het melden :) 

In de tussentijd kun je makkelijk op andere manieren alsnog een nieuwe afstandsbediening krijgen zoals de anderen in dit topic al aangaven:

Is het gelukt om naar de winkel te gaan? Zo niet, dan is even bellen toch de snelste manier.