Skip to main content

Sinds een paar dagen mijn KPN netwerk geïnstalleerd mijn beide televisies zijn via de tv-box bekabeld (utp) aangesloten. Tijdens de eerste installatie koppel je de tv-box ook aan het wifi-netwerk. Dit alles is gelukt en het draait naar behoren, alleen bevriest het televisiebeeld af en toe heel kort. Aangezien mijn wifi ontvangst boven niet 100% is vermoed ik dat het televisiesignaal niet via mijn bekabelde netwerk loopt, maar via de wifi. Dat is nu net niet wat ik wilde.

ik heb dit getest door tijdens een uitzending mijn netwerkkabel los te maken en inderdaad, de uitzending bleef gewoon zonder onderbreking doorlopen.

Mijn vraag is op welke wijze kan ik de tv-box forceren om het bekabelde netwerk te gebruiken?

@Paulus15 Je kan geen verbinding maken via wifi zolang de tv+box is verbonden via kabel. Misschien is de kabel niet goed ingeplugd. Je kan het checken in instelling van tv+box hoe het aangesloten is.


De wifi binnen de box uitschakelen @Paulus15 

als dat al niet automatisch is gebeurd door het verbinden met een LAN-kabel.

Je spreekt over beide tv's, dus je hebt ook 2 tv-decoders?

 


Tijdens de eerste installatie koppel je de tv-box ook aan het wifi-netwerk. 

Waarom zou je dat doen?

Ik heb hem nooit met WIFI gekoppeld en het WIFI wachtwoord staat er bij mij ook niet in.

 

Maar als ik het goed heb, kies hij automatisch de UTP kabel als eerste.

 

Of bedoel je dat je hem kan zien op je mobiel bij Casten?

Dat komt door de inbouwde Chromecast.


Dank voor de reacties, ik heb de netwerkbekabeling nagelopen. Beneden bleek de netwerkplug er niet goed in te zitten, daar draait de tv-box nu op LAN.

boven blijkt er probleem te zitten in de netwerkbekabeling, dus logisch dat wifi ingeschakeld staat. Al met al lijkt het probleem opgelost, mede op basis van jullie input.


Top dat je de oplossing hebt gevonden via de community @Paulus15, bedankt dat je nog even hebt laten weten dat het nu in orde is 😊


Tijdens de eerste installatie koppel je de tv-box ook aan het wifi-netwerk. 

Hmm, … ik heb bij de installatie de wifi instelling overgeslagen. Maar direct al de kabel erin gedaan. De wifi van thuis zit er dus helemaal niet in.

Nu op mijn vakantie adres* wel via wifi. Maar die werkt thuis toch niet. En daar zit ie ook op kabel.

→ Als er een utp kabel in zit EN op die kabel is internet dan maakt ie daarover de verbinding en niet via de wifi.

*voorwaarde: vakantie adres heeft ook kpn internet én eigen kpn tv abonnement. Dan werkt de juiste VLAN voor ook jouw box.