Skip to main content

Hallo, sinds kort ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN, internet en televisie. Bij ziggo maakte ik gebruik van de CI+ module waardoor het mogelijk was om zonder kastje naar televisie te kijken. Hiervoor was enkel een kaart nodig die je aan de achterkant van de tv insteekt. 
Nu wil ik hetzelfde met KPN, dus zonder kastje alsnog televisie kijken. Ik heb de app gedownload, maar er zijn geen zenders beschikbaar. Moet ik nog een handeling verrichten voordat deze zenders te zien zijn?

 

dus mijn vraag: hoe kijk ik televisie zonder aansluiting van kastje?

Zenders zoals bij Ziggo met de insteekkaart krijgt u niet. Daarbij gebruikt u namelijk dan de ingebouwde tuner van de tv. Bij KPN werkt dat niet zo. De app van KPN werkt op deze manier als de app van bijvoorbeeld Netflix of YouTube. Gebruikt u die wel eens?


Als je bent ingelogd op de app zie je de zenders in je abonnement. Dat zijn altijd sowieso de circa 70 basispakket zenders.

Geen zenders na het inloggen heb ik nog niet langs zien komen. 

Plaats hier eens een foto van wat je ziet. 

Wat was de reden voor de overstap? Want ik begrijp dat het je daar beviel. 

Overigens heb je veel meer mogelijkheden met het kastje. Wat is daar het bezwaar tegen???


Heb je wel een tv abonnement @Khadija_88 , want zonder tv abonnement kun je überhaupt geen tv kijken.

 


Dag heren, bedankt voor jullie reactie!

 

ik ben overgestapt omdat ik ziggo te duur vond. Maar verder beviel Ziggo eigenlijk heel goed.

Ik heb zowel tv als internet afgesloten bij KPN. 

bijgevoegd twee foto’s:

  • eerste is het beginscherm, wat er op zich prima uit ziet. Maar als ik op een programma klik, gebeurt er niks
  • Tweede afbeelding zouden de zenders moeten, maar hij geeft niks weer

De reden van geen kastje is omdat ik dan loop te klooien met HDMI kabels en accu waar ik geen ruimte voor heb achter mijn televisie (zit strak tegen de muur). Plus vind ik zo’n zichtbaar kastje gewoon niet mooi. Daarom was de oplossing van Ziggo (met zo’n kaart) ideaal. 

 


Met de CI+ krijg je wel veel minder dan waarvoor je betaalt. Zoals terugkijken kan niet op die manier. 

En wat ik op de foto's zie... Heel vreemd. 

Welk merk tv is het?

Anders app verwijderen en opnieuw downloaden. 


de TV+ decoder werkt met Bluetooth en kun je dus letterlijk achter het behang c.q. de tv plakken @Khadija_88 . Met de accu zul je waarschijnlijk de netvoeding bedoelen, die is ook keurig weg te werken, mits er voldoende lucht rondom overblijft zodat deze zijn warmte kwijt kan.

Dus als de decoder achter de tv geplaatst of geplakt is kun je ook de HDMI-kabel onzichtbaar achter de tv houden, alleen de netwerkkabel zul je zien net als de kabel van de netvoeding.

Of je moet de decoder draadloos aansluiten, dat is onder bepaalde voorwaarden ook mogelijk.


Ook al gezien. 

Ontvanger in kamer achter de tv. Gaatje door de muur voor de hdmi kabel naar de televisie. 


Stel eens in de TV-gids je favoriete zenders in. Verbinding via Wifi, probeer de 5Ghz band?

Een andere mogelijkheid is via een Chromecast TV met die app erop. Of via je tablet/gsm casten naar je TV.

 


Lijkt alsof de app niet goed verbinding maakt met het tv platform, @Khadija_88

Dan zijn de volgende vragen van belang:

  • wat is merk en type van de tv?
  • hoe zit deze tv verbonden met internet?

Hoi allen,

 

bedankt voor jullie reacties!!

Ik heb een andere tv thuis, Maar hier heb ik exact hetzelfde probleem. Beide tv’s zijn van Samsung (smart tv). Ik krijg de zenders niet te zien en ik kan niet op een programma drukken. Wel kan ik films afspelen. 1 van de tv’s is  QLED 50Q64A uit 2022 en dus vrij nieuw. De andere weet ik even niet.. 

Op zich zou het kastje nog achter de tv passen, maar dan zit ik weer met het probleem van de voeding. Ik heb geen extra stopcontact. Dus dan zit ik weer met een verlengsnoer die ik nergens kwijt kan en een lelijk gezicht wordt.

 

ik snap het probleem van de app gewoon niet. Die zou toch moeten werken? Ik heb deze verwijderd en opnieuw gedownload, exact hetzelfde probleem. 
 

Of dien ik een account ergens eerst te activeren?


Tv is via WiFi verbonden aan internet.

 

 


Na inloggen met abonnementsnummer en pincode zou het moeten werken. 

@Erik van KPN van kpn. Zou het tv apps team hier iets kunnen betekenen?


Welke router heeft u van KPN? Heeft u nog andere routers of WiFi punten? De router of modem van Ziggo is uit? Al teruggestuurd? 


Ik heb de KPN box 12. Internet werkt verder naar behoren.

Ziggo is uitgeschakeld.


Op de app kan ik dus wel films kijken, maar geen zenders zien. 

 


Hoe ver staan de tv's in rechte lijn van het modem. Ik heb al haperingen in de smart-tv app bij 3 van de vier streepjes wifi sterkte op de streamingbox. 


Heb je de mogelijkheid, als test, om de tv eens bekabeld op je Box 12 aan te sluiten, @Khadija_88? Als het op die manier wel goed werkt, dan is het probleem waarschijnlijk toch de wifiverbinding, en moeten we kijken of dat verbeterd kan worden.

Wil je daarnaast ook je forumprofiel eens invullen? Dan check ik voor de zekerheid of alles abonnementstechnisch ook klopt.

 


Reageer