Skip to main content

Goedemiddag,

Wij maken op dit moment gebruik van de Arris Vip 5202 wat eigenlijk heel goed bevalt en zitten er aan te denken om over te stappen naar het KPN + abonnement met de nieuwe ontvanger. Ik heb hier nog een paar vragen over, misschien dat iemand mij kan helpen. 


-Klopt het dat de Glas zenders nu standaard op kanaal 1 t/m 10 zitten en dat de bandbreedte hiervan 14.5 mb/s is ? (dus hoger dan de standaard glas zenders op de Arris)
-Gaat het zappen net zo snel als op de bestaande Arris of trager ?
- De tv gids werkt op de Arris heel snel en makkelijk, is dat ook zo bij de nieuwe DIW7022 ? 
-Zijn er ook nog problemen met het geluid wat af en toe wegvalt of is dit inmiddels allemaal opgelost dmv de updates ? Dit probleem heb ik regelmatig met de surround set van LG.

Verder hebben we een 4K Oled tv en Netflix gebruik ik altijd via de app van de tv zelf.
Zijn er verder nog redenen om deze overstap te maken naar deze tv box ?
Ik hoor graag van jullie !

Alvast bedankt !
 

Hallo @Marten1975 ,

 


-Klopt het dat de Glas zenders nu standaard op kanaal 1 t/m 10 zitten en dat de bandbreedte hiervan 14.5 mb/s is ? (dus hoger dan de standaard glas zenders op de Arris)

-Gaat het zappen net zo snel als op de bestaande Arris of trager ?
- De tv gids werkt op de Arris heel snel en makkelijk, is dat ook zo bij de nieuwe DIW7022 ? 
-Zijn er ook nog problemen met het geluid wat af en toe wegvalt of is dit inmiddels allemaal opgelost dmv de updates ? Dit probleem heb ik regelmatig met de surround set van LG.

 

Vraag één : Ja   (aangepast:  OK, 14,2 Mbit/s) 

Vraag twee : vergelijkbaar (?) 

Vraag drie : iets minder handig

Vraag vier : Opgelost zover ik weet  

 

Zie ook dit topic op de kennisbank : 

 

 


Bedankt voor je reactie !

Met iets minder handig bedoel je echt de snelheid of de layout ?


Lees voor de verdere bijzonderheden even dit topic: 

Hier kun je zien welke wensen al zijn gerealiseerd en welke niet. 


Ik ga even kijken, dank je !


-Klopt het dat de Glas zenders nu standaard op kanaal 1 t/m 10 zitten en dat de bandbreedte hiervan 14.5 mb/s is ? (dus hoger dan de standaard glas zenders op de Arris)

De HD-"Glas" zenders zijn ook op de 5202 al geruime tijd 14,2Mbps.

De TV+ Box valt terug op de gewone HD streams van 7,2Mbps zodra er uitgesteld gekeken wordt. Dat is al het geval bij een luttele seconde pauzeren, terugkijken of een opname kijken. Dat is t.o.v. de 5202 dus een achteruitgang. Zie ook punt 1 en 2 van de feature requests KPN TV+.


WJB, bedankt voor je reactie !

Dat wist ik niet. Dan wordt het voor mij wel een ander verhaal Het is alleen erg irritant dat je ze niet op kanaal 1 tot 10 kunt krijgen. Ik dacht namelijk dat de beeld en geluidskwaliteit beter was met dit nieuwe kastje. Dan vraag ik me wel af wat de meerwaarde is om over te stappen naar TV+. Ik gebruik qua apps alleen netflix van LG zelf. De arris werkt verder prima en snel. Vooral de tv gids werkt heel makkelijk en eenvoudig.

 


WJB, bedankt voor je reactie !

Dat wist ik niet. Dan wordt het voor mij wel een ander verhaal Het is alleen erg irritant dat je ze niet op kanaal 1 tot 10 kunt krijgen.

 

BIJ TV+ staan ze juist wel op de eerste tien posities in de beste beeldkwaliteit. 


Dan vraag ik me wel af wat de meerwaarde is om over te stappen naar TV+. Ik gebruik qua apps alleen netflix van LG zelf. De arris werkt verder prima en snel. Vooral de tv gids werkt heel makkelijk en eenvoudig.

Zelf heb ik de overstap naar TV+ ook (nog) niet gemaakt en dat terwijl een TV+ abonnement goedkoper zou zijn dan mijn huidige Hussel abonnement. Eerst zullen er nog wat functionele tekortkomingen weggewerkt moeten worden en helaas laat de stabiliteit van de TV+ Box zelfs na een jaar nog wel te wensen over.

De TV+ Box heeft mijns inziens alleen voordelen als je ook veel streamingdiensten afneemt en gebruik wilt kunnen maken van één afstandsbediening.


WJB, bedankt voor je reactie !

Dat wist ik niet. Dan wordt het voor mij wel een ander verhaal Het is alleen erg irritant dat je ze niet op kanaal 1 tot 10 kunt krijgen.

BIJ TV+ staan ze juist wel op de eerste tien posities in de beste beeldkwaliteit. 

Maar niet in de beste beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken (na pauzeren, bij terugkijken en bij opnames).


Heb kpn net gesproken, het scheelt mij ongeveer 6,50 euro per maand dat het goedkoper is. Zal er nog even heel goed over nadenken.....


Zou jij hier eens een screenshot kunnen plaatsen van alleen het kostenoverzicht op pagina 2 van jouw laatste factuur? Ik vind €6,50 wel heel veel verschil en ik ben dan ook benieuwd hoe men hiertoe gekomen is.


