Skip to main content
Vraag

Hoe is de beeldkwaliteit bij andere providers t.o.v. KPN?

• September 21, 2026
  • 26 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik zou graag willen weten hoe andere providers zich verhouden qua beeldkwaliteit tov kpn? 

online.nl/canal+, Solcon, ziggo en youfoune 

26 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 21, 2026

Hallo ​@Chgi9081 ,

De beeldkwaliteit bij de vier providers die jij noemt is vergelijkbaar met KPN. Bij allemaal is de beeldkwaliteit (zeer) goed. 

Bij KPN-TV zijn de belangrijkste zenders in een betere beeldkwaliteit dan de zenders die wat minder bekeken worden. Bij Digitenne zijn alle 36 zenders in de beeldkwaliteit die vergelijkbaar is met de belangrijkste zenders bij KPN-TV.

In bovenstaande reactie heb ik expres geen vaktermen gebruikt, maar alleen een eenvoudige uitleg.

Wil je toch wat cijfers van de beeldkwaliteit bij KPN TV?

Live streams:

KPN via ontvanger 1080i/25 14,2 Mb/s voor de meest bekeken; 7,2 Mb/s voor minder bekeken.

KPN via de smart-tv app: 1080P/50 , 6,5 Mb/s

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Dankjewel! Hebben andere providers ook die belangrijkste zenders in betere beeldkwaliteit? 

En bij KPN geldt deze kwaliteit voor die zenders ook bij terugkijken en opnemen of alleen live? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 21, 2026

Misschien niet beter, maar wel gewoon goed. 

Ook bij terugkijken en opnemen is de beeldkwaliteit goed.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Ik zou graag willen weten hoe andere providers zich verhouden qua beeldkwaliteit tov kpn? 

online.nl/canal+, Solcon, ziggo en youfoune 

Ik denk dat je naar een andere provider wilt gaan.

Eerder vroeg je al het verschil tussen KPN op de Sagemcom DIW7022 en NLZiet.

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

@joop2011 geen idee wat ik hiermee moet. Ik heb nu digitenne voor op de camping en NLZIET voor thuis. Ik wil inderdaad overstappen van NLZIET naar een andere tv provider. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

@joop2011 geen idee wat ik hiermee moet. Ik heb nu digitenne voor op de camping en NLZIET voor thuis. Ik wil inderdaad overstappen van NLZIET naar een andere tv provider. 

Dank je, dat bedoelde ik.

Wel jammer dat je deze informatie bij je vraag niet had vermeld.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 21, 2026

@Chgi9081 

Je kunt jouw Digitenne-ontvanger ook meenemen naar huis en dan kun je daar ook via Digitenne TV kijken.  Je zou het in ieder geval eens kunnen proberen hoe dat bevalt. 

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Ja ik zou graag ook terugkijk diensten hebben 🤗

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Bij digitenne kan dat niet en bij NLZIET kan je niet opnemen 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Maar dat is bij NLZiet niet nodig.

Je kan de meeste zenders bij NLZiet tot een jaar terugkijken. (afhankelijk van je abonnement)

Opnames bij o.a. KPN kan je ook maar tot 1 jaar terug kijken.

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Ja je kan veel dingen niet ondemand terugkijken. En bij replay tv kan je niet spoelen. Wel bij begin gemist. Ik heb NLZIET al heel lang maar sinds Videoland populairder is geworden kan je niet meer alle seizoenen kijken van rtl via NLZIET. Ook is vooruitkijken van rtl en kijk niet meer beschikbaar. En tegenwoordig is ook niet meer alles van kijk ondemand te vinden op NLZIET. Terwijl het op kijk.nl wel zo is. 

• September 21, 2026

Kijk is de eigen dienst van de SBS/Talpa groep en Videoland van RTL/DPG media kortom deels begrijpelijk dat bij NLZIET zaken worden afgebouwd.

Uiteindelijk blijft het van oorsprong een samenwerkingsverband van de drie leveranciers die elk ook hun eigen dienst hebben. 

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Ja dat snap ik wel. Maar bijv vooruitkijken en hele seizoen kijken wordt wel gewoon beloofd op de site van NLZIET. Dat geldt eigenlijk alleen bij npo voor 100% dat het gelijk is met npo plus. Voor kijk en Videoland (het rtl tv gedeelte) niet. 

