Skip to main content

Ik moest tijdelijk de kpn tv+ box los van mijn tv koppelen. Ik heb de stekker van de box uit het stopcontact gehaald en de hdmi kabel uit de tv gehaald.na zo'n vijf minuten de hdmi kabel in de tv gedaan en de stekker van de box weer in het stopcontact gedaan. Bij het aanzetten van de tv kreeg ik de melding dat er geen tv zenders gevonden zijn. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik vervolgens heb gedaan om de boel weer in orde te krijgen.

Mijn vraag is of er een procedure is om de box tijdelijk veilig los te koppel van de tv.

UTP kabel uit de tv gehaald?

Je bedoelt de UTP kabel uit de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) gehaald.

Want het beste is en blijft dat de DIW7022 met een UTP kabel verbonden is met de Experiabox of Box12.

 

Ik denk dus dat je de UTP kabel uit de tv moet halen en de UTP kabel (de RJ45 connector) in de DIW7022 moet doen.

 

Als de spanning eraf is (volksmond stroom) kan je hem gewoon opbergen.


Nee, ik heb geen utp kabel naar mijn tv, alleen hdmi. Mijn utp kabel zit in de box en heb ik er niet uitgehaald. De utp kabel zit aan mijn expeia box v10.


Nee, ik heb geen utp kabel naar mijn tv, alleen hdmi. Mijn utp kabel zit in de box en heb ik er niet uitgehaald. De utp kabel zit aan mijn expeia box v10.

 

Sorry, ik had uit jouw verhaal zo begrepen.

Maar nu helemaal duidelijk.

 

Maar wat bedoel je dan met ontkoppelen?

Gewoon uitzetten en Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) opbergen of zo?

Zoals ik al zei, als de spanning (volksmond stroom) van de DIW7022 af is, dan kan je rustig alles eraf halen. 

 

Wat is de reden dat je dit wilt doen?


Ja, dat had ik even moeten zeggen. Ik ga mijn tv op een tv vloerstandaard plaatsen. Staat nu op een tafel. Dus alle aansluitingen moeten er eerst af.


Ja, dat had ik even moeten zeggen. Ik ga mijn tv op een tv vloerstandaard plaatsen. Staat nu op een tafel. Dus alle aansluitingen moeten er eerst af.

 

Duidelijk, moet lukken.

Succes.😉


De tv is waarschijnlijk weer aan gegaan, na de stroom onderbreking, op “TV” o.i.d. Hij staat dan op z'n interne tuner. Maar er zit natuurlijk niks in de coax antenne, dus geeft ie “geen zenders".

Zet de tv gewoon op HDMI 1 (of een andere waar de TV+ box in zit) en je zult gewoon weer tv via de box hebben.


De tv is waarschijnlijk weer aan gegaan, na de stroom onderbreking, op “TV” o.i.d. Hij staat dan op z'n interne tuner. Maar er zit natuurlijk niks in de coax antenne, dus geeft ie “geen zenders".

Zet de tv gewoon op HDMI 1 (of een andere waar de TV+ box in zit) en je zult gewoon weer tv via de box hebben.

Dit weet ik wel bijna zeker @Jaro54  Via de sourcebron knop op de afstandsbediening zet je de TV zo weer op het juiste invoerkanaal en kun je weer zenders kijken via de KPN tv-ontvanger.