Heb kpn net gesproken, het scheelt mij ongeveer 6,50 euro per maand dat het goedkoper is. Zal er nog even heel goed over nadenken.....

Het is inderdaad een keuze. KPN TV+ is nog niet uitontwikkeld. Er wordt wel continu aan verbeteringen gewerkt. Voor veel klanten voldoen KPN TV+ nu al prima. En als het dan 6,50 per maand scheelt? Dan kun je het inderdaad overwegen. 

Het is maar net wat je belangrijk vindt.

Ik weet dat dit voor @wjb  een no-go is: 

 

WJB, bedankt voor je reactie !

Dat wist ik niet. Dan wordt het voor mij wel een ander verhaal Het is alleen erg irritant dat je ze niet op kanaal 1 tot 10 kunt krijgen.

BIJ TV+ staan ze juist wel op de eerste tien posities in de beste beeldkwaliteit. 

Maar niet in de beste beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken (na pauzeren, bij terugkijken en bij opnames).

 

Maar andere klanten kunnen andere overwegingen maken. It's up to you! 


@Marten1975 is nu in ieder geval op de hoogte van de pro's en con's van de TV+ Box en op basis daarvan kan hij vast en zeker een weloverwogen beslissing nemen. Bij mij is het prijsverschil tussen mijn huidige 200Mbps Hussel abonnement en het overeenkomstige TV+ abonnement €3,49 per maand, vandaar de vraag hoe men tot die €6,50 gekomen is.

Mijn Hussel abonnement wordt in de komende maand kosteloos verhoogd van 200Mbps naar 1Gbps en dan is het verschil nog €0,99 per maand.


Heel erg bedankt voor jullie informatie. Ga er even een nachtje over slapen :-)


De 6,50 euro korting is gebasseerd op een totaalbedrag van 88,48 wat ik nu betaal per maand. (1 gbit internet, met tv en bellen)


De 6,50 euro korting is gebasseerd op een totaalbedrag van 88,48 wat ik nu betaal per maand. (1 gbit internet, met tv en bellen)

Je zou ook kunnen overwegen jouw abonnement terug te zetten naar 200Mbps.

Waarschijnlijk merk je het verschil niet, tenzij je een zware gamer bent die zeer regelmatig grote updates van games moet downloaden. Dat scheelt je waarschijnlijk al zo"n 6 euro. En wellicht krijg je dan over een tijdje, net als ik, kostenloos alsnog weer 1Gbps.


Dit is het huidige prijsoverzicht: 

52,50 internet 1GB

12,50 TV

2,00 bellen

67,00 totaal. 
 
En dan heb je kennelijk nog zo’n vijftien euro aan bijkomende kosten. (Bel-onbeperkt-EU?)


Dan vraag ik me wel af wat de meerwaarde is om over te stappen naar TV+. Ik gebruik qua apps alleen netflix van LG zelf. De arris werkt verder prima en snel. Vooral de tv gids werkt heel makkelijk en eenvoudig.

Wat mij betreft is de combinatie van apps in je tv gebruiken en tv kijken via de Arris vip5202 een uitmuntende. Kwaliteit is dan ook met opnames (van 661 t/m 670) 14,2 Mb/s. En na pauzeren en terugkijken.

Mijn moeder (van 85) gebruikt de tv ontvanger voor de tv zenders en opnames in hoge kwaliteit. En net zo vrolijk switched ze naar de tv zelf voor de apps die ze daarop gebruikt.

5202 m.i. ook nog stabieler dan de 7022.


Dan betaal ik echt teveel zo te zien. Zal morgen even met kpn gaan bellen :-)

 

 


Dit is het huidige prijsoverzicht: 

52,50 internet 1GB

12,50 TV

2,00 bellen

67,00 totaal. 
 
En dan heb je kennelijk nog zo’n vijftien euro aan bijkomende kosten. (Bel-onbeperkt-EU?)

Die ongeveer vijftien euro betreft dus het opnemenpakket (4,99) en onbeperkt-bellen-EU (9,99). 
 

Met een eventuele verlenging bespaar je dus inderdaad precies 6,50 per maand. (88,48 - 81,98). Je kunt nog 2,50 per maand extra besparen door terug te gaan naar 200 Mbit/s. Dan scheelt het 9,00 per maand. 
 

En per 1 juli 2024 wordt dat verschil mogelijk groter als er inderdaad weer een prijsindexatie volgt. 

Succes morgen als je gaat bellen naar 0800-0402!


Klopt inderdaad. Bedankt


Dan zou ik in jouw plaats Hussel 200 Mb/s overwegen. Dus een downgrade van je huidige abonnement. Dat kan gewoon via MijnKPN. Dat scheelt al 7,50  en zoals wjb al opmerkt, daar ga je niks van merken.


Hoi Peter, daar gaan we zeker naar kijken. Bedankt !


Ik heb nog 70 Mb/s down. Ooit eens getest met 2 tv's op HD+ / HDglas, 3de via de app, m'n laptop en smartphone tegelijk. Allemaal met verschillende zenders. Blijft gewoon spelen.


Het verlagen van jouw abonnement naar 200Mbps scheelt je €5,53 per maand.

Hoeveel bel je zelf met jouw vaste telefoon en heb je ook een mobiel abonnement.

Als je ook een mobiel abonnement hebt, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit door zelf mobiel te bellen en de optie BelOnbeperkt Nederland uit te zetten. Dan moet natuurlijk wel iedereen binnen het huishouden mobiel kunnen bellen.


Reageer