Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een kinderslot zetten op apps op de TV+ Box? En YouTube werkt niet goed

• December 22, 2025
  • 6 reacties
  • 109 keer bekeken

Recent overgestapt van de oude KPN TV Box naar de nieuw KPn TV+ Box. Het is even wennen, omdat alles totaal anders is. Wel loop ik tegen 2 problemen aan.

waar kan ik apps met een kinderslot/pincode beveiligen? Zoals op de oude box ik youtube kan blokkeren. Zodat ik de controle heb wanneer en hoelang de kinderen YouTube kijken.

mijn 2e vraag gaat over YouTube zelf. Tot nu toe is dit de app waar ik de meeste problemen bij ondervindt.

Bij het starten van een gekozen filmpje blijft het scherm zwart of heb ik geen geluid meer. Enige oplossing is de TV box resetten. Daarna doet hij het de ene keer wel goed en soms moet ik vaker resetten 

Heeft iemand een uitleg voor de pincode en een oplossing voor de problemen met YouTube app zelf?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Monkiej, het kinderslot kan je instellen zoals hier wordt beschreven: 

Lukt het daarmee?

Wat betreft YouTube, dat heb ik zelf nog niet op de TV+ Box gemerkt. Ik merk het soms wel als ik het in een browser kijk op mijn laptop, heb jij het daar ook als je daar kijkt, of alleen op de TV+ Box?

6 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 25, 2025

Hoi ​@Monkiej, het kinderslot kan je instellen zoals hier wordt beschreven: 

Lukt het daarmee?

Wat betreft YouTube, dat heb ik zelf nog niet op de TV+ Box gemerkt. Ik merk het soms wel als ik het in een browser kijk op mijn laptop, heb jij het daar ook als je daar kijkt, of alleen op de TV+ Box?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

De TV+box laat geen mogelijkheid toe om een app te beperken, maar voor Youtube heb je verschillende mogelijkheden: kids account bij Youtube en ouders toezicht bij Family Link.

• December 25, 2025

Klanten die om een kinderslot vragen willen vaak het gebruik van apps helemaal blokkeren. Die zitten niet te wachten op kids account of ouderlijk toezicht ofzo.

Het volledig blokkeren van apps kan niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 25, 2025

Ik kijk het even aan. Anders vraag ik de oude box aan, daar was het wel mogelijk. 

en merk ook dat met zoeken, programma’s er dubbel in staan. En je goed moet kijken dat je bijvoorbeeld niet NPO met ondertiteling kiest. Ik dacht vooruit te gaan met een nieuwe box, maar merk tot nu toe veel hinder van de nieuwe box.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

En je goed moet kijken dat je bijvoorbeeld niet NPO met ondertiteling kiest.

Je kunt favoriete zenders instellen. En die eruit laten.

Anders vraag ik de oude box aan, daar was het wel mogelijk. 

Ik ben bang dat KPN dat niet wil:

Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

Jasper van KPN
Moderator

Het is inderdaad niet mogelijk om terug te gaan naar de oude ontvangers als je naar de nieuwe over bent gegaan. De favoriete zenders kan je ook helpen daarbij zoals Arjan al noemt.