Skip to main content

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de TV KPN+. We kijken nu Netflix en Prime rechtstreeks via internet, dus niet via de KPN TV kastje omdat wij die bijzonder traag ondervinden. Mijn vragen zijn:

  • is het KPN+ kastje sneller dan mijn huidige ( we hebben de hoogste internet verbinding 200)?
  • Benieuwd naar de kwaliteit van het beeld en geluid van het KPN+ kastje?
  • Zag in het forum dat er veel klachten zijn/waren met KPN TV+, zijn er nog klachten en/of niet goed werkende items? 

Ik gebruik geen enkele app van de kpn+ box app's spelen stroperig af op de kpn+ box de smart tv doet dat perfect,van weekend nog weer geprobeerd maar Netflix en prime etc het werkt niet fijn op de kpn+ box


Ik gebruik de apps in de TV+ nauwelijks. 

Ik heb een smart televisie. De apps daarin gebruikte ik al toen ik de Arris nog had. In de Arris VIP2952 zijn de apps naar mijn mening te traag.

In de TV+ box werken ze ook snel. Maar ja, die smart televisie hè. 

De box kan 4k aan. Dus de beeldkwaliteit van de tv zenders in HD is uitstekend. 4k is ook prachtig (getest met een 4k natuur film op YouTube).


Ik gebruik de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) voor tv kijken en voor streamingdiensten.

De app's werken goed en snel op de DIW7022

De eerste 10 zenders en nog enkele zijn in de originele stream en dat beeld is echt heel erg goed (mooi).

 

Reden, werken met 1 ab.😉😊

 

TIP

Zet HDR op automatisch.

En voor tv zet hem op Multicast en “beste beeldkwaliteit” aanvinken. 

 

Ik, persoonlijk, ben tevreden.😉


BEGIN ER NIET AAN! Lees a.u.b. de topics op dit forum en besluit dan om het NIET te doen. Je krijgt je huidige ontvanger niet terug, er is geen zichttermijn. KPN heeft m.i. een inferieur systeem in de markt gezet. Mijn mening, doe er je voordeel mee. Of niet. Kijk maar.


Er zijn inderdaad wat kinderziektes maar bij de meesten werkt het goed. Zo ook bij mij.


De meeste kinderziektes zijn er ondertussen wel uit.

Het zijn vooral nog veel wensen en kleine dingen.

 

Mijn advies, je kan hem rustig nemen.

Maar het is wel wennen, want hij werkt geheel anders en een DVS geeft veel problemen.


Ik heb de off-topic discussie hierboven verwijderd, willen jullie het wel gezellig houden?


Mijns inziens is de TV+ Box nog niet stabiel genoeg. Je leest nog te vaak over vastlopers terwijl dat op de "oude" TV ontvangers vrijwel nooit voorkomt.

Het grootste issue momenteel is mijns inziens de lipsync problematiek waar best veel mensen last van lijken te hebben. Hierbij loopt beeld en geluid niet synchroon. Zelf heb ik hier geen last van maar met name abonnees die een soundbar gebruiken melden dit issue.

Verder is het, denk ik, goed om de lijst met Feature requests voor de TV+ Box te doorlopen om te kijken of daar nog iets tussen staat wat nog niet opgenomen is maar voor jou wel van belang is.


Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik begrijp dat het product KPN+TV nog niet stabiel is en dat de apps zoals Netflix enz zeer traag zijn. M.a.w. ik ga nu nog niet over op KPN+TV.


Ik begrijp dat het product KPN+TV nog niet stabiel is en dat de apps zoals Netflix enz zeer traag zijn.

Ik kan niet beamen dat apps zoals Netflix zeer traag zijn.


Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik begrijp dat het product KPN+TV nog niet stabiel is en dat de apps zoals Netflix enz zeer traag zijn. M.a.w. ik ga nu nog niet over op KPN+TV.

apps draaien gewoon snel en stabiel en werken prima.

Netflix, Prime, Disney werken prima in 4K ook.

Eigenlijk beter als de KPN tv+ app zelf ;)

Er zit wel een enorm geluids niveau tussen de KPN tv+ app en de losse apps dus hou daar rekening mee.


Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik begrijp dat het product KPN+TV nog niet stabiel is en dat de apps zoals Netflix enz zeer traag zijn. M.a.w. ik ga nu nog niet over op KPN+TV.

 

Bij ons draait ook alles goed en snel.

Hij is ondertussen aardig stabiel.

Ik denk dat je hem rustig kan nemen. 


Bij ons draait ook alles goed en snel.

Hij is ondertussen aardig stabiel.

Ik denk dat je hem rustig kan nemen. 

Bij mij werkte (in de pilot) de tv+ box ook goed, en toch durfde/durf ik nog steeds niet over te stappen naar tv+. En ik durf dit zeker niet aan anderen te adviseren. Het is namelijk een heel ander apparaat dan de gewone tv-ontvanger. En aangezien er veel verschillende mensen zijn met verschillende manieren van werken en gebruiken…  Als ik de tv+ box aan mijn schoonmoeder geadviseerd zou hebben en zij zou 'm genomen hebben, dan zou ik op dit moment ruzie met haar hebben.


@Katana321

Ik heb niet in de testgroep gezeten.

Ik heb ze sinds eind april 2023

En hij is echt beter en stabieler geworden.

Er zijn nog wel wat wensen en kleine dingen, maar je kan hem gerust nemen.

Goede verbinding (bekabeling) en apparatuur die er tussen zit en de juiste instellingen zijn wel heel erg belangrijk. 

 

P.S.

Daarvoor had ik de Arris 2952 en die moest ik regelmatig resetten (spanning (volksmond stroom) er voor 2 minuten afhalen) 


En hij is echt beter en stabieler geworden.

Klopt maar er zijn nog een paar zeer irritante tekortkoming over.

Wat te denken van het lip-sync probleem en spontane crashes waar mensen tegenaanlopen.

Dat die TV+ Box bij jou (en bij mij) wel behoorlijk goed draait wil absoluut niet zeggen dat dat overal zo is.

Als ik het aantal topics over TV+ afzet tegenover het aantal topics over de "oude" TV ontvangers dan spreekt dat boekdelen.

 

Er zijn nog wel wat wensen en kleine dingen, maar je kan hem gerust nemen.

Ik ben die mening nog niet toebedeeld en ik zal ook niemand hierin adviseren anders dan: Licht jezelf heel goed in alvorens je een beslissing neemt. Ga een uurtje bij kennissen, vrienden, buren of in een KPN winkel spelen met zo'n TV+ Box.

 

P.S. Ik heb ook twee 5202's en die heb ik nooit hoeven resetten, die doen het altijd.


@wjb 

Dank je voor je reactie.

Ik had hiervoor de Arris VIP2952 en die moest ik regelmatig resetten, anders had ik last van stilstaande beelden en haperingen. 

En met regelmatig bedoel ik minimaal 1 keer per maand, soms meer. 

En ook over de Arris 5202 lees ik regelmatig op dit forum problemen.