Skip to main content

Ik overweeg om naast mijn Apple TV 4K over te stapen op KPN+ maar wilde eens weten hoe de ervaring is met de beeldkwaliteit als je b.v. kijkt naar Netflix, NLZIET en Videoland. Waar is dan de beeldkwaliteit van de content beter, op de Apple TV 4K, KPN+ of maakt dit geen verschil?

De beeldkwaliteit van TV+ is prima met de juiste instellingen en een goed tv-toestel @freak969 en bij voorkeur bekabeld aangesloten op de modem/router voor optimale stabiliteit.

 


Waar is dan de beeldkwaliteit van de content beter, op de Apple TV 4K, KPN+ of maakt dit geen verschil?

De TV+ Box heeft nog geen dynamic frame rates en dat betekent dat 24fps content omgezet wordt naar 50fps. Dit kan resulteren in kleine hickups vooral zichtbaar bij rustige beelden en horizontal panning.

Verder is er qua beeldkwaliteit naar mijn mening geen verschil.


De beeldkwaliteit van TV+ is prima met de juiste instellingen en een goed tv-toestel @freak969 en bij voorkeur bekabeld aangesloten op de modem/router voor optimale stabiliteit.

 

Wat is het verschil met WiFi en bekabelde aansluiting dan? Ik heb mijn Apple TV ook via WiFi maar merk geen verschil in beeldkwaliteit omdat ik net zo’n hoge snelheid ervaar als bekabeld. De router staat zowat letterlijk achter mijn TV in de gangkast.

TV is een Philips 4K TV met Dolby Vision inclusive.


Wat is het verschil met WiFi en bekabelde aansluiting dan? Ik heb mijn Apple TV ook via WiFi maar merk geen verschil in beeldkwaliteit omdat ik net zo’n hoge snelheid ervaar als bekabeld. De router staat zowat letterlijk achter mijn TV in de gangkast.

TV is een Philips 4K TV met Dolby Vision inclusive.

Bij live televisie kijken wordt er gebruik gemaakt van multicast TV streams en dat betekent dat het wifi netwerk "multicast to unicast" moet ondersteunen. Die distributie is iets gevoeliger voor storingen maar in de praktijk valt dat wel mee.


Ik heb een witte V10 router die ondersteunt dit?


Ik heb een witte V10 router die ondersteunt dit?

Nee, de V10 ondersteunt geen "multicast to unicast".

De TV+ Box kan via wifi dan alleen in unicast mode werken maar dat betekent dat je een stuk van de beeldkwaliteit in de vuilnisbak gooit immers die is lager dan in multicast mode.


Laat maar dan, dan gaat het feest niet door want bekabeld is het zelfs dan ook geen Multicast begrijp ik of is dat alleen via WiFi?


Laat maar dan, dan gaat het feest niet door want bekabeld is het zelfs dan ook geen Multicast begrijp ik of is dat alleen via WiFi?

Dat is alleen via wifi. Met een netwerkkabel is multicast wel mogelijk.


Ok, dan zou ik mijn netwerkkabel weer even moeten doortrekken, die lag daar ooit al voor mijn Apple TV maar heb toen maar weg gehaald toen ik over ging op WiFi op mijn Apple TV.


Reageer