Skip to main content

Allen,

Sinds deze week ben ik over gestapt naar KPN TV +, het beeld is een stuk beter dan de KPN TV app op mijn philips 65oled806. 

Nu is de nieuwe afstandbediening automatisch gekoppeld aan mijn tv en buiten de tv instellingen kan ik hier alles mee bedienen. 

Echter loop ik nu tegen een heel irritant probleem aan,

Mijn philips tv gaat automatisch naar de ‘screen saver’ nadat het beeld voor een bepaalde tijd stil staat. Philips doet dit voor de ‘bescherming van lokale beelden’. Dit kan ik uit zitten maar dan loop ik het risico dat er ‘logo's in beeld worden gebrand’. 


Normaliter zodra ik op een toets op mijn philips afstandbediening klik gaat de screen saver eraf en kan ik weer verder maar dit ‘trucje’ werkt helaas niet met de kpn tv+ afstandbediening. 

 

Is er een manier om dit wel in te stellen (of een andere oplossing)? Ik zou het heel prettig vinden als ik mijn philips afstandbediening aan de kant kan leggen en alleen de afstandbediening van KPN tv + nodig heb (op de tv instellingen na) 

 

Bedankt alvast! 

 

 

Dit moet je in het menu van je Philips tv met de afstandsbediening van je tv instellen @MarcoVgh , daar heeft de tv decoder van KPN met de bijbehorende afstandsbediening niets mee van doen 

 


Heb inmiddels een ander trucje bedacht!


Hoi @MarcoVgh 
Druk even 2 keer op de source toets van de KPN afstandsbediening en je hebt de melding weg.


Heb inmiddels een ander trucje bedacht!

En dat trucje is?


Precies wat @huistijger zegt!


Hoi @MarcoVgh 
Druk even 2 keer op de source toets van de KPN afstandsbediening en je hebt de melding weg.

Ik heb geen katten, vandaar dat ik de oplossing ook niet meteen wist 😂😉


Als je de screensaver helemaal niet wilt, dan werkt voor een Philips 48OLED807 het volgende, in ieder geval als je ‘m alleen met een decoder/TV+ Box gebruikt:

 

Geheimtipp: de Philips screensaver (een suf bewegend Philips logo) die bijvoorbeeld ook gestart wordt als de TV+ Box helemaal geen beeld geeft bij radioluisteren, is te verbergen via de Philips Instellingen » Android instellingen » Apparaatvoorkeuren » Opslag » Interne gedeelde opslag » Apps » Speciale app-toegang » Weergeven voor andere apps: rechten voor “Tv System UI” uitzetten. (Bron.) Geen idee of dat iets uitmaakt voor normaal gebruik van de televisie.

 


Ik heb geen katten, vandaar dat ik de oplossing ook niet meteen wist 😂😉

 

                      Pretzel                                                                                        Simba

 

Pretzel en Simba voelen zich zeer vereerd en zeggen dank je wel @MarcoVgh !

 


Geweldige helpers heb je @huistijger 😁😍