• September 21, 2026

NLZIET schjjft op hun startpagina niet voor niets: "Met NLZIET kijk je tv live, terug en soms zelfs vooruit in één app"

Dus soms niet altijd en niet alles en vanaf het premium abonnement.

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Ja staat er nu ja. Heb t al jaren. Kan je zeggen die soms stond er niet en als je beter kijkt op hun site staat dat je soms kijk en rtl vooruit kan kijken. Het kan tegenwoordig nooit meer

• September 21, 2026

Ja staat er nu ja. Heb t al jaren. Kan je zeggen die soms stond er niet en als je beter kijkt op hun site staat dat je soms kijk en rtl vooruit kan kijken. Het kan tegenwoordig nooit meer

Dat neem ik blindelings aan ik volg de ontwikkelingen bij NLZIET niet echt. Ik vind hun aanbod te duur vergeleken met KPN. En ik zou het duurste abonnement 'moeten' afnemen vanwege twee kanalen die wij hier regelmatig kijken.

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Ja, ik zou graag mtv willen en national channel. Die tweede heeft NLZIET niet. Zelfs als ik alleen genoegen neem met mtv, niks is ondemand en replay is niet doorspoelbaar

• September 21, 2026

Discovery ontbreekt ook dat is ook een minpunt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 21, 2026

Ja, ik zou graag mtv willen en national channel. 

MTV heeft Canal+ ook

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Ja, ik zou graag mtv willen en national channel. 

MTV heeft Canal+ ook

Ja alleen kan je dan weer niks anders dan live tv bij mtv via canal +. En ik weet ook niet hoe de beeldkwaliteit van de tv ontvanger. De app op smart tv is de laatste keer dat ik het teste belabberd. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 21, 2026

Ja alleen kan je dan weer niks anders dan live tv bij mtv via canal +. 

Ik zou voor geen geld een zending van MTV opnemen of terug kijken. Om live te kijken moet al iemand een pistool tegen mijn hoofd zetten.

Canal+ heeft geen ontvanger. Canal Digitaal wel, maar je moet een internet abonnement hebben van een providers (online.nl, freedom, fiber ...)

• September 21, 2026

Ja alleen kan je dan weer niks anders dan live tv bij mtv via canal +. 

Ik zou voor geen geld een zending van MTV opnemen of terug kijken. 

Datzelfde heb ik met  Talpa en DPG media. Maar aanbod is niet hetzelfde als beeldkwaliteit.Persoonlijk vind ik DVB-C via Ziggo direct via de TV toch net iets fijner kijken dan via externe kastjes of de apps.Want alle cijfers zeggen eigenlijk helemaal niets over de werkelijke kijkervaring.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2026

Opnemen is bij NLziet niet nodig. Van de Nederlandse zenders wordt vrijwel alles bewaard. Veel langer dan een jaar!

maar sinds Videoland populairder is geworden kan je niet meer alle seizoenen kijken van rtl via NLZIET

Alle seizoenen van welke serie? Welke dan ook; dat zal ook bij KPN TV niet mogelijk zijn.

Wil je "alles" dan net als ik KPN TV én NLziet én Videoland. Bij KPN TV nog voor maar € 6 per maand ook Digitenne erbij als extra mogelijkheid thuis én meenemen naar de camping. Digitenne is niet plaatsgebonden in Nederland. 

• Auteur
  • Topper
  • September 21, 2026

Hebben jullie zelf NLZIET? Want alleen npo is beschikbaar langer dan een jaar  en nu ze meer zenders aanbieder en je slechts 7 dagen kan terugkijken en niet kan door spoelen is opnemen wel handig 

Videoland heb ik sws al. Zoud dan alleen npo plus nemen eventueel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2026

Ja, ik heb NLziet, zoals ik hiervoor heb aangegeven. En heb ook rtl series (eigen producties) al veel langer dan een jaar en meerdere seizoenen. In "mijn series". Voor buitenlandse series zal rtl gewoon de rechten niet hebben om (lang) on demand aan te bieden. Als bijvoorbeeld ncis, csi, e.d.

Verder zijn de RTL zenders, laten we zeggen, not my cup of tea. 

Ook opnemen bij providers is niet om te bewaren masr later te kijken. En wel binnen een jaar.