Skip to main content

Heb een oude beamer aangesloten via HDMI adapter naar vga hierbij valt het digitale geluid van de tv box weg. Dit werkt wel bij de tv.

wat doe ik fout weet iemand dit ?

 

Euh, heb je wel beeld dan? 

Een hdmi -》 vga adapter ondersteunt de HDCP kopieer beveiliging niet. 

Als de beamer geen eigen hdmi ingang heeft gaat dit mijns inziens niet werken. Oud is in dit geval niet compatibel met nieuw. 


Hallo dank voor de reactie 

ja heb wel beeld op laagste resolutie .

als de HDMI op de tv zet heb ik wel geluid via versterker en beeld via tv maar als ik de HDMI vga  stekker wissel geen geluid via versterker maar wel beeld in de laagste resolutie op de beamer 


Ah. Dat klopt. Via de hdmi - vga adapter kan geen geluid worden uitgevoerd. En het hdmi geluid is gekoppeld aan de optische uitvoer bij de TV+ Box. 

Dit gaat niet werken. Het moet echt een beamer met hdmi zijn.

Verder zal de resolutie niet hoger dan 480p kunnen zijn. Maar ja. Dan heb je geen geluid want optisch werkt dus ook niet als er via hdmi geen geluid kan. Een hdmi - vga herkent en verwerkt alleen beeld.…

Enne, vga is voor een laptop danwel computer. Bedoelt voor presentaties. Het is nooit een norm geweest op een TV- dus video decoder.

NOTA BENE. Het kan WEL met een laptop. Daar zit vaak zelfs nog een vga aansluiting op. Anders de hdmi - vga adapter gebruiken. En geluid zal dan ook uit de koptelefoon aansluiting van de laptop komen. Met een mini-jack naar tulp kabeltje met een versterker te verbinden.

Gebruik dan http://tv.kpn.com .


Hallo Peter

ben bang dat je gelijk hebt gaat zo niet werken

 bedankt voor je uitleg

gr Reinder