Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik een serie in het Pluspakket het makkelijkste terugvinden?

• February 16, 2026
  • 14 reacties
  • 92 keer bekeken

Wat is de snelste manier om snel weer terug te zijn bij een serie die je aan het kijken bent.

Dan bedoel ik in dit geval een serie in het pluspakket. Nu moet je er echt weer helemaal naar toe zoeken, je ziet niet bij welke aflevering je bent gebleven, als je onder afleveringen kijkt.  De volgende aflevering wordt ook niet automatisch gestart als ik het goed heb.  In de KPN web versie, zag ik wel afleveringen staat onder kijk verder, in de kpn tv box software op de tv zie ik dat niet terug. Of het staat ergens anders wat ik heb gemist. Misschien heeft iemand tips waardoor je snel weer terug bent bij een serie die je aan het volgen bent. 

14 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Rob ert! Ik zou hem zelf dan op mijn kijklijst zetten, is dat geen optie voor jou? Dit doe ik dan via de app.

Dit is helaas nog niet een optie rechtstreeks via de ontvanger maar het staat inmiddels wel tussen de feature requests en dus op de radar!

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

Hoi ​@Rob ert! Ik zou hem zelf dan op mijn kijklijst zetten, is dat geen optie voor jou? Dit doe ik dan via de app.

Dit is helaas nog niet een optie rechtstreeks via de ontvanger maar het staat inmiddels wel tussen de feature requests en dus op de radar!

Dank heb het op de kijklijst gezet, later kijken of het doet wat ik hoop:-) zit eerst even met F1 testdagen op:-)

Op  de KPN TV+ box zit ook een Kijk Verder optie, maar blijkbaar is er geen koppeling met de series uit het pluspakket, want daar vind ik het de serie niet terug.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

De testdagen heb ik ook op de achtergrond aanstaan momenteel. Kan niet wachten op het nieuwe seizoen :-) . Ken je onze F1-topics ook?

Ik zal jouw feedback wat betreft de zoekfunctie ook even terugkoppelen.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

De testdagen heb ik ook op de achtergrond aanstaan momenteel. Kan niet wachten op het nieuwe seizoen :-) . Ken je onze F1-topics ook?

Ik zal jouw feedback wat betreft de zoekfunctie ook even terugkoppelen.

Ja die ken ik. 
Ja testdagen ook aanstaan, koptelefoon op en gaan:-) en kan ondertussen nog wat anders er bij doen ook. Loop wel iets achter, maar weer verder kijken is makkelijk te regelen.

Dank voor het terugkoppelen van de feedback.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2026

Leuke tip over de testdagen. Net ook direct even aangezet hier (15:40).

Kijklijst gebruiken op de TV+ box? Download de APP voor kpn tv+ op die box. Daarin zit de functie kijklijst wel. Zo heb je het (in)direct toch op je box. En is gekoppeld aan de kijklijst in je mobiele app.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Geen probleem ​@Rob ert! Doen we graag.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

Leuke tip over de testdagen. Net ook direct even aangezet hier (15:40).

Kijklijst gebruiken op de TV+ box? Download de APP voor kpn tv+ op die box. Daarin zit de functie kijklijst wel. Zo heb je het (in)direct toch op je box. En is gekoppeld aan de kijklijst in je mobiele app.

Goede tip, die APP voor de kpn tv+ installeren, de betreffende series staat nu onder kijklijst, dan loop ik naar een aflevering , start deze op , maar start de serie helaas niet,  tv beeld blijft zwart. Je ziet wel heel even dat de tijd terug loopt van de aflevering, maar de video start niet door (vanuit die APP voor de kpn tv+ box). 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2026

Hmm

Net even geprobeerd met de (natuur) serie Big Cats. Via mobiel gezocht en in kijklijst gezet.

Daarna de TV+ app op de box geopend, naar kijklijst, serie geselecteerd en start gewoon (na een paar seconden zwart, maar dat is vrij normaal momenteel bij de app).

Verder kachelt het inderdaad niet door naar de volgende aflevering.

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

Hmm

Net even geprobeerd met de (natuur) serie Big Cats. Via mobiel gezocht en in kijklijst gezet.

Daarna de TV+ app op de box geopend, naar kijklijst, serie geselecteerd en start gewoon (na een paar seconden zwart, maar dat is vrij normaal momenteel bij de app).

Je zet trouwens niet een serie in de kijklijst maar alleen één aflevering. Verder kachelt het inderdaad niet door naar de volgende aflevering. Ook niet als je het via het menu start.

Ik had de hele serie er staan (the Killing) en dan liep ik naar seizoen 1,  aflevering 8 of zo, en dan start de aflevering niet door. Druk ik op Nu kijken , dan start de serie wel, van af aflevering 1.

Het gekke is nu dat 1 aflevering op die kijklijst zetten me nog niet is gelukt, ja wel vanuit de app op mobiel, maar zie deze nog niet verschijnen in de kijklijst op de app op de tv box. Hele serie wel, maar 1 aflevering niet, maar dat ga ik nog wel verder uit proberen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2026

Vanuit die ene aflevering kan ik wel de de serie weer benaderen. 

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

ga nog wel een paar pogingen wagen:-) later. Eerst F1

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2026

Op het moment dat je bovenstaande postte, circa 17:03, was de uitzending net ten einde....

• Auteur
  • Topper
  • February 18, 2026

Op het moment dat je bovenstaande postte, circa 17:03, was de uitzending net ten einde....

bij mij nu nog 50 minuten:-) neem het op , onderbreek af en toe, en later weer verder

• Auteur
  • Topper
  • February 19, 2026

ga nog wel een paar pogingen wagen:-) later. Eerst F1

Lukt niet, die ene aflevering op de kijklijst te krijgen, ja wel via de APP op telefoon maar komt niet door op de box. Ik hou het hier maar bij. Ik loop maar op de kpn tv box naar Series en dan Series via PlusPakket, dan naar de serie. Kijk eigenlijk zelden series via KPN , maar de Deense versie van The Killing wilde ik nog eens zien, en die kon ik eigenlijk nergens meer terug vinden, dan alleen bij KPN.

Hoop wel dat het ooit beter gaat werken, zodat je makkelijker kan zien waar je bent gebleven en dat de volgende aflevering opstart, als je de ene aflevering hebt bekeken.