Skip to main content

NPO-zender kijken met Safari begint altijd met ondertiteling aan.
Zet je die uit, verschijnt de tekst:

Ondertiteling in Safari kan aan en uit worden gezet via MacOS: Ga naar Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > Ondertiteling en vink daar de optie aan of uit voor 'Ondertiteling voor doven en slechthorenden heeft de voorkeur.'

De voorkeur staat UIT.

Hoe zorg ik dat WebTV mijn instelling respecteert?

Wis in Safari eens alle cookies met betrekking tot kpn.


Ik kan maar 2 ( A B ) eerdere topics vinden met dit probleem. (ondertiteling in Safari op MacOS en niet uit te zetten). Helaas is dat nooit opgepakt zie ik ook. @TV Apps Team ?


Dat is het eerste wat je probeert.
Zelfs met een kakelverse Mac gebeurt dit.


Hoi @nwst, welkom. 

Dat is wel bijzonder. Cookies en cache verwijderen helpt dus niet. Heb je ook uitgelogd en opnieuw ingelogd? Maakt dat nog verschil? Ik vermoed van niet, maar hoor het graag. 

Welke iOS  heb je draaien?


Hi @Bart_Z ,

Ja, alles geprobeerd. Nieuw account aangemaakt op de Mac, Safari met Private Window. Helpt allemaal niet.

MacOS Ventura, helemaal bijgewerkt.
MacOS Monterey, idem.


NPO-zender kijken met Safari begint altijd met ondertiteling aan.
Zet je die uit, verschijnt de tekst:

Ondertiteling in Safari kan aan en uit worden gezet via MacOS: Ga naar Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > Ondertiteling en vink daar de optie aan of uit voor 'Ondertiteling voor doven en slechthorenden heeft de voorkeur.'

De voorkeur staat UIT.

Hoe zorg ik dat WebTV mijn instelling respecteert?

Hallo @nwst ,

Dan toch gewoon weer de voorkeur op AAN zetten? 


Hoi @Noordzee,

Ook geprobeerd.

Voorkeur AAN, uitgelogd, alle cookies e.d. weg, opnieuw inloggen.

Zelfde gedrag.

Uitloggen, alle cookies e.d. weg, voorkeur UIT, opnieuw inloggen.

Zelfde gedrag.

Het lijkt er dus op dat het niet uitmaakt wat de systeeminstellingen zijn.


Vanavond (na 19:00) komt MacOS Senoma uit wellicht een update wagen naar deze versie met updates voor Safari in deze versie zitten verbeteringen met betrekking tot video-viewing naar DRM content.

Welke versie van MacOS gebruik je momenteel?


Vanavond (na 19:00) komt MacOS Senoma uit wellicht een update wagen naar deze versie met updates voor Safari in deze versie zitten verbeteringen met betrekking tot video-viewing naar DRM content.

Welke versie van MacOS gebruik je momenteel?

 

Zoals ik schreef:

MacOS Ventura, helemaal bijgewerkt.
MacOS Monterey, idem.

 

Het ligt niet aan Safari of de versie van MacOS.
Andere websites doen het goed.


En inderdaad is het onder MacOS Sonoma hetzelfde


Zie dit topic. Ook laatste reactie. Er zijn al heel lang problemen met ondertiteling op MacOS en via Airplay. 

Het zal ongetwijfeld lastig zijn om op te lossen.

Heel vervelend voor de gebruikers.


Zie dit topic. Ook laatste reactie. Er zijn al heel lang problemen met ondertiteling op MacOS en via Airplay. 

Het zal ongetwijfeld lastig zijn om op te lossen.

Heel vervelend voor de gebruikers.

Uhmm, dit gaat over de app (AirPlay is niet eens relevant) en is dus een iOS/iPadOS issue.

Mijn issue is met de website via Safari op MacOS.


Mijn issue is met de website via Safari op MacOS.

Eh, tja.

Dat benoem ik toch ook????

PeterG schreef: Er zijn al heel lang problemen met ondertiteling op MacOS

 

Het gaat niet goed via MacOS. En ook niet via Airplay.


Mijn issue is met de website via Safari op MacOS.

Eh, tja.

Dat benoem ik toch ook????

PeterG schreef: Er zijn al heel lang problemen met ondertiteling op MacOS

 

Het gaat niet goed via MacOS. En ook niet via Airplay.

Ik reageerde op de verwijzing naar een issue met een app op iOS/iPadOS.
Dat staat hier helemaal los van. En ook Airplay heeft er niets mee te maken.

Je noemde inderdaad MacOS en ondertiteling. Laten we daar de focus op houden.


Echter: Apple is hier de common factor. Dat wil en wilde ik ermee aangeven.


Echter: Apple is hier de common factor. Daar wil en wilde ik ermee aangeven.

En vergeet KPN niet.

Hun website en app werken niet correct, waar anderen het wel goed laten werken op dezelfde Apple platformen.


Inderdaad.


Is het trouwens alleen via Safari? Of ook via andere browsers? Daar ben ik ook nog wel even benieuwd naar. 

 


Is het trouwens alleen via Safari? Of ook via andere browsers? Daar ben ik ook nog wel even benieuwd naar. 

 

Heb even FireFox geïnstalleerd.

Start zonder ondertiteling. Geeft geen melding over het bestaan van de systeeminstelling.

Lijkt er dus op dat de website expliciete code heeft voor Safari.
En die code is fout.


Yes thanks, dan is dat eerst de workaround. Ik heb het doorgegeven aan de developers. Bedankt voor je feedback. 


Ik probeer dit al dagen volgens het advies op de popup, no way dat het lukt, als ik het plusje weghaal, nog way dat er iets verandert, super irritant 🤬


Ik probeer dit al dagen volgens het advies op de popup, no way dat het lukt, als ik het plusje weghaal, nog way dat er iets verandert, super irritant 🤬

Precies. Wanneer nou als eerste die pop-up eens verdween. Dat zou toch moeten kunnen in een maand. De uitzoeken hoe je het goed doet mogen ze van mij dan later wel doen.


Yes thanks, dan is dat eerst de workaround. Ik heb het doorgegeven aan de developers. Bedankt voor je feedback. 

Hoi Bart, is er al zicht op een oplossing?


Helaas nog niet. Althans, er word nog naar gezocht. De ontwikkelaars houden jullie hier verder op de hoogte.


Hier even getest met safari 17.3 en Sonoma 14.3 en de ondertiteling werkt perfect.
Ok, het is een Mac-Beta versie, maar misschien nog even wachten op de publicrelease?

De Ventura en Monterey zijn alweer verouderd.

 


Reageer