Skip to main content

Ik heb een samsung Qled tv met 2 hdmi aansluitingen. De ene is van kpn kastje en 1 van de soundbar. Nu wil ik een dvd aansluiten met een switch Marmitex.  Daar heb ik geen hdmi aansluiting meer dus moet er daar 1 uit? Wat we ook proberen het lukt ons niet om het goed aan te sluiten met blijvend mooi beeld. Kan iemand ons helpen?? Hoe sluit je dit aan??

Welke soundbar heb je? 

En heeft jouw soundbar ook een aparte geluidsaansluting voor aparte geluidsbronnen? 

Want op het KPN kastje zit een aparte audioaansluiting om je soundbar aan te sluiten. 

Probeer eerst dat uit. 

Heeft jouw TV ook een koptelefoon of een audiosaansluiting om eventueel jouw soundbar aan te sluiten? 

Probeer dat ook eerst uit. 

En als jouw soundbar goed werkt zonder HDMI kabel te gebruiken 

Dan kun je de HDMI kabel van jouw soundbar los te koppelen en daar jouw DVD speler op aan te sluiten.  Gebruik wel de goeie HDMI kabels en audiokabels 

En lees ook de handleidingen van jouw TV en soundbar goed door. 

En dan heb je marmitek HDMI switch niet meer nodig 


Ik heb de Samsung soundbar HWQ990C. Deze is optische aangesloten op het KPN kastje. 


Echt? Maar 2 hdmi aansluitingen. Op een Samsung? Er zit er vast nog een derde om een hoekje.

Mijn dvd speler heeft een YPbPr aansluiting en mijn Samsung tv ook. Die heb ik dus gebruikt.

De soundbar moet direct, zonder hdmi switch, op de arc aansluiting van de tv.

En ik vrees dat de tv ontvanger ook niet werkt met een hdmi switch ertussen. In verband met hdcp. 


@jari481 de genoemde soundbar heeft toch twee HDMI ingangen sluit de DVD speler hier op aan en je bent klaar.

De kpn box kan eventueel ook worden aangesloten op de soundbar.

 


Hallo @jari481, ik zie dat de community al enkele suggesties heeft geboden. Kom je met de antwoorden van @PeterG & @Rowi. tot een oplossing? 


Hallo allemaal,

 

We hebben uiteindelijk gekozen voor de oplossing met de HDMI soundbar en dat gaat prima. Dus heel hartelijk dank voor alle suggesties.

 

Groetjes

Nancy


Reageer